Avui al matí l’actual direcció del PSOE ha presentat al Congres dels Diputats una Proposta de Llei relativa a la LOMCE. Però el cert és que aquesta proposta revela el que des del Sindicat d’Estudiants hem denunciat insistentment: el grup de parlamentaris del PSOE, i la gestora que el dirigeix, ha assumit vergonyosament la fulla de ruta del Partit Popular fins al punt que ja ni tan sols proposen la derogació del decret de revàlides i la LOMCE. Això és un complet escàndol! Es confirma amb els fets que els actuals dirigents del PSOE donen d’esquena a les reivindicacions fonamentals per les que lluita la Marea Verda i Groga i a milions de joves que ens hem mobilitzat massivament el passat 26 d’Octubre.

La proposta del PSOE substitueix la derogació per la paralització del calendari d’aplicació de la LOMCE, però el cert és que aquesta llei franquista ja està implantada a tots els cursos per tant no és cap solució per a nosaltres. També cal ressaltar que la votació d’aquest matí tan sols permet que hagi un debat al Congres sobre aquest punt, debat que probablement prendrà diferents mesos fins que conclogui i que, de moment, no tindrà cap efecte pràctic. És a dir, aquest any hi haurà revàlides, a no ser que ho impedim mitjançant la mobilització.

Des del Sindicat d’Estudiants volem deixar clar que l’única forma d’aconseguir que les revàlides no s’apliquin, és a dir, l’única forma d’evitar l’expulsió de centenars de milers de joves del sistema educatiu a través d’aquests exàmens injustos, és continuant la lluita als carrers amb la mobilització i la vaga que hem convocat a tots els territoris de l’Estat el 24 de Novembre. Volem denunciar que ens sembla lamentable l’actitud de la direcció del PSOE que, amb aquest tipus de propostes al Congres, pretén recuperar quelcom de de tota l’autoritat que ha perdut. Què no ens prenguin per ximples! Si no volen la LOMCE, no haver regalat el govern a aquells que ens la imposen de forma autoritària!

I no només això, sinó que a més a més es sumen al cor del Partit Popular i de Ciutadans que prometen un Pacte Nacional per l’Educació que posarà fi a tots els nostres problemes. Deuen pensar que tenim problemes de memòria! El Ministre d’Educació s’ha atipat a dir que aquest pacte no significa la derogació de la LOMCE ni de les revàlides. I a més a més, ja sabem el que significa aquest pacte a la boca del PP: un pacte que avali les retallades de 7.000 milions d’euros a l’ensenyament públic, que doni per bo l’acomiadament dels 32.000 professors que ens han tret, que recolzi el raig de milers de milions d’euros dels pressupostos de l’Estat a l’ensenyament privat-concertat, i que ratifiqui el paper de privilegi escandalós que ostenta l’Església Catòlica als nostres centres. Ho diem alt i clar: el Sindicat d’Estudiants no acceptarem un “Pacte Nacional de les retallades”.

Tots a la vaga el 24 de Novembre!

Buidar les aules, omplir els carrers!

Fora les revàlides franquistes!