Cap pacte amb la dreta! La nostra força està als carrers!

Al dia d’avui milers d’estudiants universitaris hem sortit als carrers de Barcelona per mostrar el nostre rebuig i la nostra indignació davant les enormes dificultats que se’ns imposen a les famílies treballadores per poder accedir als estudis superiors. Per lluitar contra les taxes abusives que patim, que són amb diferència les més altes de tot l’Estat i que estan provocant la nostra expulsió de les universitats públiques. La principal reivindicació a aquest aspecte és la rebaixa d’un 30% de les taxes universitàries i la paralització del 3+2, que ja s’està aplicant a les universitats públiques catalanes abans que a la resta d’universitats de l’Estat.

Aquesta greu situació té responsables: la Generalitat de Puigdemont i Convergència que segueixen aplicant les mateixes polítiques de la dreta de sempre amb el recolzament d’ERC, i lamentablement, també de la CUP. Fa gairebé un any que es va aprovar al Parlament una resolució que, com ja vam denunciar al seu dia, era un autèntic frau i no solucionava els nostres problemes, ja que suposava mantenir el 3+2 i les taxes abusives que patim. En allò essencial, al que afectava a la butxaca, mantenia les polítiques de sempre. Precisament a aquella ocasió el Govern de Puigdemont es va recolzar en el PP i en Ciutadans per garantir que no s’aprovés la rebaixa de les taxes universitàries en un 30% i la paralització efectiva del 3+2, mostrant el seu veritable rostre i quins interessos defensen.

Lamentablement la CUP, malgrat aquestes experiències, no ha extret les mateixes conclusions. Avui han sortit recolzant la vaga universitària, quelcom molt positiu. Però no es pot defensar la baixada de les taxes i la fi de les polítiques classistes de Convergència i després sostenir al Govern de Puigdemont i aprovar uns pressupostos antisocials que signifiquen tot el contrari! Uns pressupostos que no contenen la rebaixa del 30% de les taxes universitàries, que no paralitzen l’aplicació del 3+2, que no acaben amb els concerts educatius, i que continuen amb les mateixes polítiques de privatitzacions i negocis de Convergència. Si volen de veritat recolzar als estudiants universitaris han de trencar amb Convergència i acabar d’una vegada per totes amb aquest Govern de la dreta.

Des del Sindicat d’Estudiants entenem que la lluita als carrers és l’únic camí. Sortir als carrers com avui s’ha fet a Barcelona és l’única forma d’aconseguir fer escoltar la nostra veu. Per això mateix fem una crida a tots els estudiants universitaris i als professors a sortir als carrers el proper 9 de març a la vaga educativa de pares, mares, professors i estudiants que paralitzarà les aules a Catalunya i a la resta del territoris. Creiem que tots junts, des dels carrers, com fins ara i com ha ocorregut amb la brutal victòria de les revàlides, podrem derrotar al PP, a Convergència, i les seves polítiques de retallades i privatitzacions que volen acabar amb el nostre dret a l’educació.

Tots a la vaga del 9 de Març!