wertNo a l'elitització de la Universitat Pública!
No al decret 3+2!
La lluita és l’únic camí!

Aprofitant les dates, en mig dels exàmens, el Ministre Wert vol aprovar d’amagades un nou atac a la Universitat Pública. Un atac que expulsarà a centenars de milers d’estudiants, que devaluarà els nostres títols i que retornarà la Universitat als temps en què només una minoria privilegiada podia accedir a ella, tancant-nos el pas a la immensa majoria, als que provenim de famílies treballadores.

El Ministre Wert planeja aprovar el famós decret 3+2 en el Consell de Ministres de la pròxima setmana i que entraria en vigència, segons els seus plans, el pròxim mes de setembre. Planeja reduir a tres anys els estudis per obtenir els títols de grau, que ara són quatre anys o 240 crèdits lectius. La reducció dels graus a 180 crèdits o tres cursos, es complementarà amb l’ampliació a dos anys dels màsters de pagament (actualment un any) per finalitzar els estudis universitaris. Això provocarà una devaluació dels títols de grau, que es convertiran en paper mullat en el mercat laboral.

Després d’unes retallades pressupostàries i un increment de les taxes de matrícules que han expulsat de les Universitats públiques a 45.000 estudiants en els dos últims anys, segons dades oficials, els nous ajustos es presentaran com una barrera econòmica insalvable per als fills dels treballadors. El cost dels màsters d’un any a la Universidad Complutense de Madrid, la primera en nombre d’alumnes, oscil·la entre 4.000 i 7.000 euros anuals. A partir de l’entrada en vigència del nou decret , en el curs 2015-2016, haurem d’afrontar el pagament de dos anys de màster per poder obtenir un títol universitari que sigui reconegut en el mercat laboral. Així està clar que serà tan sols una minoria privilegiada qui es pugui costejar els estudis universitaris que podran ascendir tranquil·lament a més de 20.000 euros. I l’altra cara d’aquesta reforma arriba també en forma d’acomiadaments massius de professors al reduir els anys de grau.

El Partit Popular no vol que l’educació sigui un dret i totes les contrareformes i decrets que estan aprovant van en la línia de convertir-la en un negoci per a què uns pocs es facin multimilionaris. Les universitats privades ja s’estan fregant les mans amb aquesta nova proposta. Si avui dia el 38% dels postgraus s’imparteixen en universitats privades, amb aquest nou atac les butxaques dels mateixos de sempre s’ompliran encara més.

Per al PP sobren universitaris. Els hi corre pressa expulsar-nos del mercat laboral, sense qualificació, sense gastar un cèntim d’euro en la nostra educació, per sotmetre’ns a l’explotació més salvatge en les empreses, llençar-nos a les llistes de l’atur crònic o condemnar-nos a l’exili econòmic.

S’ha de respondre al govern amb la mateixa força i contundència amb què ens ataquen! Per això, des del Sindicat d’Estudiants anem a posar-nos en contacte amb la resta d’organitzacions estudiantils per organitzar la resposta de la joventut enfront aquest nou atac que pretén acabar amb la Universitat Pública.

No podem consentir que aquest govern de corruptes que només defèn a rics i banquers acabi amb la Universitat Pública i amb el dret dels que som fills de treballadors a l’educació superior!

Wert, vés-te’n ja!