El Sindicat d’Estudiants recolza la manifestació d’estudiants universitaris contra el Pla de Bolonya del 20 de novembre a Barcelona

El passat 13 de novembre 80.000 estudiants d’instituts, d’universitat, mestres i professors vam sortir al carrer en la Vaga General de la Comunitat Educativa contra la LEC – llei de privatització del tripartit, i contra el Pla de Bolonya.

Davant la convocatòria de manifestació del 20 de novembre, considerem que el millor hauria sigut unir forces el 13 de novembre, una jornada de vaga d’estudiants arreu de l’Estat i a Catalunya conjunta amb els professors, tal i com vam fer a la universitat el Sindicat d’Estudiants, les assemblees de facultat de la UB Raval i UB Mundet, i l’AEP.

Tot i això, després de l’èxit de la vaga del 13 de novembre, que demostra que si que hi ha disposició a la lluita entre els estudiants, el Sindicat d’Estudiants recolzem la manifestació del 20 de novembre contra el Pla de Bolonya, i fem una crida als estudiants de la universitat a participar-hi.

La lluita contra el Pla de Bolonya i contra la LEC és la mateixa lluita

El Sindicat d’Estudiants creiem que l’èxit de la vaga del 13 de novembre mostra el camí que hem de prendre en la lluita contra el Pla de Bolonya: unificar els diferents sectors de la comunitat educativa en la defensa d’una educació pública, gratuïta, laica i de qualitat.

El govern tripartit i el govern del PSOE estan duent a terme els plans de privatització de l’educació pública: implantació de l’EEES a la universitat, retallada dels pressupostos públics i augment de les subvencions a la privada, Llei d’Educació de Catalunya, enduriment de la selectivitat, supressió del batxillerat nocturn, guettos pels immigrants,...

Precisament els més interessats en que la comunitat educativa estigui dividida són aquells que estan privatitzant l’educació. En la lluita contra la LEC, el Departament d’Educació ha intentat dividir a estudiants i professors, tractant de que ens culpem mútuament dels problemes que pateix l’educació pública. No ho han aconseguit, com es va veure en les vagues del 14 de febrer i el 13 de novembre.

A qui objectivament beneficia que la lluita contra el Pla de Bolonya vagi per una banda i la lluita contra la LEC per un altra és al propi govern. No és cert que siguin temes diferents, es tracta dels mateixos plans de degradació de l’educació, privatització i elitització de la universitat que s’estan imposant arreu d’Europa. A qui afectarà plenament el Pla de Bolonya, sinó als estudiants fills de treballadors que avui estan als instituts? A qui afectarà la LEC sinó a aquells estudiants d’universitat que demà potser opten per ser mestres o professors, o més endavant tenen fills i els han d’escolaritzar? La lluita contra la LEC i contra el Pla de Bolonya és una i la mateixa lluita.

Per aquesta raó el Sindicat d’Estudiants fem una crida a les organitzacions d’estudiants universitàries, als sindicats de professors, i al conjunt de la comunitat educativa, a preparar des de ja un pla de lluita que inclogui una VAGA GENERAL DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA pel proper trimestre, que suposi un nou pas endavant en la lluita, implicant a més sectors de la comunitat educativa.

Unir la lluita estudiantil amb el moviment obrer

El resultat de l’aplicació de l’EEES és la expulsió dels fills dels treballadors de la universitat pública, una conquesta històrica de la lluita dels treballadors. Tot l’enrenou sobre la convergència europea i la modernització no és res més que propaganda per vendre la universitat. Aquesta idea hem d’aconseguir que el conjunt de la classe obrera la conegui, i no serà més que a través de la orientació conscient del moviment estudiantil cap al moviment obrer. La força més important del moviment estudiantil i la joventut resideix en la capacitat de connectar amb el moviment obrer, el que alhora només s’aconseguirà amb mobilitzacions massives i organitzades de manera específica amb aquest objectiu. Unir la lluita dels estudiants i treballadors és la clau de la lluita contra el Pla de Bolonya!

La crisi econòmica capitalista que estem presenciant i patint està comportant una riuada d’acomiadaments, tancament d’empreses i EREs: Nissan, SEAT, Pirelli, Frigo,... On treballarem demà els joves?

El Sindicat d’Estudiants estem insistint en la necessitat de que es convoqui una mobilització que unifiqui les diferents lluites: una Vaga General de 24 hores en defensa dels llocs de treball, per exigir que els diners públics no vagin a la banca sino als serveis públics (educació, sanitat, pensions, subsidis d’atur...). Les condicions per a que es convoqui i sigui un èxit estan totalment presents. Això és el que haurien de fer els dirigents de CCOO i UGT, en comptes d’intentar mantenir la pau social amb la patronal i el govern.

Els estudiants no som aliens a aquests conflictes obrers, que estan augmentant de manera important. Hem de solidaritzar-nos amb aquestes lluites, participar-hi de forma activa explicant la lluita que estem duent a terme contra la LEC i Bolonya, i vinculant de manera concreta el moviment estudiantil amb el moviment obrer amb un objectiu comú: lluitar per a que la crisi no la pagui la classe obrera sinó que la paguin els seus responsables, els banquers i capitalistes.

CONTRA EL PLA DE BOLONYA

PARTICIPA EN LA MANIFESTACIÓ DEL 20 DE NOVEMBRE

La lluita contra la LEC i el Pla de Bolonya és la mateixa lluita!

Per una Vaga General de 24 hores!

Que la crisi la paguin els capitalistes!