Derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3+2!
Ni retallades, ni taxes, ni privatitzacions!

Les passades eleccions del 20D van representar un fort cop tant per al Partit Popular com per a Convergència (CDC). La veu de milions de treballadors i joves que ens hem manifestat en els carrers en defensa de l’educació i sanitat públiques, contra la reforma laboral i els desnonaments, contra la llei mordassa i la corrupció, s’ha traslladat també a les urnes. El gran avenç en tots els territoris de les forces de l’esquerra, compromeses amb aquestes reivindicacions i amb la rebel·lió social d’aquests anys, és la millor prova de que la lluita és el camí per a derogar totes aquests lleis i mesures contràries als interessos de la majoria

CATALUNYA

Descarregar full en PDF/Descarregar cartell en PDF

PAÍS VALENCIÀ

Descarregar full en PDF / Descarregar cartell en PDF

No acceptarem ni pactes amb la dreta ni promeses incomplides
Fora el PP i Ciutadans! Fora Convergència de la Generalitat!

Tot i així, hi ha molts interessos per a que les coses no canviïn. Des del Sindicat d’Estudiants manifestem el nostre profund rebuig al pacte signat per Pedro Sánchez i l’equip negociador del PSOE amb Ciutadans, formació a la qual fins fa molt poc tatxaven de dreta 2.0. Aquest pacte és una completa burla al moviment de milions d’estudiants, professors i pares i mares: no derogaran la LOMCE ni el 3+2, tampoc eliminaran la religió de les aules, no recuperaran els milers de milions d’euros que han retallat a l’educació pública ni tornaran a contractar els milers de professors acomiadats. De fet, el pacte és tan escandalós que ni tan sols recull la gratuïtat del Batxillerat o de la Formació Professional, un clar avís de que estan planejant imposar taxes acadèmiques per als milions d’estudiants que estudiem Batxillerat, i que ara no paguem res, i legalitzar les taxes abusives que ja s’han imposat en algunes zones de l’Estat com Catalunya i Madrid. Si Pedro Sánchez no té principis i pretén vendre l’ensenyament públic als representants del Ibex 35, els estudiants sí que els tenim i seguirem lluitant per allò que és just!

El mateix passa aquí a Catalunya amb el nou Govern. La nova Consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, és una de les responsables de la deplorable situació de l’educació pública: integrant del partit de les retallades i la corrupció a Catalunya, i mà dreta de l’anterior Consellera, Irene Rigau, va ser la impulsora de la retallada de més de 1.000 milions en l’educació pública catalana i l’autora directa de la retallada salvatge de les beques menjador, fet que va portar a l’alarmant multiplicació dels casos de malnutrició infantil. El nou Govern de la Generalitat, conformat gràcies a l’escandalós suport de la direcció de la CUP, ja ha manifestat la seva intenció de deixar les coses tal i com estan, aplicant la LOMCE i la LEC, i permetent que s’apliqui el 3+2 el pròxim curs a tres universitats públiques catalanes (UB, UPF i UOC), les primeres de tot l’Estat on s’aplicarà. Fins i tot ja s’ha plantejat, amb el suport del PP, el manteniment dels concerts educatius als col·legis que segreguen per sexes. Una situació vergonyosa però que podria ser resolta ràpidament: tan sols amb una actitud contundent per part de les forces de l’esquerra, i especialment de la CUP, es podria acabar d’immediat amb aquest nou Govern de palla de Convergència i els seus plans contra l’educació pública.

Tornem als carrers! El 13 i 14 d’Abril tothom a la vaga!

Governi qui governi finalment, no acceptarem de cap manera que es traeixi la lluita de la Marea Groga. Per tal de garantir que les nostres justes reivindicacions es porten a la pràctica no n’hi ha prou amb el que pugui passar al Parlament o al Congrés. Sabem per experiència que alguns partits tarden molt poc a desdir-se de les seves promeses electorals un cop entren en el govern. Els dirigents del PSOE ho han fet fins i tot abans d’arribar-hi! L’exemple d’ERC desgraciadament també va en la mateixa línia: defensant els serveis públics en campanya, però quan arriba al govern diu que només hi ha recursos per a pagar el deute i no per l’educació pública. Sempre la mateixa excusa! No permetrem que en negociacions clandestines, en despatxos i a esquenes de tots nosaltres, es vengui de nou l’educació pública!

És per això que fem una crida a la joventut a la rebel·lió, a buidar les aules el 13 i 14 d’Abril en una gran vaga estudiantil a tot l’Estat, per tal de defensar una educació pública digna, gratuïta, democràtica i de qualitat, sense retallades i sense lleis franquistes, i a la qual tots els joves puguem accedir en igualtat de condicions. Des del Sindicat d’Estudiants també fem una crida a la unitat a totes les associacions estudiantils d’esquerres per a que s’uneixin a la vaga el 13 i 14 d’Abril, i al conjunt de la comunitat educativa, als pares i mares, als professors, a les seves organitzacions i sindicats de classe, a confluir en aquesta mobilització i tornar a aixecar ben alt la bandera de la Marea Groga, deixant molt clar al futur govern de l’Estat espanyol- sigui quin sigui finalment-, i a l’actual Govern de Puigdemont, que no hem lluitat tots aquests anys per a que tot segueixi igual.

Tothom a la vaga i a les manifestacions el 13 i el 14 d’Abril!
La lluita és l’únic camí!

Vaga el 13 i el 14 d’Abril
Proposem organitzar a tots els instituts i facultats:

1.- Assemblees massives per a explicar els motius de la vaga. La vaga és completament legal, així com les manifestacions. Ningú ens pot impedir exercir el nostre dret.

2.- Crear comitès de vaga en cada institut i facultat per a fer pancartes, repartir fulls i difondre en cada centre i en cada barri els motius de la nostra lluita. També fem una crida a que els comitès de vaga organitzin tancaments, passaclasses, concentracions i altres accions, i involucrar en aquestes als nostres professors i pares i mares.

3.- Preparar i organitzar les manifestacions. Posa’t en contacte amb nosaltres!

MANIFESTACIÓ 14 ABRIL · 12H

Barcelona: Plaça Universitat