Després de vint-i-dos mesos de lluita emblemàtica als carrers per part dels treballadors de Coca-Cola a Fuenlabrada defenent els seus llocs de treball, després d’haver guanyat quatre sentencies judicials a favor seu (tres a l’Audiència Nacional i una altra al Tribunal Suprem), la multinacional segueix contraatacant tractant de criminalitzar al portaveu dels treballadors.

Juan Carlos Asenjo ja ha vist durant tot aquest conflicte com a ell i a alguns dels seus companys se’ls intentava criminalitzar judicialment amb les acusacions més pelegrines, però al mateix temps els treballadors també han vist com queien pel seu propi pes una rere l’altre les delirants imputacions que se’ls hi feia, sent desestimades sistemàticament pels jutjats.

Aprofitant que el conflicte provocat per la multinacional entra a una nova fase, l’empresa no ha dubtat tornar a intentar criminalitzar a tota la plantilla a través d’atacs al seu portaveu. Aquesta ocasió es tracta de la denuncia que fa la multinacional contra Asenjo per haver aixecat el “Campament de la Dignitat” a les portes de la factoria a Fuenlabrada. Campament que ha servit de reunió pels, aproximadament, 300 treballadors acomiadats il·legalment mitjançant un ERE fraudulent, i amb el que han mantingut viva la solidaritat d’un gran nombre de col·lectius socials. A més, gràcies a l’existència d’aquest campament, els treballadors de la plantilla, juntament amb veïns i treballadors solidaris amb ells, han pogut evitar els diferents intents de l’empresa per desmantellar la fàbrica a esquenes de tothom, amb nocturnitat i traïdoria. Qui hauria de ser jutjada per totes les maniobres es la multinacional!, i no els treballadors que l’únic que feien era defendre els seus llocs de treball.

L’esperpent que suposa la nova denuncia judicial es completa amb l’estrident indemnització que demana la multinacional, res més i res menys que VUIT MILIONS D’EUROS! Aquesta és la demanda econòmica d’una empresa que, abans de procedir al ERE il·legal que va suposar que 1.253 treballadors es quedessin al carrer, obtenia uns beneficis per la seva facturació a l’Estat espanyol de més de 900 milions d’euros.

Aquesta nova demanda pretén enfonsar l’exemple de lluita que aquests companys han demostrat durant gairebé dos anys de manera ininterrompuda. Des del Sindicat d’Estudiants només podem redoblar el nostre recolzament i solidaritat amb els treballadors de Coca-Cola en Lluita que han estat al nostre costat a totes les mobilitzacions en defensa de l’educació pública i que amb la seva lluita no només defenen el seu lloc de treball sinó també el futur de la joventut. Nosaltres continuarem al seu costat recolzant-los per continuar reivindicant, tal i com ells fan, que la reobertura de la fàbrica a la que la multinacional s’ha vist obligada per la pressió de la mobilització, ho sigui per tornar a convertir-se en un centre productiu i no només un magatzem logístic.

Visca la lluita dels treballadors de Coca-Cola!

Obrers i estudiants units i endavant!