CRIDA DEL SINDICAT D’ESTUDIANTS A LA COMUNITAT EDUCATIVA PER FORMAR UN FRONT ESTATAL DE LLUITA CONTRA LA PRIVATITZACIÓ

Apreciats companys,

Aquest curs hem protagonitzat en diferents Comunitat Autònomes impressionants mobilitzacions d’estudiants i professors. Vaga i manifestacions a Catalunya contra la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) del tripartit, una veritable llei de privatització; vagues, manifestacions i concentracions a Madrid contra les mesures privatitzadores de l’ensenyament públic que duu a terme el govern d’Esperanza Aguirre; tancaments, manifestacions i assemblees a la universitat pública contra el procés de Bolonya, demostrant que els estudiants no consentiran la privatització de la universitat pública. Les accions en defensa de l’educació pública també s’han estès a Andalusia, Galícia, Astúries, Cantàbria,...

Totes aquestes mobilitzacions tenen una mateixa causa: lluitar contra la privatització creixent de l’ensenyament i defensar l’educació pública. Arreu de l’Estat s’ha desenvolupat una dura campanya que té com a objectiu liquidar un dret històric conquerit pel moviment obrer: el dret a rebre una educació de qualitat en la xarxa pública. Pretenen fomentar el negoci de l’educació per a que uns pocs es facin més rics a costa de la majoria de la societat i per a que només els fills d’aquests privilegiats rebin una educació de qualitat. Es tracta d’un atac estatal que s’està donant a totes les Comunitats Autònomes i en tots els nivells educatius, des d’infantil fins la universitat.

Des del Sindicat d’Estudiants pensem que és absolutament necessari unificar les mobilitzacions, evitant la seva dispersió i ampliant el seu impacte. Només d’aquesta manera aconseguirem crear les condicions necessàries per obligar al govern central i als diferents governs autonòmics a retrocedir en aquesta ofensiva contra l’educació pública. Per aquestes raons des del Sindicat d’Estudiants fem una crida a tot el moviment estudiantil, a totes les organitzacions de classe del professorat, a les organitzacions progressistes de pares i mares d’alumnes a conformar un FRONT ESTATAL DE LLUITA EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA, que hauria de tenir com a eix fonamental l’augment substancial de la inversió de recursos econòmics i humans a l’ensenyament públic per garantir aquest dret universal.

Estem absolutament convençuts de que les condicions per organitzar una resposta de milions de professors, estudiants i famílies treballadores arreu de l’Estat en defensa de l’educació pública, estan més que madures. Les mobilitzacions d’aquest curs ho han deixat ben clar. És necessària i possible una resposta unitària que abasti a tot l’ensenyament, des de l’escola infantil fins la secundaria i la universitat, donat que la lluita és la mateixa per tots. La nostra proposta, com a Sindicat d’Estudiants, és organitzar a l’octubre una gran mobilització unitària, una gran Vaga General de la Comunitat Educativa arreu de l’Estat i en totes les etapes educatives, des d’infantil fins a la universitat.

Per tractar tots aquests temes i aquells que considereu necessaris, us convoquem a una reunió estatal on puguem participar tots, el proper divendres 27 de juny de 2008 a Madrid, a la seu del Consejo de la Juventud de Madrid, Calle San Bernardo, 24 4ª planta, a les 17.30h.Esperem la vostra assistència i quedem a la vostra disposició per qualsevol aclariment

Salutacions combatives

Comissió Executiva Estatal del Sindicat d’Estudiants