http://sindicatdestudiants.net/images/stories/no_al_racisme.jpgLa Consellería de Educación de la Xunta del PP ve a ratificar la decisió del Consell Escolar de un col•legi de primària d’Arteixo (A Coruña) per a castigar a una nena amb més de tres dies d'expulsió pel simple fet de dur el "hiyab" o vel islàmic.

Segons la Xunta, la decisió del centre no viola cap llei, perquè la normativa del centre obliga tenir el cap descobert en les aules, encara que en altres centres de Galícia la seva pròpia normativa indica que si poden tenir el cap cobert per motius religiosos. La situació és idèntica a la qual ja ha succeït en Pozuelo (Madrid), on el PP d'Esperanza Aguirre va permetre que la nena Naiwa Mahla es canviés d'institut per la mateixa raó.

L'actitud de la dreta és profundament xenòfoba i demagògica. La mateixa dreta que no veu cap problema a expulsar a la nena, subvenciona escoles catòliques, on les monges van amb vel i s'oposa fermament a l'eliminació dels símbols religiosos de les escoles públiques.

Demagògicament critiquen el vel com una imposició paterna, alhora que defensen el dret dels pares d'imposar la religió als seus fills quan els duen a les escoles catòliques que a més es financen amb els nostres impostos. La conclusió és clara: per a la dreta del PP el catolicisme és la "religió natural d'Espanya" i l'Islam és una religió bàrbara, violenta i masclista que cal combatre, com si l'Església Catòlica no donés suficients mostres de masclisme i intolerància tots els dies.

Des del Sindicat d'Estudiants ens oposem que la nena sigui sancionada o hagi de canviar de col•legi, com ens oposem a tota discriminació per motius religiosos, racials o per nacionalitat. Això no entra en contradicció amb la defensa d'una educació pública i laica, ja que el fet que un estudiant dugui símbols religiosos o no, forma part de la llibertat individual. L'expulsió d'aquesta noia va en contra del dret a l'educació i només serveix per a generar problemes de convivència on no els havia, dificulta la integració dels immigrants i fomenta la divisió de la classe obrera en línies culturals, una cosa que només beneficia als empresaris.

- Immediata retirada de la sanció en contra d'aquesta estudiant!

- Dimissió de la direcció del CEIP de Arteixo!

- Prou d'atacs per part de la Consellería de Educació!