isma daniL'Ajuntament de Barcelona, ​​presidit per Ada Colau, ha decidit retirar-se del procés pel qual la fiscalia demanava 8 anys i nou mesos de presó a dos estudiants, Ismael Benito i Daniel Ayyash, als quals s'acusa d'haver participat en actes vandàlics durant la jornada de vaga general del 2012 a Barcelona. En concret, l'Ajuntament de Barcelona, ​​llavors presidit per Xavier Trias, sol·licitava per a cada un d'aquests estudiants, quatre anys de presó, mentre que la Generalitat, al seu torn, en demanava tres i mig més.

El cas de l'Isma i el Dani ha estat objecte durant aquests anys d'una important campanya de solidaritat en diversos àmbits. D'una banda, a nivell estudiantil, ja que els dos formaven part del sindicat Associació d'Estudiants Progressistes (AEP). D’altra banda, han comptat amb el suport concret de diversos sindicats obrers, que han vist en el seu cas una forma de repressió contra el dret de vaga.

El cas de l'Isma i el Dani es va veure agreujat per la presó provisional que la jutgessa de primera instància, Carmen Martínez García, la mateixa que va instruir el cas 4F Ciutat Morta, va decretar arran de la detenció. Els dos estudiants van estar presos preventivament durant 34 dies fins que l'Audiència Provincial de Barcelona, ​​va decretar la llibertat de tots dos estudiants que durant més de dos anys no van poder participar en actes públics.

El 29 de març de 2012 va ser una jornada de vaga general convocada pels principals sindicats de treballadors en què l’Isma i en Dani van participar juntament amb els seus companys de l'Associació d'Estudiants Progressistes i de l'Assemblea de Física i Química de la UB. A les 10 del matí (hores després dels fets pels quals són acusats i lluny del lloc on suposadament els van cometre) van ser detinguts i, després de dos dies a comissaria, van declarar al Jutjat d'Instrucció núm. 18 de Barcelona.

Insten la Generalitat a retirar la seva acusació

El judici als dos estudiants s’hauria d’haver celebrat els dies 9, 10 i 12 de març passats, però, es va ajornar fins a finals de juny a causa d’una malaltia al·legada per una de les advocades de les acusacions particulars.

El cas dels dos estudiants va ser pres com a bandera pels sindicats en considerar que allò que intentaven aquests processos era limitar i castigar el dret de vaga.

Just en el moment en què es va conèixer el canvi de majoria al Consistori de Barcelona, ​​es va iniciar una campanya en la qual es demanava al nou equip de govern, liderat per Ada Colau, que retirés a la institució de l'acusació particular. Davant el canvi d'opinió de la nova administració municipal, fonts del comitè de suport, de CCOO de Catalunya i també de la UGT catalana, consideren que la Generalitat hauria de seguir els passos del consistori de Barcelona i retirar-se també de l'acusació particular.