L’11 de Setembre a Catalunya vam tornar a viure una jornada històrica. 2 milions vam omplir els carrers en una gran demostració de força i vam enviar un missatge molt clar a l’Estat i a les elits empresarials: la lluita contra la repressió i per la República catalana continua de forma massiva als carrers.

Des del Sindicat d’Estudiants considerem que des de l’1 d’Octubre de 2017 hi ha un mandat clar del poble de Catalunya: la ferma voluntat d’avançar cap a la República per a aconseguir els drets democràtics que ens nega l’Estat espanyol i els drets socials que ens prohibeix el capitalisme. Els vots a favor de la República superen els rebuts per l’Estatut en el seu moment i, a més, van ser emesos pel poble organitzat contra la repressió salvatge de l’Estat; per tant, es tracta d’un referèndum totalment legítim.

Per això els companys i companyes del Sindicat d’Estudiants vam participar de forma activa en aquesta jornada, defensant una República que posi fi a les polítiques injustes del PP/CDC/JxSí, particularment a l’educació pública: retallades, LOMCE, LEC, augment de taxes universitàries i imposició de taxes a la FP Superior, massificació de les aules, acomiadament de milers dels nostres professors, etc. El gest  de Pedro Sánchez d’apropar els presos i preses a presons catalanes no pot amagar ni la continuïtat d’aquests a la presó ni la negació del govern del PSOE del nostre dret a decidir i la seva complicitat en la repressió aplicada pel govern del PP i de Mariano Rajoy.

La mobilització popular a Catalunya ha espantat tant als empresaris catalans i espanyols com als seus representants polítics perquè derrotar al règim del 78 mitjançant la lluita als carrers seria una gran victòria per als oprimits i oprimides i un gran aprenentatge sobre com vèncer lleis i polítiques injustes. A més, suposaria una referència per a molts pobles i l’extensió de la mobilització contra les injustícies més enllà de les fronteres catalanes. Per això, des del Sindicat d’Estudiants ho tenim clar: no podem deixar la direcció del moviment a aquells que tracten que buscar sigui com sigui un acord amb la burgesia espanyola mentre frenen el moviment i renuncien en la pràctica a la república que milions de persones hem defensat en els carrers. Davant d’aquest sector minoritari que avui domina el Govern, estem la immensa majoria de joves i treballadors/es que avui volem avançar cap a una república que trenqui amb aquest sistema social i econòmic que només ens condemna a la pobresa i a la desigualtat i que doni solució als nostres problemes.

El jovent, el poble i els treballadors i treballadores mobilitzades contra la repressió i per la República catalana vam fer trontollar el govern de M. Rajoy, juntament amb les protestes impressionants i encoratjadores del moviment feminista i els i les pensionistes d’arreu de l’Estat, fins a aconseguir derrocar-lo. Aquest fet demostra les enormes possibilitats de donar un pas endavant en la lluita en base a la unitat d’acció dels oprimits i oprimides de dins i fora de Catalunya.

La lluita als carrers ha de continuar en defensa del mandat de l’1-O. A més, tal i com vam fer el curs anterior amb les convocatòries de vaga estudiantil a Catalunya (28-S, 3-O, 25i26-O, 8-N i 26-A), des del Sindicat d’Estudiants reafirmem el nostre compromís amb la defensa dels drets democràtics i, particularment, del dret d’autodeterminació, exercit pel poble i per al poble. Estem preparats i preparades per a respondre amb força a qualsevol nou atac de l’Estat i del govern del PSOE, ja sigui la sentència judicial als presos i preses o una nova aplicació del 155. Una resposta massiva, organitzada i potent, tal i com vam fer l’1-O i el 3-O, és la que ens permetrà vèncer!

Els carrers seran sempre nostres! Llibertat presos polítics!

Per una República amb una educació pública, gratuïta i de qualitat!

Uneix-te al Sindicat d’Estudiants!