ganemosDes de GuanyemCCOO volem manifestar el nostre rotund rebuig al decret 3+2 del ministre Wert per representar una agressió brutal contra la universitat pública. Així mateix, donem suport a la convocatòria de vaga estudiantil realitzada pel Sindicat d'Estudiants com un exemple de coherència i contundència en la defensa dels drets de la joventut, i cridem a tots els treballadors a recolzar-la. També emplacem a la direcció confederal de CCOO, i especialment a la de la Federació d'Ensenyament, a confluir amb els estudiants en una vaga general de tota la comunitat educativa. L’intent de privatitzar la universitat, després dels increments de les taxes i les retallades en les beques que hem patit en aquests anys passats, és una agressió al dret a l'educació pública de les famílies treballadores que no pot quedar sense resposta.

Signa la petició de change.org exigint la retirada del decret 3+2

El govern del Partit Popular està entestat a destruir totes les conquestes socials que amb tanta lluita i sacrifici es conquistaren. I, entre tots els drets que ens estan arrabassant, destaca l’acarnissament amb el qual estan atacant l'educació pública. La retallada de les beques, l'encariment de les taxes universitàries, l'acomiadament de desenes de milers de professors, la introducció de les velles revàlides franquistes, o les subvencions multimilionàries a l'escola privada i concertada, formen part d'una estratègia que busca l'elitització de l'educació i la destrucció d'un dret de tots. Com en els bons temps de la dictadura, des del PP es pretén convertir l’accés a l'educació de qualitat en un privilegi per als rics. Per als fills dels treballadors preparen un futur sense formació, de llocs de treball precaris, atur forçós i exili econòmic.

Amb el decret conegut popularment com 3+2, el Ministeri d'Educació reduirà a tres anys els títols de grau en la Universitat que ara són de quatre anys, convertint aquest títol en paper mullat per al mercat laboral. Per tenir una llicenciatura real, de veritat, els estudiants es veuran obligats a cursar dos anys de màster (actualment un any) amb preus impagables per a la majoria. Catalunya té les terceres taxes universitàries més cares d’Europa i el preu d’un any de màster triplica el d’un any de grau.A la Universitat Complutense de Madrid, per exemple, un any de màster pot costar entre 4.000 i 8.000 euros.

Els joves del Sindicat d'Estudiants han respost a aquest brutal atac convocant una vaga general d'estudiants els dies 25 i 26 de febrer, exigint que la universitat pública sigui gratuïta, com ja passa en 11 països europeus del nostre entorn. Fan també una crida als sindicats del professorat, a les organitzacions de mares i pares, a estar al seu costat i convocar aquestes mobilitzacions de manera unitària. Aquest és el camí, tots junts lluitant per l'ensenyament públic!

Wert dimissió!

Fora el decret 3+2!

Ensenyament públic de qualitat, gratuïta, democràtica i laica!

Obrers i estudiants units endavant!