La lluita és l'únic camí!

Han passat només uns dies des de l'última vaga general estudiantil convocada pel Sindicat d'Estudiants i Lliures i Combatives. En aquesta vaga vam buidar les classes i vam omplir els carrers una vegada més exigint al govern la creació d'una assignatura d'educació sexual inclusiva i en llibertat, la retirada immediata de tots aquells reglaments de règim intern amb referències masclistes i repressives a la nostra forma de vestir i, per descomptat, la derogació immediata de la LOMCE.

No és cap casualitat que el govern del PSOE hagi donat marxa enrere i hagi presentat un avantprojecte de llei que inclou la derogació de la LOMCE just després que més d'un milió i mig d'estudiants secundàrem la vaga uns dies abans. Des que el PSOE va arribar al govern, la derogació de la LOMCE va desaparèixer per complet del seu vocabulari i van començar a parlar-nos de "reformar els aspectes més lesius de la LOMCE" perquè no es podia derogar en cap concepte per motius legals que ens deixarien davant d’un abisme legislatiu. Quina mentida! Com vam dir quan vam aconseguir fer enrere les revàlides franquistes del PP, la lluita serveix. Un cop més hem comprovat que quan la força de la mobilització pressiona, tot el que fins aleshores és ‘impossible’ canviar, de cop i volta es converteix en possible.

Som molt conscients que la mobilització i la lluita als carrers són l'únic motiu pel qual el govern ha decidit tirar enrere els seus plans d'endolcir la LOMCE i ara planteja derogar-la. Aquesta nova victòria és fruit de la lluita de milions d'estudiants, pares, mares, professores i professors no només aquest 14N, sinó en totes i cadascuna de les batalles que hem donat des que el PP va presentar la LOMCE. La lluita que estem donant als carrers és molt important perquè grava a foc quin és l'únic camí per a aconseguir canviar les coses. La idea que es pot pressionar al govern als carrers és molt perillosa. De fet és tan perillosa que hores després que la premsa publiqués l'avantprojecte de llei on es recull la derogació de la LOMCE, la ministra d'Educació Isabel Celáa ja ha advertit que potser no deroguen absolutament tots els punts. No ho acceptem, volem posar fi a aquesta llei de malson de la primera a l'última lletra! Per això seguirem molt atentes i atents que aquest anunci no es converteixi en paper mullat i la derogació de la LOMCE no es perdi entre les paraules i promeses del govern i es materialitzi en fets.

La conclusió és claríssima: amb l'organització i la lluita als carrers SÍ QUE ES POT. La lluita serveix, la lluita segueix!