Si alguna cosa ha marcat aquest curs escolar ha estat la lluita decidida de milions d’estudiants, pares i mares i professors contra les lleis franquistes del PP i les seves retallades a l’educació pública. Gràcies a la mobilització vam obligar al govern de Rajoy a retirar les revàlides franquistes lliurant a milers de joves de famílies humils de ser injustament expulsats del sistema educatiu. El Partit Popular es va veure forçat a eliminar el caràcter obligatori de les revàlides així com els seus efectes acadèmics però, com ja ens té acostumats, ara intenta cobrar-se venjança per la porta de darrere.

Quan queda molt poc perquè el curs acabi, i sense cap tipus d’informació als estudiants, a les seves famílies i als docents, el Ministeri d’Educació intenta imposar les revàlides, sense efectes acadèmics, a molts centres educatius de tot l’Estat.  Sense escoltar de nou la opinió contraria de la comunitat educativa cap aquests exàmens il·legítims, i emparant-se en la llibertat de les comunitats autònomes per decidir sobre aquesta qüestió pretenen fer-los allà on tenen govern com és el cas de la Comunitat de Madrid, obligant a examinar-se a tots els estudiants de la capital. Sense efectes acadèmics, clar, perquè amb la lluita ho hem impedit, però fer-los igualment.

Des del Sindicat d’Estudiants volem deixar clar que aquestes proves no tenen el més mínim objectiu de millorar la qualitat educativa. De fet, l’únic efecte que poden tenir és la de sotmetre durant els últims dies del curs a un enorme estrès tant a professors com a alumnes amb uns exàmens que, a més d’injustos, són una forma descarada de posar en dubte la feina dels nostres docents i el nostre propi treball acadèmic com estudiants.

És increïble haver d’escoltar de la boca del Ministeri d’Educació i de molts dirigents del PP, com Esperanza Aguirre, Rajoy,  Cifuentes i un llarg etcètera, declaracions sobre l’excel·lència i la política de l’esforç quan cada dia esmorzem amb nous escàndols de corrupció. La presó està plena de polítics del PP acusats de saquejar les arques públiques en benefici propi, mentre desenes més esperen a la banqueta. De quines lliçons d’excel·lència poden parlar aquells que han  desvalisat el Canal d’Isabel II, o els que tanquen els nostres centres educatius i regalen cada vegada més diners a l’educació privada-concertada a mans de la jerarquia de l’Església?

Des del Sindicat d’Estudiants ho diem amb claredat. Hem aconseguit lliurar-nos de les revàlides franquistes gràcies a la lluites i no permetrem que ningú ens enganyi. Aquestes proves no tenen cap efecte acadèmic pels estudiants i no són obligatòries. Això és el que hem aconseguit lluitant als carrers! Per tant, fem una crida a tots els estudiants al boicot de les revàlides (4º ESO), a que ningú es presenti a realitzar les mateixes, a tots els pares i mares i professors a recolzar aquest boicot i posar de nou sobre la taula que cap maniobra podrà prendre’ns les victòries de la nostra mobilització.

Sí que es pot!