Milers d’estudiants a Barcelona omplen els carrers contra les retallades!

Fora Rajoy i Puigdemont!! No als pactes amb la dreta!!

La jornada de vaga del 13 i 14 d’Abril culminava a Barcelona amb una manifestació de 10.000 estudiants d’instituts i universitats exigint la derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3+2. Durant la manifestació es van corejar consignes contra la monarquia, contra Rajoy, contra Puigdemont i el nou govern de la Generalitat de Convergència, així com contra el vergonyós pacte del PSOE amb Ciutadans.

Durant la manifestació van parlar els companys de la Marea de Pensionistes i els companys de la Nit Dempeus (Nuit Debout) acampats a Plaça Catalunya. També vam realitzar un acte reivindicatiu en solidaritat amb els nostres germans els refugiats, llegint un manifest en el qual vam denunciar el criminal pacte de la vergonya de la UE amb Turquia. Finalment a la Plaça Sant Jaume vam finalitzar la manifestació plantejantla necessitat d’organitzar-se i seguir la lluita als instituts, universitats i als carrers per a que el canvi que s’ha expressat en les urnes no ens sigui arrabassat, i es compleixin totes i cadascuna de les reivindicacions del moviment estudiantil i del conjunt de la comunitat educativa. No ens val la paralització!! Derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3+2!!

MANI 14A TARRAGONATambé centenars d'estudiants ens vam mobilitzar a Tarragona, Girona, Lleida i Vielha a la Val d'Aran, i a diversos pobles davant de instituts i dels ajuntaments.

A Tarragona van participar els companys de l’empresa Reverté, que estan en plena campanya de denúncia de la repressió sindical que l’empresari està duent a terme contra els treballadors. La seva lluita és la mateixa que la nostra, i per això durant la manifestació es van cridar consignes contra el patró de Reverté i Jordi Pujol, ambdós immersos en la mateixa trama corrupta. Al final de la mobilització estudiants i treballadors vam visibilitzar la unitat en la lluita situant-nos conjuntament amb la pancarta dels treballadors i emplaçant-nos a seguir confluint en pròximes mobilitzacions.

MANI 14A GIRONAA Girona vam comptar amb la presència de delegats sindicals de la CGT de Sermunegisa, Eulen i Ingesam, que es van manifestar conjuntament amb els estudiants deixant clar que l’educació pública és una conquesta de les famílies obreres i que no pensem permetre que es faci girar cap enrere el rellotge de la història.

A Lleida ens vam concentrar a la plaça Ricard Vinyes, cantant consignes en contra de les lleis privatitzadores, i a continuació vam anar pels carrers de la zona repartint pamflets als ciutadans explicant perquè els estudiants estem fent vaga i rebent el seu suport per continuar la lluita.

A Vielha era palpable el gran ambient de lluita, mobilitzant-nos des de l’institut d’Aran fins l’Ajuntament, plantejant amb claredat a l’alcalde les reivindicacions del moviment estudiantil.

MANI 14 A VIELHALa vaga d’ambdós dies ha sigut absolutament massiva als instituts de Barcelona i a la resta de Catalunya, amb un seguiment superior al 80%, secundant també la vaga molts estudiants de les universitats catalanes, tot i la repressió per part de les direccions de molts centres i de les ordres de la Conselleria d’Ensenyament.

Instituts com el Pallaresos de Tarragona, el Lluis Companys de Ripollet, el Rafael Casanova de Sant Boi i l’Escola del Treball de Granollers han pressionat als alumnes per a impedir que exerceixin el seu legítim dret a vaga, enganyant i incomplint la legalitat i fins i tot una recent sentència del Tribunal Suprem. Però no ho van aconseguir, i la vaga va ser un rotund èxit!

Un exemple d'aquest rotund èxit van ser els piquets realitzats el dia anterior en diversos barris i localitats, destacant dos piquets massius: a Sabadell i a Tarragona, amb gairebé mig centenar d'estudiants en cadascun d'ells. En aquests piquets vam informar als treballadors i als veïns sobre els motius de la vaga estudiantil, demanant suport econòmic per a poder continuar la lluita fins a aconseguir totes les nostres reivindicacions.PIQUETE SABADELL

En les manifestacions també van participar companys i companyes de Podem, solidaritzant-se amb la lluita educativa i estudiantil, i també pares, mares i professors. Ara és necessari que els Ajuntaments del Canvi i les candidatures del canvi, començant per Podem, impulsin també la mobilització, no només contra les retallades educatives, la LOMCE, la LEC i el 3+2, sinó contra les retallades salvatges a la Sanitat i a la Dependència, contra la Reforma Laboral i la Llei Mordassa, contra tots els atacs que hem patit tots aquests anys per part del PP i Convergència. Sí que es pot!! I, ara, més que mai, cal continuar la lluita als carrers fins aconseguir la retirada de tots els atacs!!

MANI BARNA 14A JAUME I

La lluita serveix, la lluita segueix!