El passat dia 6 de febrer van ser detinguts a Madrid dos titellaires de la companyia "Títeres desde abajo" acusats d'enaltiment al terrorisme. Des del Sindicat d'Estudiants ens solidaritzem amb els companys, entenent que la seva detenció és un greu atac contra la llibertat d'expressió que recorda la repressió del franquisme.

En aquesta ocasió, l'excusa amb què la dreta vol continuar la seva campanya de persecució i criminalització és que un dels putxinel·lis de l'obra portava una pancarta que posava "Gora alka-eta". El jutge, Ismael Moreno (ex policia franquista), va ordenar la presó preventiva sense fiança per als dos integrants del grup. Davant aquesta actuació judicial, la caverna política i mediàtica encapçalada pel PP i Ciutadans, amb la connivència dels dirigents del PSOE, a través dels seus veu-portants de La Razón, El Mundo, ABC o Antena 3, no han trigat ni un segon a criminalitzar els titellaires i els integrants de l'Ajuntament de Madrid titllant-los de terroristes i criminals. Fins i tot l'AVT (Associació de Víctimes del Terrorisme, molt vinculada al PP) ha posat una querella contra Carmena, Mayer i els titellaires per "ofenses a les víctimes del terrorisme".

El PP del Madrid Arena reclama dimissions... Prou hipocresia!!!

Resulta una autèntica burla aquesta campanya histèrica de la dreta, que es produeix en el mateix moment en què es jutja el cas del "Madrid Arena", que va provocar la mort de cinc joves com a conseqüència de les greus negligències de l'Ajuntament del PP, amb Ana Botella al capdavant, i que no va donar lloc a cap dimissió. Resulta vergonyós que s'atreveixin a demanar dimissions aquells que mantenen a Rita Barberà amagada al Senat per evitar que sigui acusada per blanqueig de capitals. Quina vergonya!! Els que se n'han d'anar són ells, els de les mossegades, la corrupció i les retallades!!

El PP pretén cínicament erigir-se com a garant i defensor dels valors democràtics per tractar d'aconseguir el que no va poder en les passades eleccions. Un PP que durant anys (i fins i tot dècades) en els governs autonòmics i municipals que ara ha perdut va ser un clar exemple d'autoritarisme, governs que alhora li servien de base per a tot tipus d'activitats il·lícites i per a pràctiques de corrupció generalitzada, tal com s’ha evidenciat amb les trames Gurtel, Púnica, el cas Bárcenas, o ara l'operació Taula contra el PP de València... És un partit que s'assembla cada cop més a un grup delictiu o mafiós. No poden ser més hipòcrites quan acusen d’altres d'incitar la violència, essent ells els que la generen dia rere dia contra els milions d'aturats o els treballadors precaritzats que viuen en la pobresa o en els límits de la mateixa, contra les persones a qui se'ls priva dels seus drets més bàsics d'educació i sanitat o contra aquelles que s'expulsa de casa per defensar els interessos usurers dels bancs. Malauradament, també els dirigents del PSOE han donat cobertura a aquesta verinosa campanya contra la llibertat d'expressió, demostrant fins on estan arribant en la seva perillosa sintonia amb el PP i els seus constants atacs a les llibertats democràtiques que tant ens va costar conquerir.

Volen acabar amb un Ajuntament de Madrid d’esquerres!!

AhoraMadrid ha de respondre amb contundència a la ofensiva de la dreta i dur a terme un suport total envers els titellaires

Evidentment, aquesta campanya té l'objectiu de desgastar l'Ajuntament d’AhoraMadrid impulsat pels milers de treballadors i joves que s'han mobilitzat aquests anys per fer front a la dreta i a les seves retallades. Per això cal actuar amb contundència: cal respondre a la dreta i els seus acòlits i iniciar una campanya contra aquesta deriva autoritària als carrers de Madrid i la resta de ciutats del canvi. La resposta de l'alcaldessa Manuela Carmena ha de ser clara i contundent, i ha d’abandonar una tebiesa que només beneficia la dreta i el seu cinisme, i per descomptat rebutjar qualsevol tipus de dimissió per alguna cosa que resulta completament insignificant, un error en la qualificació de l'espectacle. La dreta, que insulta els que busquen els seus familiars en les cunetes que va deixar la dictadura, no ens ha de donar cap lliçó. Nosaltres, els joves i els treballadors, vam portar els drets democràtics lluitant als carrers i posant els morts, mentre ells apallissaven, torturaven i assassinaven.

AhoraMadrid no pot cedir davant les pressions de la dreta i ha d'exigir la llibertat immediata dels titellaires, així com donar-los complet suport legal. Recolzant-se en la mobilització, que ha permès expulsar la dreta de l'ajuntament i col·locar al capdavant d'aquest a AhoraMadrid, l'alcaldia de Carmena ha de respondre denunciant les mentides del PP amb les que pretenen atacar el nostre dret a la llibertat d'expressió i criminalitzar les organitzacions de l'esquerra.

TITELLAIRES LLIBERTAT!!!
PROU REPRESSIÓ!!!