El 22, 23 i 24 d'octubre ha sigut tot un èxit! Wert en minoria absoluta!
Continuar la lluita fins a derrotar la LOMCE, el cop de taxa i el decret de beques!
No a les retallades de CiU! Retirada del decret de plantilles! No a la LEC!

Manifestacions combatives i anticapitalistes d'estudiants al matí

Barcelona: 12.00h Pl .Sant Jaume
Tarragona: 12.00h Pl Imperial Tarraco
Castelló: 12.00h Pl. de la Independència (La Farola)
València: 12.00h Avgda. Blasco Ibañez (Facultat d'Història)
Alacant: 12.00h Escales de l'IES Jorge Juan

Manifestacions de la vesprada de professors, pares, mares i estudiants:

Barcelona: 18.00h Davant la seu del PP (C/ Comte d'Urgell 249).
- Convoca MUCE (USTEC, CCOO, FETE-UGT, CGT, FAPAC, FAPAES i Sindicat d'Estudiants) -
Castelló: 19.00h Plaça Maria Agustina (Subdelegació de Govern)
València: 19.00h Carrer Colón (Delegació de Govern)
Alacant: 19:00h Plaça de la Muntanyeta (Subdelegació de Govern)
Vinaròs: 19.00h Plaça de l'Ajuntament de Vinaròs

Reunió de balanç de la Vaga del 20-N i continuitat de la lluita:

València: Divendres 22 de novembre. 18:15 hores Facultat de Psicologia de València (Avgda.Blasco Ibañez num. 21, al costat de l'Hospital Materno Infantil)

Descarrega't el pamflet en PDF
Catalunya - Castelló - València - Alacant

Descarrega't el cartell en PDF
Catalunya - Castelló - València - Alacant

El 24 d'octubre fem fet història! En la tercera jornada de vaga general estudiantil, la suma amb els professors i amb els pares i mares va paralitzar tot l'ensenyament públic en una demostració de força sense precedents: més de dos milions de persones vam omplir els carrers en més de setanta manifestacions en una mobilització històrica. A nivell global, la vaga educativa ha sigut total en tots els territoris i en tots els trams, des de l'escola infantil, passant per la secundària i universitat. Després de l'èxit brutal del 24O des del Sindicat d'Estudiants ens reafirmem en els nostres plantejaments presents en aquesta convocatòria: cal unificar la lluita contra la contrareforma franquista de l'educació, per la dimissió del Ministre Wert, contra l'augment de les taxes i el decret de beques, contra les retallades vinguin d'on vinguin; aquest és el camí! La unitat en la lluita de tota la comunitat educativa, de la classe treballadora i la joventut han posat contra les cordes al Ministre que pretén retornar-nos a les cavernes educatives, demostrant que està completament sol i que la majoria de la societat està radicalment en contra dels seus plans de destruir l'educació pública.

Més motius per seguir lluitant

Els objectius del PP són molt clars: volen acabar amb l'educació pública i arrencar-nos el dret a l'estudi a la majoria dels joves, els que provenim de famílies treballadores. Per això, a més de la famosa contrareforma franquista de l'educació- LOMCE-, que pretén segregar als alumnes en funció de la seva extracció social, expulsar-nos del sistema educatiu el més aviat possible per tal de que demà siguem explotats a les empreses, carregar-se el model d'immersió lingüística a Catalunya, tornar a l'Església el púlpit privilegiat que tenien en el passat per tal d'adoctrinar a les escoles... han posat nous atacs sobre la taula com el Decret de Beques, que penalitza als que tenim menys recursos econòmics i ens exigeix més que a la resta per poder estudiar, o la brutal pujada de taxes universitàries que ha col•locat a cent mil joves fora de la Universitat pel fet de no tenir diners.

Les retallades que el PP està portant a terme a l'educació pública van en total sintonia amb les retallades que està implementant CiU a Catalunya: CiU no només ha augmentat les ràtios, imposat taxes a la FP (360€) i augmentat les taxes universitàries fins al màxim (+66%), sinó que basant-se en la LEC està minvant encara més la democràcia i participació de la comunitat educativa als centres i desenvolupant mesures totalment nocives pels treballadors (com el Decret de Plantilles). A més a més i en aquest sentit el que ens ha ofert el pacte de governança de CiU i ERC és una nova retallada de 2.000 milions d'euros, de la qual una part important recaurà novament en l'educació pública. Cap confiança ni suport per al govern de CiU! No defensarà el català per a la majoria aquell que està destruint l'educació pública per continuar-la venent als empresaris que en volen fer negoci!
Pero el PP no tiene suficiente. En los presupuestos para 2014 en la Comunidad de Madrid ya han planteado un nuevo tijeretazo a la pública. En concreto son 45 millones de euros menos para la Universidad Pública que se traducirá en nuevos despidos de nuestros profesores y peores condiciones para los estudiantes.

Esta no ha sido la única "idea brillante" que el PP ha tratado de poner en marcha. Durant el debat de la LOMCE al Senat, Wert ha intentat imposar l'oferta obligatòria de religió al batxillerat i a l'educació infantil! Quin escàndol més gran! No tenen problema en treure les beques de llibres a més de mig milió de nens o en suprimir les beques menjador, però els resulta indispensable que amb quatre anys puguem escoltar el que la Conferència Episcopal ens ha de transmetre! Si finalment aquestes mesures que des del PP anaven a proposar en forma d'esmenes al text de la LOMCE no s'han acabat presentant ha sigut únicament gràcies a l'enorme impacte de les vagues estudiantils dels dies 22 i 23 d'octubre i a la vaga general de tota la comunitat educativa del 24 d'octubre.

Wert està en minoria absoluta

Per molt que els molesti al Govern del PP i per molta demagògia i mentida que utilitzin per intentar amagar-ho, la resposta als carrers ha sigut clara i contundent. El Ministeri d'Educació no enganya ja a ningú i s'ha quedat completament sol amb les seves contrareformes reaccionàries i el seu atac a l'educació pública. És comprensible que la consellera Rigau hagi volgut marcar distàncies i presentar la "gestió" de CiU com quelcom totalment diferent, però això ha sigut producte de les mobilitzacions massives de la comunitat educativa i no pas perquè CiU no estigui d'acord en privatitzar l'educació pública (que, de fet, és el que sempre han anat fent quan han governat).

La reacció que el Ministeri va tenir el dia després del 24 O, fent al•lusió a un possible "diàleg" cal entendre-la com el que realment és: un símptoma d'extrema debilitat. Però no s'ha d'oblidar que aquest Ministeri ha demostrat en aquests dos anys el seu caràcter autoritari i antidemocràtic, desoint constantment la veu del conjunt de la comunitat educativa als carrers.

Ocasió rere ocasió ens repeteixen que són majoria absoluta en el Parlament, però el fet és que el Govern del Partit Popular és un govern il•legítim que va arribar al poder enganyant i que s'ha guanyat a pols el rebuig majoritari de la societat. Per això nosaltres no ens quedarem aturats mentre utilitzen les seves institucions per arrencar-nos els drets més bàsics a la joventut i imposar-nos un futur de precarietat i atur. No ho consentirem!

La lluita continua! El 20 de novembre pretenen aprovar la LOMCE al Senat. El 20 de novembre Vaga General Estatal Estudiantil!

Des del Sindicat d'Estudiants insistim en la necessitat de fer de novembre un mes de mobilització als carrers. Si encara no han aplicat la LOMCE (de fet volien tenir-la llesta a finals de l'any passat), si estan dient públicament que retardaran la seva aplicació, és perquè la mobilització estudiantil, del professorat i dels pares i mares els ha posat contra les cordes. Per això ara és més important continuar la lluita fins a derrotar els seus plans. La lluita ha de continuar perquè la lluita serveix. Per tots aquests motius des del Sindicat d'Estudiants convoquem una nova Vaga General Estatal d'Estudiants per al proper 20 de novembre, coincidint amb la data en la qual el PP- tot i estar en minoria absoluta a les aules i als carrers- pretenen imposar de forma autoritària l'aprovació de la LOMCE en el Senat. Des del Sindicat d'Estudiants cridem als professors i pares i mares, a les seves organitzacions USTEC-STE's, CCOO, UGT, FAPAES i FAPAC, a unir-se en aquesta jornada de vaga del 20N, convocar manifestacions a tot l'Estat i preparar, si el PP no retira els seus atacs, una nova setmana de lluita amb vaga de 72h de tota la comunitat educativa per tirar enrere al Ministre i a les seves retallades.

L'enorme demostració de força que vam viure el passat 24 O va ser una corroboració de que junts- pares i mares, professors i estudiants- podem tirar enrere tots els atacs.

En defensa de l'Educació Pública!
Tots a la vaga i a les manifestacions del 20 de novembre!
Junts podem!

Plataforma reivindicativa

▪ Retirada immediata de la LOMCE, el Decret de Beques i el cop de taxa. Ni revàlides ni selectivitat, el fill de l'obrer a la universitat. Wert dimissió!

• Per un ensenyament secundari, una FP i una Universitat públiques, dignes i gratuïtes. Contra l'increment de les taxes a la universitat pública i la imposició de taxes a la Formació Professional.

• En defensa dels drets democràtics. En defensa del model d'immersió lingüística. Respectar el dret a estudiar i aprendre en català, gallec i euskera, que el franquisme va suprimir.

• No a les retallades de CiU! Retirada del decret de plantilles! No a la LEC!

• No a l'obligatorietat de la religió catòlica en l'ensenyament públic. Prou de privilegis per a l'Església Catòlica.

• No a l'escola franquista. Ni un euro del pressupost públic per al negoci de l'ensenyament privat.

• Per la llibertat d'expressió de la joventut. El nostre dret a vaga no es toca.

• Les retallades per als banquers. Readmissió immediata dels 60.000 docents acomiadats aquest curs. Reassignació immediata dels més de 5.000 milions d'euros que el PP ha retallat a l'educació pública.

• No a l'atur juvenil. No als contractes escombraria i a les pràctiques en empreses sense remunerar. Per un subsidi de desocupació indefinit per a tots els aturats fins a trobar un lloc de treball.