Catalunya, 27 de Març del 2018

Estimats companys i companyes:

Durant les últimes hores hem assistit a un duríssim atac contra els drets democràtics i les llibertats del poble de Catalunya. Els empresonaments de Jordi Turull -l'últim candidat a la presidència de la Generalitat-, de Carme Forcadell i altres dirigents independentistes, l'exili de Marta Rovira, d’Anna Gabriel i l'arrest a Alemanya de Carles Puigdemont, després d'una onada d'empresonaments i processaments dictats pels tribunals al servei del PP, han posat de manifest que el bloc monàrquic espanyolista del 155 no accepta els resultats del 21D i segueix endavant amb la seva política repressiva.

Catalunya viu avui un autèntic estat d'excepció franquista, una involució democràtica sense precedents en quaranta anys, on la sobirania del nostre poble ha estat suprimida per decisió del PP i els seus aliats, Ciutadans i els dirigents del PSOE, i d'un aparell de l’estat heretat directament de la dictadura.

La resposta immediata de desenes de milers de ciutadans, treballadors i joves contra aquest atac ha estat exemplar. Tot i la brutal repressió dels Mossos, les mobilitzacions han mostrat una ferma decisió per defensar les nostres llibertats i no fer ni un pas enrere davant dels que volen aixafar les aspiracions legítimes i democràtiques de milions de catalans i catalanes, exercint la màxima humiliació possible.

Però l'ofensiva franquista no pararà i és absolutament imprescindible que donem una resposta a l'alçada de les circumstàncies, tornant de la forma més massiva possible als carrers, tal com vam fer l'1 i el 3 d'Octubre passats. La conculcació de les llibertats i la democràcia a Catalunya ha arribat a un punt crític. Per això mateix, considerem necessari que des del MUCE i des de totes les organitzacions polítiques, sindicals i moviments socials compromesos amb la causa del poble català i el seu dret a decidir, organitzem de manera immediata una gran vaga general contra la repressió de l'Estat i per la llibertat dels presos polítics.

Des del Sindicat d'Estudiants estem decidits a impulsar la mobilització més contundent entre la joventut i els estudiants. Per això us proposem que, com a part d'aquest procés, organitzem una vaga general educativa i manifestacions el dijous 26 d'abril. Per a això ens dirigim al SEPC, USTEC, CGT, CCOO, UGT, FAPAES i FAPAC i a la resta d’organitzacions que componen el MUCE, i també a organismes que poden ser convidats a impulsar aquesta acció, com els CDRs, per debatre totes les possibilitats que obre la proposta concreta que fem, i tenir una reunió entre el 2 i el 5 d'abril. Podem concretar els detalls en les trucades telefòniques que us farem durant les properes hores.

Esperant la vostra resposta, us enviem una salutació fraternal.

Comissió Executiva del Sindicat d’Estudiants