Descarrega el full / Descarrega el cartell

Des de Lliures i Combatives, la plataforma feminista i antiLGTBIfòbica impulsada pel Sindicat d’Estudiants i Esquerra Revolucionària, volem mostrar el nostre suport incondicional als drets del col·lectiu LGTBI, al qual molts i moltes de nosaltres pertanyem i ens sentim identificades, no només per l’orientació sexual sinó també per l’esperit de lluita i reivindicació existent des dels seus orígens.

Per això estem impulsant actes a instituts i universitats per a dir alt i clar que volem ser el que som, i que les diverses identitats sexuals no són cap delicte. Aquest 17 de maig, el Dia Internacional contra la Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia, sortim als carrers a combatre la LGTBIfòbia, una discriminació basada en l’odi a la diversitat i estesa per l’heteropatriarcat. Aquesta concepció capitalista de la societat ens sotmet a les dones treballadores a un paper d’explotades i als membres de la comunitat LGTBI a la no acceptació, per tal de fomentar un model familiar basat en la jerarquia i l’opressió, i dividir-nos segons el gènere, raça, nacionalitat o orientació sexual a tots i totes.

Volem ser el que som: prou repressió!

La situació d’aquest col·lectiu és totalment precària. Mentre que a Catalunya les agressions homòfobes han augmentat un 20% en dos anys, a l’Estat Espanyol un 41% de les persones que no se senten còmodes amb el seu gènere de naixement s’ha intentat suicidar. O a l’Amèrica Llatina un 80% dels transgèneres no passa dels 35 anys.

Avui en dia, a països d’Àsia, Àfrica i Orient Mitjà, així com a Rússia, Turquia i en alguns Estats dels EUA, la persecució institucional contra membres del col·lectiu és una realitat. Recentment hem conegut el cas extrem de Txetxènia, on han creat camps de concentració per a tots els qui no segueixin les normes de sexualitat imposades, amb l’argument de que és necessari netejar el país. Cap mitjà de comunicació tradicional s’ha dignat a publicar aquesta notícia. Fets com la massacre a una discoteca gai d’Orlando, la més gran dels Estats Units després del 11S, o el suicidi del jove Alan el 2015, l’estudiant transexual de Rubí; demostren la opressió fomentada per aquest sistema injust i les dificultats que tenen els membres d’aquesta comunitat per a sentir-se bé amb ells mateixos.

La doble moral dels defensors d’aquest sistema opressor

Recentment aquí a Catalunya, a Sitges, Sants-Montjuïc i a Berga, s’han produït tres agressions físiques cap a persones del col·lectiu, i aquests són només els casos denunciats, sense comptar l’assetjament escolar, insults i humiliacions que s’ocasionen moltes vegades. El govern de Convergència (actualment PDECat) plora llàgrimes de cocodril per aquestes agressions, i diu estar en contra d’aquesta xacra, però mentrestant es nega a aplicar la llei contra la homofòbia que el Parlament de Catalunya va aprovar el 2014, una legislació que permetria actuar contra les situacions de discriminació quotidianes. A més, els pressupostos de la Generalitat destinen 30 milions d’euros a escoles de l’Opus Dei, l’ala més reaccionària, masclista i homòfoba de l’Església catòlica.

Per la seva banda, el Partit Popular s’omple la boca de paraules contra la discriminació a la comunitat LGTBI i el masclisme, però ells són els grans representants de l’heteropatriarcat i, juntament amb el PDeCAT, donen suport a governs com els anteriorment citats que oprimeixen de forma brutal al col·lectiu LGTBI i a les dones. No només no intenten acabar amb aquesta situació, sinó que la perpetuen i l’afavoreixen amb les seves polítiques de retallades en educació i serveis socials. Una de les propostes estrella del PP i que està aplicant Convergència, la LOMCE, pretén introduir l’Església Catòlica en l’educació pública, la mateixa institució que s’ha oposat nombroses vegades en contra del matrimoni homosexual i la llibertat del col·lectiu.

Contra la LGTBIfòbia: organitza’t contra el capitalisme

Actualment els empresaris i els governs que amb les seves polítiques perpetuen la nostra opressió han volgut convertir les nostres reivindicacions en una festa sense contingut i fer del dia de l’Orgull Gai un negoci. Des de Lliures i Combatives ens identifiquem amb la revolta de Stonewall que va permetre aixecar la bandera de la lluita LGTBI, amb el Front d’Alliberament Gai que vinculava la necessitat de fer la revolució per a acabar amb la LGTBIfòbia i amb l’acció combativa del LGSM (Lesbian and Gays Support the Miners) que va permetre tombar al govern de Margaret Tatcher.

En els nostres instituts i universitats, en els nostres llocs de treball, rebutgem qualsevol tipus d’opressió i impulsem la lluita social, que és l’únic camí per a aconseguir les nostres reivindicacions. El nostre objectiu és esfondrar el capitalisme, el sistema que busca enfrontar-nos i oprimir-nos, però que nosaltres amb solidaritat, organització i lluita vencerem!

Visca les lluites de la comunitat LGTBI!