40.000 estudiants, fonamentalment d'E.S.O., batxillerat i FP han participat aquest matí a la manifestació a Barcelona convocada pel Sindicat d’Estudiants dins de la segona jornada de vaga general contra les retallades i atacs que està patint l'educació pública. Amb un seguiment avui de la vaga a Catalunya del 90%, sensiblement superior al seguiment de la jornada d'ahir, els estudiants han volgut demostrar el seu rebuig a totes les calúmnies llançades per la dreta. Encara que s'ha intensificat la repressió contra els estudiants, tota la pressió del Departament i de les juntes directives reaccionàries no han pogut evitar el multitudinari seguiment de la mobilització d'avui que ha culminat en les manifestacions que s'han desenvolupat. Les manifestacions es van organitzar a Tarragona i Barcelona, no obstant això, ens consta que en altres localitats com Ripollet, Palamós, etcètera els estudiants van organitzar manifestacions. A Tarragona van sortir als carrers 2.000 estudiants. A Barcelona la manifestació va ascendir a 40.000 estudiants.

La manifestació va transcórrer en un ambient molt reivindicatiu: Wert va centrar les crítiques pels seus constants insults a la intel·ligència de la comunitat educativa. La manifestació va exigir amb contundència la seva dimissió immediata. Però també va haver-hi un clar missatge a CiU: Artur Mas, que ara pretén cobrir-se amb la senyera, ha estat responsable de retallades tan greus com els del PP. Així la manifestació cridava: “CiU i PP retallen el mateix”, “Prou retallades”, “Artur Mas a quina mútua vas”, “L'escola publica no està en venta” Però també reivindicacions que vinculen clarament la lluita contra les retallades amb la lluita contra el sistema capitalista: “Anticapitalista”, “Sí que hi ha diners, els tenen els banquers”, “Obrers i estudiants, units i endavant”.

Al llarg de la manifestació van prendre la paraula diferents col·lectius que han recolzat la convocatòria de vaga: CCOO, FAPAES, FETE-UGT, la Coordinadora Intercentres, l'Assemblea de professors interins, AJEC, CGT, l'Assemblea d'Estudiants del Raval i el Corrent Marxista El Militant. Finalment, va prendre la paraula el secretari general del Sindicat d’Estudiants a Catalunya, Borja Latorre, que va explicar els motius de la convocatòria i la necessitat de continuar la lluita amb més contundència i comptant amb la participació de la classe obrera. També va explicar com la lluita contra les retallades és la lluita contra el sistema capitalista que està condemnant a l'atur i la precarietat a la majoria de la classe obrera. Després de les paraules, els estudiants del batxillerat artístic van organitzar una performance criticant les retallades i els intents de Wert de destruir l'educació pública.

Queda el tercer dia de convocatòria de vaga demà dijous en el qual hem organitzat piquets per diferents centres educatius. Lamentablement, a diferència de la resta de l'Estat, no hem aconseguit convèncer als sindicats de professors i a les AMPAS perquè organitzessin al costat del Sindicat d’Estudiants una gran manifestació a la tarda. Fem una crida als sindicats de professors i a les federacions d'AMPAS perquè es sumin a la lluita. Tenim força per fer front a les retallades i als atacs de CiU i PP però per a això necessitem un pla de lluita ampli i contundent que vagi de menys a més i en el qual conflueixin tots els sectors en lluita.