Ens sobren els motius per mostrar el nostre rebuig a la pluja d'atacs que estem patint contra l'ensenyament públic. Per aquest motiu, unes 300 persones (estudiants, PAS i professorat) es van manifestar, dins el recinte universitari, el passat divendres 16 de desembre per la celebració del 20è aniversari de la UdG (Universitat de Girona), en motiu de la visita d'Artur Mas i la seva política de retallades.

Aquest acte de protesta es va veure ennuvolat per la desproporcionada (aproximadament vint furgonetes d'antiavalots) i brutal violència del desplegament que, una vegada més, van dur a terme els Mossos d'Esquadra. Aquesta brutal càrrega policial contra estudiants, professors i resta de treballadors, dins l'edifici de la facultat de Lletres, va provocar uns 20 ferits, 3 persones detingudes acusades de desobediència a l'autoritat, desordre i danys que no van cometre i vexades i colpejades en el transcurs de la seva detenció, així com un total de 10 persones imputades.
L'equip de Govern de la UdG va publicar un comunicat en defensa de la intervenció de la policia aquell mateix divendres. En canvi, no s'ha pronunciat sobre la protesta i la petició de dimissió de la rectora; la mateixa que va autoritzar l'entrada de la policia a la facultat.

La lluita en defensa de l'ensenyament públic continua!

A Catalunya CiU durà a terme retallades de 144 milions de pressupostos a les universitats, l'augment de les taxes universitàries (en un 7,6%, i es pretén pujar-les encara més) i, calculen els sindicats, també afectarà a 2.000 places de professors i uns 500 treballadors de PAS. Així com també suposa l'eliminació de les carreres "no rentables" des de la òptica empresarial. Tot un seguit de mesures que tenen per objectiu privatitzar i elititzar l'educació barrant l'accés a la Universitat als fills dels treballadors.
Però aquestes ofensives a l'ensenyament públic en general venen de la mà amb tota una bateria de mesures com l'augment del cànon d'aigua en un 10% (sumat a l'augment anunciat a l'octubre del 8%), el copagament a la sanitat (que ja es materialitza, per exemple, amb el cobrament d'un euro per recepta a partir de gener), el doblament de l'impost de benzina (passant a 4,8 cèntims per litre de combustible), l'augment del preu del transport públic entorn un 10%, etc.
Per això, els atacs i la repressió no faran enrere la organització i la lluita dels estudiants i els treballadors. Cal treballar dins les universitats per aconseguir enfortir les assemblees i obtenir el suport majoritari d'estudiants, professors i treballadors per poder fer front i no deixar passar aquestes intrusions i violacions de drets.