Uns setanta mil estudiants s’han vist obligats a abandonar la universitat per motius econòmics des de que el Partit Popular va arribar al Govern. Es tracta d’una xifra que equival a les poblacions de El Ferrol o Ciudad Real i, segons les dades les organitzacions sindicals i a l’últim informe de la Conferència de Rectors d’Universitats Espanyoles (CRUE), la Universitat en Xifres, 2013 – 2014, presentat al Juliol, aquesta dada és atribuïble al increment de les taxes i la reducció de la quantitat de les beques i ajudes a l’estudi. Només en el present exercici, s’han reduït 50 milions d’euros en relació amb el curs anterior. Però no hem de desanimar-nos: el “pressupost social” del Govern pel 2016 congela, és a dir, que no segueix baixant com fins ara, la quantitat destinada a beques: 1.400 milions d’euros.

LLEGEIX LA NOTÍCIA COMPLETA A CUARTOPODER