Durant els últims dies hem debatut amb algunes companyes del moviment feminista sobre la crida que estem duent a terme a tots els nostres companys a secundar juntament amb nosaltres les aturades del 8 de març contra la violència masclista. Lamentablement ens hem hagut d’afrontar a arguments que plantegen que aquestes mobilitzacions han de ser secundades únicament per dones. Des de Lliures i Combatives hem de dir amb claredat que això ens sembla un greu error.

Per nosaltres, com feministes, anticapitalistes i revolucionàries, la lluita pels drets de la dona treballadora no és únicament una qüestió de gènere sinó també de classe. Sota el sistema capitalista no tots som iguals i tampoc les dones. Què tenim a veure les dones de famílies treballadores amb Esperanza Aguirre, Cristina Cifuentes, Inés Arrimades, o amb Patricia Botín? Absolutament res! El fet de ser dones no ens col·loca al mateix bàndol de la barricada. Tot el contrari. Elles afavoreixen i són també responsables amb les seves polítiques de retallades i d’atacs als nostres drets més bàsics de la situació d’opressió a la que ens veiem sotmeses la majoria. Què han fet Dolores de Cospedal o Soraya Saenz de Santamaría per alliberar a la dona? Acabar amb el finançament de les escoles infantils perquè siguin les mares treballadores les que hagin de renunciar al seu treball per ocupar-se dels seus fills? No destinar cap tipus d’ajudes econòmiques per les víctimes de la violència masclista? Desnonar a mares amb fills al seu càrrec sense cap tipus d’empara econòmica? Elles reprodueixen el masclisme i ho empren contra la majoria de les dones, les que no tenim la vida solucionada com elles.

En canvi des de Lliures i Combatives ens sentim molt unides amb els estibadors, o amb els Espartans de CocaCola en Lluita, amb els homes lluitadors que nodreixen les files de la PAH i de la Marea Blanca, dels que van sortir amb nosaltres als carrers per tirar enrere la reaccionaria reforma de l’avortament de Gallardón o dels que es barallen tots els dies pels drets de la comunitat LGTBI. Ells sí que lluiten en defensa dels nostres drets, dels drets de la nostra classe i per tant, també de les dones treballadores. Ells són els nostres companys de lluita. Aspiren com nosaltres a acabar amb aquest sistema injust i aconseguir una societat sense discriminació i lliure d’opressió. Per això són tan benvinguts a aquesta batalla. Des de Lliures i Combatives fem una crida a tots ells perquè juntament amb nosaltres surtin a demanar la fi de la violència masclista, a defensar els drets de la dona treballadora, a aturar les classes el dia 8 i a que participin activament a les concentracions i manifestacions que aquell dia ompliran els carrers de tot el món.

El proper 8 de març: totes i tots a les mobilitzacions contra la violència masclista!