EN DEFENSA DEL DRET A ESTUDIAR DELS JOVES TREBALLADORS

6 maig – vaga d’estudiants i concentracions

14 de maig – vaga d’estudiants i professors conjunta, i concentracions

Preparant les mobilitzacions contra la supressió del batxillerat nocturn

FORMA UN COMITÈ DE LLUITA AL TEU INSTITUT!

EN DEFENSA DEL DRET A ESTUDIAR DELS JOVES TREBALLADORS

6 maig – vaga d’estudiants i concentracions

14 de maig – vaga d’estudiants i professors conjunta, i concentracions

Preparant les mobilitzacions contra la supressió del batxillerat nocturn

La reacció contra la supressió del batxillerat nocturn no s’està fent esperar. El procediment utilitzat pel Departament d’Educació, ocultant els seus plans fins l’últim moment, no és casualitat. Tampoc ho és la coincidència amb la presentació de l’avantprojecte de la LEC i els exàmens de final de trimestre i curs. D’aquesta manera tractaven de minimitzar la resposta de la comunitat educativa contra aquest atac a l’educació pública.

El Sindicat d’Estudiants, per tal d’unificar la resposta dels estudiants de batxillerat nocturn, vam llençar la convocatòria de vaga d’estudiants del nocturn pel 6 de maig, donat que sembla ser que el Departament vol aprovar la supressió el dimecres 7 de maig. La convocatòria del Sindicat d’Estudiants està tenint una molt bona acollida.

Per tal d’informar de les novetats, discutir i aprovar un pla de lluita i organitzar el moviment, vam celebrar una assemblea d’estudiants el dimecres 30 d’abril. Més de 30 estudiants de batxillerat nocturn de set centres del Vallés Occidental, Barcelonès i Baix Llobregat van participar en l’assemblea.

Un aspecte important que es va destacar en varies intervencions és que la supressió del batxillerat nocturn és un atac a la classe treballadora, ja que dificulten la possibilitat de combinar estudis i feina. També és un atac al conjunt de l’educació pública, que no està desvinculat de les mesures de privatització que el govern tripartit vol imposar amb la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).

El pla de lluita que es va aprovar per unanimitat, per votació a ma alçada, és el següent:

-          Dimarts 6 de maig: Vaga d’estudiants i concentracions a Barcelona i Tarragona. A la convocatòria s’han sumat els sindicats de professors USTEC, CGT i ASPEPC.

-          Dimecres 14 de maig: Vaga d’estudiants (convoca Sindicat d’Estudiants) i de professors (convoca USTEC, CGT i ASPEPC) conjunta, amb concentracions a Barcelona i Tarragona.

El Sindicat d’Estudiants, com sempre, hem fet una proposta d’unitat d’acció a altres organitzacions d’estudiants (AEP, SEPC i AJEC), i fem una crida a que es sumin a la convocatòria.

Per organitzar la lluita i implicar al màxim d’estudiants, es va aprovar la proposta del Sindicat d’Estudiants de formar comitès de lluita a cada centre per coordinar la lluita, que comptaran amb aquells alumnes i professors que vulguin participar, i que seran escollits per votació en assemblea en horari lectiu a cada centre. I per coordinar les tasques entre els diferents centres, es va aprovar la constitució d’un comitè de lluita en defensa del batxillerat nocturn amb un o dos representants de cada centre, i amb la presència del Sindicat d’Estudiants. Aquesta proposta també es va aprovar per unanimitat.

La lluita contra la supressió del batxillerat nocturn és una lluita en defensa del dret a estudiar dels treballadors. Per tant afecta d’una manera o un altra a la majoria dels estudiants i treballadors. El silenci dels mitjans de comunicació respecte a la mobilització del 6 de maig és un obstacle que s’ha de superar amb el repartiment directe de propaganda per part nostra. Avui és el batxillerat nocturn, però demà podrien venir les Escoles Oficials d’Idiomes, o les Escoles d’Adults. I després la resta del sistema educatiu. Per això vam quedar en organitzar una recollida de signatures als centres, una campanya de resolucions de protesta per enviar al Departament d’Educació i convocar als estudiants del diürn a les concentracions convocades.

TOTS AL CARRER EL 6 DE MAIG

19h Pl. Sant Jaume de Barcelona