País Valencià

MOBILITZACIONS DIJOUS 25 D'ABRIL: València 12h Plaça de la Reina | Alacant 12h Plaça de la Muntanyeta

Descarrega el cartell · Descarrega el full

Descarrega la comunicació oficial de la vaga

El govern de la Generalitat del PP i Vox s’ha proposat acabar amb tots els nostres drets democràtics. Els nous atacs a l’escola pública, al valencià i contra la memòria històrica, units al seu discurs masclista i racista que totes i tots coneixem, són gravíssims.

Rehabilitació immediata del nostre institut!

Concentracions: Dimarts 20 a les 11h a la porta de l’Institut / Dimecres 21 a les 11h a l’Ajuntament de Benicarló.

L’IES Ramon Cid de Benicarló, a Castelló, està en unes condicions ruïnoses. Les i els estudiants que cursem els mòduls de FP en aquest institut estudiem en un edifici que no reuneix les condicions mínimes essencials per a poder estudiar amb dignitat i qualitat.

Per la retirada de tots els expedients disciplinaris!

Des de Sindicalistes d'Esquerra, Esquerra Revolucionària i el Sindicat d'Estudiants volem denunciar la campanya repressiva de sancions amb la qual FORD-España està atacant a les i els delegats i afiliats del Sindicat de Treballadors del Metall en la factoria de FORD a Almussafes, València.

Prou desorganització als plans d’estudi per part de la Conselleria d’Educació!

Els i les estudiants de Batxillerat del País Valencià estem fartes de totes les traves i impediments que ens trobem per a accedir a la Universitat. Denunciem l’EBAU per ser una prova classista i d’avaluació arbitraria que provoca que milers de nosaltres, especialment aquells que tenim menys recursos, no accedim a la Universitat pública. És absolutament injust que el treball i els coneixements de dos anys, que a més ja són avaluats pels nostres docents, siguen avaluats de nou en unes proves de tres dies. Els exàmens de l’EBAU tenen un cost superior als 50 euros, i les taxes universitàries de mitja  arriben als mil euros, el filtre definitiu per a les famílies de classe treballadora víctimes de la pobresa i la precarietat.

SENSE INVERSIÓ, L’EDUCACIÓ INCLUSIVA ÉS UNA UTOPIA!

Compartim a continuació el manifest impulsat i signat per l’assemblea del professorat de l’IES La Moreria de Mislata, a València. Des del Sindicat d’Estudiants recolzem completament la seua denuncia i enviem tot el nostre suport i força a tots els docents i a l’equip directiu d’aquest centre que han decidit dimitir en bloc per la mancança de recursos a la que ens condemna la política educativa de la Conselleria d’Educació.

Dijous 23 de febrer a les 17h a l'Àgora de la UJI

És més que conegut que a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló imparteixen classe diferents professors implicats en casos d’assetjament sexual cap a alumnes. Tocaments a estudiants i altres professores, comentaris indecents i obscens, insinuacions sexuals per millorar la nota, propostes de cites privades per a “compartir aspectes de les assignatures”... s’han succeït des de fa més de 10 anys.

Assemblea dilluns 13 de febrer per organitzar la nostra resposta i la vaga estudiantil del 8M · 17h a l’Àgora del Campus de la UJI (Castelló)

És més que conegut que a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló imparteixen classe diferents professors implicats en casos d’assetjament sexual cap a alumnes. Malgrat que els seus noms i cognoms són més que coneguts, el Rectorat continua protegint a aquests impresentables permetent que continuen amb la seua carrera docent com si res no passés, donant peu a que aquests comportaments es repliquen i continuen.

Concentració dimecres 2 de març a les 18:30h en l’Albereda de Bétera

Un professor de l’Institut Les Alfàbegues a València ha sigut víctima d'una terrible agressió homòfoba i feixista. Fa uns dies, unes estudiants van traure al pati del centre una bandera LGTBI i trans, i tot seguit, altres alumnes es van sumar a aquesta acció en defensa de la diversitat i pel respecte a totes i tots independentment de la nostra orientació o identitat sexual.

Ja n'hi ha prou de dictàmens franquistes contra els nostres drets!

La jutgessa titular del Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Castelló ha ordenat retirar d'11 instituts públics de la ciutat 32 llibres de temàtica feminista i LGTBI. Aquesta mesura cautelar, més pròpia de l'Edat mitjana que de l'any 2021, s'ha dut a terme atenent la petició de l'associació ultradretana Advocats Cristians.

Lliures i Combatives País Valencià

Més d’un centenar d’estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló han denunciat haver estat víctimes d’assetjament sexual i diferents episodis de violència masclista per part de professors. Aquesta realitat, que era un secret a veus, va ser denunciada els anys 2009, 2014 i 2015 però la Universitat va mirar cap a una altra banda i els docents assetjadors van continuar treballant com si no hagués passat res.

Fotos i vídeos de les protestes

Avui dia 11 de febrer, estudiants de desenes d’instituts públics d’Alacant, Castelló i València hem organitzat vaga estudiantil i accions de protesta als nostres centres per denunciar la situació insostenible que vivim a l’educació pública.

La pandèmia avança, els contagis no deixen de créixer, les nostres aules estan massificades i no hi ha recursos per a combatre el virus. Malgrat aquesta realitat és innegable, la Conselleria d’Educació continua mentint descaradament prometent que “tot està bé” i criminalitzant a la joventut. Per això avui hem dit prou.

Descarrega el cartell

Si vols organitzar protestes, accions o vaga al teu centre aquell dia posa’t en contacte amb nosaltres

La situació epidemiològica al País Valencià ha arribat a un punt crític. Les UCIs valencianes són les més saturades de tot l’estat amb un 80% d’ocupació, els hospitals estan ampliant llits a cafeteries i gimnasos pel desbordament generalitzat dels hospitals públics i 7 de les 25 ciutats espanyoles de més de 40.000 habitants més afectades per la pandèmia es troben a la Comunitat.

L’avanç del virus està tenint un impacte especialment demolidor als centres educatius públics: gairebé 1.000 grups confinats –en les últimes setmanes aquesta xifra s’ha triplicat–, 6.000 estudiants, 1.200 professors contagiats i els brots als nostres centres es reprodueixen per tot el territori.

Paralització de l’activitat lectiva i posada en marxa d’un pla de rescat urgent a l’educació i sanitat públiques

Comissió Executiva del Sindicat d’Estudiants del País Valencià

La situació epidemiològica al País Valencià ha arribat a un punt crític. Les dades oficials de contagis, morts i incidència del virus a les nostres ciutats són esgarrifoses: comptem amb 1.439 casos per cada 100.000 habitants, en les últimes 24 hores s’han confirmat gairebé 10.000 nous casos i les UCIs valencianes són les més saturades de tot l’estat amb un 80% d’ocupació i més de la meitat dels llits disponibles ocupats amb pacients amb Covid. Tal i com informa eldiario.es, 7 de les 25 ciutats espanyoles de més de 40.000 habitants més afectades per la pandèmia es troben a la Comunitat. Alcoi encapçala el llistat –amb un augment del 129% d’incidència acumulada respecte a les anteriors setmanes–, seguit de Dénia, Elda, Alzira, Sagunt, Torrent i la ciutat de València.

Aturada des de les 11h a 12h i concentracions de protesta al institut

Descarrega el cartell | Descarrega el manifest

La lluita continua!

Els i les estudiants dels instituts públics del País Valencià portem setmanes denunciant les lamentables condicions en les que estem obligats a fer classe.

En plena tercera onada de la Covid-19, els nostres centres segueixen sense ser espais segurs. Tant la Conselleria d’Educació com el propi Ministeri d’Educació s’han negat rotundament a posar en marxa mesures contundents per frenar l’avanç de la pandèmia a les nostres aules. Malgrat que la comunitat educativa hem insistit en la urgència de posar en marxa un pla de rescat a l’escola pública, per invertir recursos econòmics, materials i humans en defensa de la nostra salut i drets, les administracions educatives han mirat cap a una altra banda i ara som nosaltres, els professors, estudiants i les nostres famílies, qui estem pagant les conseqüències.

Galeria de fotos i vídeos

El dijous 14 i divendres 15, estudiants de Batxiller, la ESO i FP de diferents instituts públics de València, Alacant i Castelló hem dit prou a les lamentables condicions en que estem fent classe als nostres centres. Entre ahir i avui hem organitzat aturades de l’activitat lectiva, amb concentracions al pati i a l’entrada de l’institut per fer visible i expressar el nostre rebuig al fred, a la falta de sistemes de calefacció i climatització a les aules, la pujada dels contagis per la Covid-19 i l’abandonament per part de la Conselleria d’Educació i el propi Ministeri davant aquesta tràgica situació.