No a l’acord de la vergonya amb Turquia!

És la vostra guerra, són els nostres morts!

A la matinada del 22 de Març la ciutat deBrussel·les sofria un brutal atac terrorista en el seu principal aeroport i al metro de la ciutat que ha deixat un resultat definitiu de 32 morts i més de 230 ferits. Avui, igual que en el mes de Novembre quan el terrorisme gihadista es cobrava les vides de 127 persones a París, el nostre pensament i solidaritat es troben amb el poble de Brussel·les i amb tots els joves i treballadors commocionats en aquests moments de por i dolor, que busquen una explicació a aquesta cruel masacre.

Des del Sindicat d’Estudiants condemnem amb contundència aquests actes de terrorisme que es porten per davant les vides de persones innocents i que només busquen sembrar el terror entre la població. Però quan la barbàrie es manifesta d’aquesta forma tan cruel a Europa, no podem deixar de pensar en qui ho sofreix dia sí i dia també a tot el món. En aquests últims mesos centenars de milers de famílies, de nens, de joves i gent gran es juguen la vida per a fugir d’aquesta mateixa barbàrie, travessant el mar Egeu, creuant filats, dormint al fang, passant gana, fred i malalties, rebent cops i amenaces, sent extorsionades per intentar escapar del que s’ha convertit en un autèntic infern. Milers d’ells han mort mentre els governs d’Europa miren cínicament cap a un altre costat i no fan res per donar-los l’ajuda necessària. Avui només podem comprendre millor les raons de la seva fugida i sentir-nos més a prop d’ells que mai al veure les seves mostres de solidaritat amb el poble de Brussel·les des del camp d’internament de Idomeni.

Quan ens preguntem el perquè de tot aquest horror no podem deixar d’assenyalar a les seves veritables responsables: les polítiques imperialistes dels governs occidentals que han generat les condicions per al desenvolupament de grups gihadistes –com els que el dia 22 de Març provocaven la mort i el caos a Brussel·les–. Les guerres per petroli i matèries primeres, per controlar àrees i països estratègics per al benefici d’unes quantes multinacionals han arrasat nacions (Iraq, Afganistan, Síria...), han alimentat a grups com l’ISIS i han provocat la mort de centenars de milers de persones innocents i la fugida de milions, convertits en refugiats sense drets.

Merkel-y-Erdogan-mantienen-conversaciones-por-los-refugiados-sirios

I són aquests mateixos governants, que han liderat l’ofensiva imperialista a Àfrica i Orient Pròxim, els que ploren llàgrimes de cocodril mentre els joves i els treballadors d’Europa hem de patir a la nostra pell el terrorisme i la mort. Hollande, Merkel, Cameron, Rajoy... tots aquests participen en actes d’homenatge on parlen de la lluita contra el terrorisme, de la defensa de les llibertats, dels ideals de la civilitzada Europa, dels drets humans i de la necessitat de remar tots junts en moments com aquests. Però quan sentim aquest tipus de discursos no podem sentir més que una profunda repugnància per qui utilitza el dolor i el sofriment de milions de persones per justificar les seves polítiques imperialistes o acords vergonyosos com el que recentment han realitzat amb Turquia. Aquests mateixos governants no tenen escrúpols en firmar un pacte amb el règim dictatorial d’Erdogan per deportar massivament i condemnar a la misèria i a la mort a milers de persones tan innocents com les que van sofrir a la seva pròpia pell els terribles atemptats a Brussel·les. Exactament igual van fer després dels atemptats de París per justificar la intervenció imperialista a Síria, o després del 11S per justificar les guerres a Iraq i Afganistan.

No, nosaltres no som iguals que ells, ni estem al mateix vaixell. La joventut i la classe treballadora d’Europa no tenim cap interès en defendre les guerres de rampinya que ells han impulsat, ni en arribar a acords amb dictadors com Erdogan per a deportar als nostres germans i germanes refugiades, ni que milers de nens hagin de créixer entre el fang dels camps de concentració on estan sent amuntegats. Mai hem tingut res a guanyar amb aquestes actuacions criminals! En canvi, uns altres sí: les grans multinacionals, els banquers, les elits financeres sempre han fet bons negocis amb aquest tipus d’actuacions. Són els mateixos que a Europa retallen la sanitat i l’educació públiques, els que aplaudeixen les reformes laborals que abarateixen l’acomiadament i ens condemnen a la precarietat, els que ens obliguen a anar-nos a altres països per tenir un futur millor, els que celebren els atacs als drets i llibertats democràtiques i criminalitzen la mobilització social.

Tant és el nostre color de pell, nacionalitat o religió. Sempre som els mateixos, joves i treballadors anònims, els que paguem les conseqüències de les guerres imperialistes. Per això som conscients de que per a acabar amb aquest horror sense fi necessitem, més que mai, de la mobilització massiva i unitària de tots els oprimits per a transformar la societat i escombrar el sistema capitalista.

Des del Sindicat d’Estudiants estem amb els joves i treballadors de Brussel·les, amb els que també van sofrir el terrorisme gihadista a París, i amb els nostres germans i germanes refugiats.

No a les guerres imperialistes! No al terrorisme gihadista!

No al acord de la vergonya amb Turquia!

Són les vostres guerres, són els nostres morts!