La lluita contra la LEC ha de continuar!

Per una Vaga General d’estudiants i professors!

Participa en l’assemblea d’estudiants

DIMECRES 16 D’ABRIL a les 18 hores

I després,

MANIFESTACIÓ de conductors i usuaris a les 20 hores a Pl. Universitat

Assemblea d'estudiants dimecres 16 d'abril a les 18 hores

Casal Marxista (seu Sindicat d’Estudiants)

carrer Reina Amàlia 6 baixos METRO Paral·lel o Sant Antoni

Ordre del dia de l’assemblea:

1.      Noves mobilitzacions contra la LEC

2.      Solidaritat amb la lluita dels conductors de TMB

La lluita contra la LEC continua. L’èxit rotund de la Vaga d’estudiants i professors del 14 de febrer va mostrar d’una manera clara quina és la ferma voluntat de la comunitat educativa. Els cent cinquanta mil manifestants de Barcelona, i altres localitats de Catalunya, vam exigir la retirada de les bases de la LEC perquè preparen una llei de privatització directa i indirecta de l’escola pública.

La resposta del Conseller i el Departament d’Educació ha consistit en tractar de reconstituir la seva malmesa imatge, duent a terme tota una sèrie de maniobres per vendre la imatge de “diàleg i consens”, quan en el terreny de la pràctica menysprea la opinió de la majoria de la comunitat educativa.

El 3 de març es va reunir la Comissió de Seguiment del Pacte Nacional d’Educació, excloent d’aquesta manera a tres dels cinc sindicats de professors, i també al Sindicat d’Estudiants. Posteriorment, davant l’evidència de la maniobra, va convocar una reunió amb els sindicats de professors el 12 de març (mesa sectorial), però excloent un altre cop deliberadament la veu dels estudiants.

En aquestes reunions el Departament ha confirmat que NO RETIRARAN LES BASES DE LA LEC, sinó que tiraran endavant amb la llei tal i com tenien previst. Les declaracions del Conseller el dia de la vaga, dient que “una llei no és objecte de negociació” i que per tant “no canviaré ni una coma de les bases”, són una mostra del veritable tarannà del Conseller i del conjunt del tripartit. Segons han afirmat, el proper 15 d’abril faran públic l’articulat de la Llei d’Educació de Catalunya.

El Sindicat d’Estudiants mantenim la nostra proposta pública de convocar una nova Vaga General de la Comunitat Educativa, conjuntament estudiants i professors dels instituts i escoles públiques.

Els sindicats de professors han manifestat públicament que en el cas de mantenir-se a la LEC els aspectes centrals de les bases, estan disposats a tornar a sortir al carrer, amb la convocatòria de noves mobilitzacions, incloent la vaga. Esperem que així sigui, i esperem que quan es faci públic l’articulat de la LEC, i coneguem el que definitivament pretén el Departament i el govern, preparem immediatament una nova Vaga General d’estudiants i professors.

A més, creiem que hauríem d’incorporar a noves capes a la lluita, amb una major participació d’estudiants d’universitat, vinculant la lluita contra la LEC als Plans de Bolonia, i també amb la participació dels pares i mares d’alumnes. En aquest sentit, els dirigents de la FAPAC haurien de rectificar la seva actitud anti – vaga que van tenir pel 14 de febrer, i explicar a les AMPAs el contingut real de la LEC.

La força del moviment contra la Llei (de privatització) d’Educació de Catalunya, que es va veure al carrer el 14 de febrer, resideix en les escoles i instituts públics. Per aquesta raó creiem que és necessari enfortir la organització i coordinació dels estudiants. És necessari enfortir els comitès de lluita contra la LEC i les seccions sindicals del Sindicat d’Estudiants.

Proposem les següents tasques:

1.      Organitzar assemblees en horari lectiu a l'institut per valorar la mobilització del 14 de febrer, tornar a discutir a fons les bases de la LEC, i discutir la proposta de noves mobilitzacions. En aquestes reunions estem convidant a conductors de TMB per a que expliquin de primera mà l’experiència de la lluita que estan portant a terme, pels dos dies de descans setmanal.

2.      Estendre la lluita, anar a altres centres d'estudi, i sobretot informar als treballadors del contingut real d'aquesta llei. Podeu tenir una reunió amb l'AMPA per proposar-los organitzar una reunió de pares, i també informar dels motius de la lluita repartint fulls a fàbriques, polígons industrials i mercats.

3.      Finançar la lluita. La propaganda ens ha costat uns diners que no tenim. Per aquesta raó estem organitzant l'autofinançament de la lluita. Organitzar col·lectes per recollir diners en els instituts (passant per classes explicant-ho amb una guardiola), als mercats i a les empreses i polígons industrials, i vendre el Document d'anàlisi de la LEC i la rifa a Veneçuela del Sindicat d'Estudiants.

Barcelona, a 7 d’abril de 2008