Totes i tots a la manifestació "L'escola no té por" el 17 de Març a les 17h (Passeig de Gràcia amb Ronda Sant Pere)

L'amenaça del Govern del PP de recórrer a l'article 155 per atemptar contra el model d'immersió lingüística que durant dècades ha garantit el bilingüisme, la integració i la convivència a l'escola pública catalana, ha provocat indignació a tota Catalunya.

Aquesta mesura representa el major atac al català i l'escola pública catalana des dels temps de la dictadura franquista, i forma part d'una ofensiva general contra els drets democràtics de tota la població. Aquesta ofensiva va començar amb la salvatge repressió contra el referèndum de l'1 d'Octubre, l'empresonament dels Jordis i el Govern, l'aplicació del 155 i segueix amb mesures tan escandaloses com l'enviament a presó del cantant de rap Valtonyc per les seves lletres crítiques, o el segrest i censura d'obres artístiques.

Això sí, mentre s'ataca la llibertat d'expressió i els drets democràtics de tot un poble, els corruptes, els violadors i maltractadors, o els feixistes tenen impunitat absoluta per cometre aquestes agressions.

Per què ataquen al català i per què ara?

El PP i Ciutadans (Cs) s'escuden en mentides com la "lliure elecció de l’idioma" i la suposada defensa del castellà per perpetrar aquesta infàmia. Però la realitat és que a Catalunya res ni ningú amenaça el castellà. Aquest predomina en els mitjans de comunicació i la majoria d'aspectes de la vida pública, el seu coneixement és similar o fins i tot major al del català i és habitual que es facin servir indistintament les dues llengües i cada persona, utilitzi la que prefereixi. De fet, els resultats en les proves de selectivitat revelen que els alumnes catalans es troben per sobre de la mitjana estatal en coneixement de la llengua i literatura castellana.

El model d'immersió lingüística català és una conquesta del poble de Catalunya. Milers de famílies treballadores arribades de diferents zones de l'Estat espanyol van lluitar perquè els seus fills aprenguessin català per garantir la igualtat de condicions, la integració i la convivència amb els qui havien nascut a Catalunya. D'aquesta manera es va garantir el bilingüisme, impedint la divisió entre fills de famílies castellanoparlants i catalanoparlants, fet que va possibilitar que durant anys tots hàgim conviscut als nostres barris i lluitat units pels nostres drets.

El PP i Cs han vist la impressionant mobilització popular a Catalunya contra la repressió, pel dret a decidir i en favor de la República, i saben que centenars de milers de treballadors i joves castellanoparlants també han participat en la lluita. Tenen por que aquesta unió serveixi d'exemple i s'enforteixi. Per això ataquen el factor d'unitat i integració que representa l'aprenentatge del català, i impulsen un enfrontament del qual només hi traurà benefici el nacionalisme espanyolista més ranci. Pretenen dividir-nos en funció de la llengua per evitar que lluitem units contra ells!

No a l'educació franquista que vol espanyolitzar els estudiants catalans!

La casella per triar castellà com a llengua prioritària que ha plantejat Méndez de Vigo no és cap reivindicació dels “pares", com ell diu, sinó de col·lectius feixistes, o impulsats per feixistes, com Societat Civil Catalana, l’autodenominat Cercle Balear i altres grups ultradretans. Per això no ens enganyen. Sabem molt bé que aquesta nova agressió va lligada a altres mesures reaccionàries com incloure en els temaris de primària i secundària continguts per a reforçar els "símbols nacionals" (himne, bandera rojigualda, escut borbònic) i "la imatge de les Forces Armades i la monarquia". Quin escàndol! I encara tenen el cinisme de parlar “d’adoctrinament" a Catalunya i perseguir els nostres professors si fomenten un pensament crític!

El PP i Cs tenen plans concrets per seguir retallant en sanitat, educació i altres despeses socials. A Catalunya ja han utilitzat el 155 per renovar els concerts educatius: centenars de milions d'euros de diners públics que aniran a les butxaques dels empresaris, els jerarques de l'Opus Dei o de l'Església catòlica.

Davant la seva ofensiva repressiva i el seu franquisme, i per frenar en sec l'atac que preparen contra el català i l'educació pública catalana, només hi ha un camí: la mobilització més contundent, massiva i unitària. Des del Sindicat d’Estudiants fem una crida a les organitzacions de pares i mares, als sindicats de professors i les demés organitzacions estudiantils a convocar unitàriament una vaga general de tota la comunitat educativa a Catalunya i a sortir tots junts als carrers per a derrotar aquesta ofensiva franquista. També fem una crida a la participació de totes i tots els estudiants i membres de la comunitat educativa a la manifestació del proper 17 de Març a les 17h a Passeig de Gràcia amb Ronda Sant Pere en defensa del català i l’escola pública.

En defensa del català, contra el retorn del franquisme!

No a l'exaltació de l'espanyolisme, de la monarquia i l'exèrcit a les escoles!

Per una educació catalana pública, gratuïta i de qualitat, des de la infantil a la universitat!