Després de l'èxit del 14F, el conseller Maragall i el govern es neguen a escoltar a la comunitat educativa i no retiraran les bases de la LEC.

El Sindicat d'Estudiants proposem convocar una nova

Vaga General de la Comunitat Educativa a mitjans del mes d'abril

El 14 de febrer els instituts i les escoles publiques de Catalunya han secundat la vaga convocada pels sindicats de professors i el Sindicat d'Estudiants. La manifestació de Barcelona, que ha omplert de desenes de milers d'estudiants i professors tot el recorregut de la manifestació (desde Pl. Universitat fins Pl. Sant Jaume), ha aplegat al voltant de 150.000 manifestants. També a altres ciutats com Tarragona i Girona, les manifestacions han estat massives.

Durant les últimes setmanes hem pogut presenciar una campanya mediàtica de mentides, calúmnies i insults contra la comunitat educativa. El conseller d'Educació ha arribat a dir que els professors no saben llegir, tractant de culpar-los dels problemes del sistema educatiu. També contra els estudiants, en especial els estudiants immigrants, per als quals està preparant instituts guetto. L'objectiu d'aquesta campanya era aconseguir dividir a la comunitat educativa per debilitar-nos, i enfrontar als estudiants i professors en vaga, amb els pares i mares.

L'èxit rotund de la vaga i la manifestació a Barcelona amb desenes de milers d'estudiants i professors, que ha comptat també amb la presència de pares i mares, són un testimoni evident del que opina la comunitat educativa: exigim la retirada immediata de les bases de la LEC perquè suposen una veritable declaració de guerra contra l'educació pública.

Si el govern no cedeix, la lluita ha de continuar

Vaga General d'estudiants i professors pel mes d'abril

La manifestació del 14 de febrer a Barcelona, amb 150.000 assistents (50.000 segons la Guardia Urbana) és la major mobilització en dècades en defensa de l'educació pública. El que hauria de fer el govern i el conseller Maragall és prendre nota del que pensa la majoria aclaparadora de la comunitat educativa, i retirar immediatament les bases de la LEC. Malauradament, ha prés el camí de l'enfrontament amb la comunitat educativa.

El Sindicat d'Estudiants estem preparant una Vaga d'estudiants a mitjans d'abril per donar-li continuitat a la lluita contra la LEC. Proposem als dirigents sindicals de professors (USTEC, CCOO, UGT, CGT i ASPEPC) i a altres organitzacions d'estudiants, convocar una nova Vaga General d'estudiants i professors en el mes d'abril, per tal de deixar ben clar al Departament d'Educació de que no pararem fins aconseguir els objectius de la lluita: la reitrada de les bases de la LEC i una llei educativa en benefici dels fills dels treballadors i en defensa de l'educació pública.

Aquesta nova vaga ha de suposar un pas endavant en la lluita, amb la incorporació de més sectors a la lluita, com els estudiants de la universitat pública, i també els pares i mares de manera massiva, als quals la LEC ataca directament, amb la introducció del cobrament de quotes a la pública o el retall als drets democràtics de participació debilitant encara més el Consell Escolar. Els dirigents de la FAPAC haurien de corregir l'error que han comés no recolzant al vaga del 14 de febrer, i participar en la lluita explicant a les AMPAs el significat real de la LEC.

El Conseller parla de diàleg però tanca les portes a USTEC i al Sindicat d'Estudiants

Els mitjans de comunicació han informat de que el Conseller d'Educació ha convocat una reunió amb els firmants del Pacte Nacional d'Educació pel dilluns 3 de març. Això suposa deixar de banda a les organitzacions més importants de professors i estudiants. USTEC, el sindicat de professors majoritari a l'educació pública, no el va firmar. Tampoc el Sindicat d'Estudiants, perquè consideravem que els únics beneficiats d'aquest Pacte era la patronal de l'ensenyament privat concertat, que rebria més diners i podria seguir cobrant quotes il·legals. Els temps ens ha donat la raó, el Pacte Nacional d'Educació ha resultat un fracàs.

Per aquesta raó considerem que la reunió amb els firmants del PNE dos setmanes després de l'exitosa Vaga del 14 de febrer, és donar l'esquena a la realitat i excloure una part important de la comunitat educativa. Si el Conseller vol escoltar el que opina la comunitat educativa, ha de donar veu a totes les organitzacions que han impulsat la mobilització del 14 de febrer, i en especial a USTEC i al Sindicat d'Estudiants, organització amb més de 20 anys d'història, la primera organització que es va sumar a la vaga de professors, convertint-la en una Vaga General d'Educació conjunta de professors i estudiants, i que ha dut a terme una ampla campanya d'explicació de les bases de la LEC i de convocatòria de la Vaga del 14 de febrer en més de cent instituts públics de Catalunya. La exclusió d'aquestes organitzacions és una mostra del tipus de diàleg que vol dur a terme el Conseller.

Organitzar la lluita: formar o enfortir els comitès de lluita

El Sindicat d'Estudiants hem convocat directament la vaga del 14 de febrer en més de cent instituts públics de Catalunya, hem repartit desenes de milers de pamflets i enganxat milers de cartells. En les desenes d'assemblees d'estudiants celebrades als centres hem proposat la formació de comitès de lluita, on els estudiants que volen convocar la mobilització estiguin coordinats entre ells i amb altres centres. Aquests comitès de lluita han de ser escollits democràticament per tots els estudiants del centre a les assemblees en horari lectiu, i que també hi participin professors i pares del centre.

Ara la primera tasca d'aquests comitès de lluita, i de les seccions sindicals del Sindicat d'Estudiants, és organitzar assemblees en horari lectiu a l'institut per valorar la mobilització del 14 de febrer, tornar a discutir a fons les bases de la LEC, i discutir la proposta de Vaga pel mes d'abril.

La segona tasca és estendre la lluita, anar a altres centres d'estudi, i sobretot informar als treballadors del contingut real d'aquesta llei, que els mitjans de comunicació no estan transmetent el que realment significarà.

Necessitem finançar la lluita. La propaganda que massivament està circulant pels centres d'estudi costa uns diners que no tenim. Per aquesta raó estem organitzant l'autofinançament de la lluita. Organitzar col·lectes per recollir diners en els insituts (passant per classes explicant-ho amb una guardiola), als mercats i a les empreses i polígons industrials, i vendre el Document d'anàlisi de la LEC o la rifa a Veneçuela del Sindicat d'Estudiants.

Hem de ser nosaltres mateixos els que expliquem a la societat (treballadors, joves, aturats i pensionistes) el contingut real d'aquest atac: reunir-nos amb l'AMPA per proposar-los organitzar una reunió de pares, i també informar dels motius de la lluita repartint fulls a fàbriques, polígons industrials i mercats. L'educació pública és una conquesta històrica de la classe treballadora, per tant un atac a l'escola pública és un atac al conjunt dels treballadors.