Solidaritat amb les estudiants detingudes i represaliades!

Fem fora el Govern de la dreta!

Abans d’ahir coneixíem la notícia sobre les detencions que tres estudiants militants del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans van patir al migdia i que van durar vàries hores fins el vespre. Diversos Mossos d’Esquadra de la secreta van sorprendre l’Arià mentre passejava per pl. Universitat, i poc després dos joves més al barri del Raval i a Esplugues, i els van portar a les comissaries de les Corts i d’Esplugues per a sotmetre’ls a interrogatori. Els fets que se’ls imputaven no eren altres que la seva participació en la manifestació contra la pujada de les taxes el passat 2 de març, culpant-los personalment de les destrosses que es varen produir al llarg del recorregut.

Gràcies a la solidaritat que immediatament es va generar al seu voltant i que va desembocar en una concentració en suport seu davant la comissaria de les Corts a mitja tarda per reclamar la llibertat incondicional dels tres detinguts, els fets no van anar més enllà i tots tres van ser alliberats poc després. No obstant, al llarg del dia d’ahir van ser citats pels Mossos varis companys més que han hagut de passar per comissaria per declarar sobre els fets investigats.

L’objectiu que els movia és molt clar: atemorir les estudiants que lluitem per una educació pública de qualitat i per a tots, les que denunciem les polítiques de retallades i privatitzacions que ens intenten imposar des del Govern de la Generalitat de Junts pel Sí i de l’Estat a mans del PP. Convergència (ara el PDCat) representa els interessos dels grans rics, els empresaris de la privada i els banquers que no poden acceptar que els fills dels treballadors ens mobilitzem per lluitar contra les seves mesures d’austeritat i desmantellament de l’educació pública, així que no dubten en enviar els seus gossos fidels per reprimir qualsevol signe de resistència. El Govern de Junts pel Sí reprimeix els drets democràtics de les estudiants de la mateixa manera que ho fa el PP i l’aparell de l’Estat amb els drets democràtics dels catalans com el dret a decidir. És una autèntica vergonya!

El que és més fort és que aquest govern que reprimeix els estudiants i militants d’esquerres és sustentat al Parlament pels diputats de la CUP, un partit anticapitalista al que estan vinculats els estudiants detinguts, però la direcció del qual ha apostat a la pràctica per la col·laboració de classes i la imposició d’una pau social que és aprofitada per a continuar aplicant el tradicional programa de retallades, privatitzacions i repressió de Convergència. La CUP ha de trencar amb aquest govern, el de les retallades de més de 2.500 milions d’euros, el dels 30 milions a escoles privades de l’Opus Dei que segreguen per sexes, el dels Pujol i el 3%, el de la repressió i empresonament de militants i activistes, tant de la CUP com d’altres formacions d’esquerres i moviments socials. L’única manera d’acabar amb tals polítiques de dretes i amb la repressió del PDECat i la burgesia catalana és amb la lluita unificada de totes les estudiants, professors i alumnes contra les retallades, la pujada abusiva de taxes, el 3+2, la LOMCE, la LEC i tots els demés atacs que estem i continuem patint.

Prou repressió a les estudiants que lluitem!

Prou retallades, privatitzacions i corrupció!