Crida del Sindicat d’Estudiants a participar en la mobilització convocada per CCOO i UGT el pròxim 12 de Desembre en Madrid i 3 de Desembre en Barcelona

Tant en l’Estat espanyol com internacionalment, els veritables responsables de la catàstrofe que vivim, els capitalistes, volen carregar sobre les esquenes dels treballadors, els joves i els aturats el preu de la crisi. Els governs de tot el món han gastat ja prop de 20 bilions de dòlars de diner públic, un terç del PIB mundial!, en rescatar la banca, però els treballadors veiem com les nostres condicions de vida empitjoren i els serveis públics essencials com la sanitat i la educació, són atacats i es privatitzen... Un clar exemple és la situació a l’Estat espanyol, amb 4.137.500 aturats segons les últimes dades oficials, 1.227.000 d’ells de llarga durada, 400.000 treballadors afectats per EROs, augments dels ritmes de treball i de les jornades laborals. La situació pels joves també ha empitjorat clarament. Respecte a la temporalitat, a inicis de 2009 hi havia més de 2 milions de joves que tenien contractes laborals inferiors a un any de durada, i 300.000 que no arribaven ni tan sols a un mes. Les taxes d’atur entre els joves s’han disparat durant els últims mesos, afectant actualment al 40 % de la joventut menor de 30 anys (el doble que en la Unió Europea). També els salaris que rebem els joves s’han vingut a baix, situant-se en els primers mesos d’aquest any en una mitja de 765 euros bruts al mes.
Mentre la crisis està sent utilitzatada pels empresaris per acomiadar i atacar les nostres condicions de vida, el govern del PSOE, tot i dir en paraules que no consentirà que la crisi la paguin els treballadors, ha seguit la mateixa política antiobrera de la resta de governs a nivell internacional, regalant a la banca, fins ara, 200.000 milions d’euros per salvar els seus beneficis. Però per la patronal això no és suficient i exigeix al govern i als sindicats una nova reforma laboral en la que, entre d’altres coses, pretén abaratir l’acomiadament, i un pla d’austeritat per retallar les pensions, la sanitat i la educació pública. En definitiva, atacs i més atacs. Aquest és l’únic interès que la patronal té en el diàleg social, atacar als treballadors sense que hi hagi contestació social i per això busca l’acord amb el govern i els sindicats a través d’un nou pacte social en benefici dels interessos de la patronal. En el últims anys, les famílies treballadores, els aturats, els estudiants, hem vist quins han estat els resultats de la política de pacte social: beneficis multimilionaris per la patronal, a la vegada que més de la meitat dels assalariats cobren menys de 1.000 euros al mes, segons dades dels propis sindicats. En aquests anys s’ha fet un negoci fabulós per part de les constructores i bancs a costa del dret a la vivenda, hipotecant el futur de milions de persones. Els ritmes de treball s’han endurit i, en general, les condicions de vida de la classe treballadora s’han fet més difícils. Inclús sota l’anomenat boom econòmic les nostres condicions laborals no han fet més que empitjorar, amb un gran augment de la temporalitat i la precarietat, totalment instal•lada entre la joventut i les dones; han augmentat les retallades en la despesa social amb el conseqüent deteriorament de la sanitat i l’educació pública, amb la privatització de la universitat mitjançant l’apliació dels Plans de Bolonya, falten places des de l’educació infantil fins a la universitat, i un augment de la repressió al moviment estudiantil quan hem sortit al carrer a denunciar aquesta situació. Des del Sindicat d’Estudiants creiem que els dirigents de CCOO i UGT, que son les organitzacions amb més influència en el moviment obrer, haurien d’abandonar la política del pacte social i convertir la mobilització del 12 de desembre en el primer pas cap a una resposta massiva del conjunt de la classe obrera i la joventut en defensa dels llocs de treball, els salaris i els serveis públics. El 12 de desembre deu servir per preparar una vaga general que freni l’ofensiva de la patronal i obligui al govern del PSOE a adoptar mesures sèries i efectives, en definitiva, un política autènticament d’esquerres, en defensa dels interessos dels treballadors, dels aturats i la joventut. El Sindicat d’Estudiants recolza la convocatòria realitzada per CCOO i UGT pel 12 de Desembre a Madrid, i fem una crida a tots els estudiants i a la joventut treballadora a acudir massivament a la manifestació que transcorrerà a partir de les 12:00h des d’Atocha a la Puerta de Alcalá. Des del Sindicat d’Estudiants ens comprometem a promoure assemblees i repartir propaganda en els centre d’estudi, instituts i facultats, per garantir una assistència massiva a aquesta cita.

Per un lloc de treball digne en acabar els estudis o subsidi d’atur indefinit!

Per una educació pública de qualitat, 7% del PIB per a l’educació pública!

Per una política d’esquerres en defensa dels interessos dels treballadors i la joventut!

Que la crisis la paguin els seus responsables, els capitalistes!

Tots al carrer el 12 de desembre!