Un dia després de la massiva vaga i les multitudinàries manifestacions d'estudiants contra les retallades, la policia continua amb el seu intent de criminalitzar la lluita i convertir-la en un assumpte d'ordre públic. Fins a les 20 hores no han començat a eixir els detinguts, que van passar la nit en el calabós, i des del migdia les forces policials han estat hostejant, identificant, registrant, i amenaçant amb multes a desenes de joves i majors (inclòs pares de menors detinguts) que s'han atrevit a mobilitzar-se, pacíficament, contra les detencions. De fet, avui s'han produït quatre detencions més, i desenes de ferits.

Aquesta és la reacció del Partit Popular al clam de professors, estudiants, pares, i amplis sectors de la societat contra les retallades i contra la seua política. Envien a les forces repressives a acoquinar, bastonejar, identificar, detenir, intentant desesperadament acabar amb les enormes ganes de lluitar. Un dels seus principals objectius és atacar la imatge dels joves que estan lluitant dia a dia contra les retallades i en defensa de l'educació pública, mitjançant la repressió pretendre presentar-los com joves vàndals. Així pretenen desprestigiar aquesta massiva mobilització, no obstant això el que estan aconseguint és totalment el contrari, indignar més a tots els quals estem en el carrer defensant el nostre futur i sumar més forces per a la mobilització.

La reacció del moviment ha estat exemplar, mobilitzant-se de forma permanent per a aconseguir la llibertat de tots els detinguts. En nombrosos centres públics els professors han seguit la convocatòria d'atur, a partir de la segona hora de pati, del sindicat majoritari STE-PV. En molts altres s'han aprovat manifestos de repulsa, o s'han organitzat carnavals de denúncia de la pressió.

Aquest és el camí a seguir; contra la repressió, d'igual forma que contra les retallades, només hi ha una resposta vàlida i útil: la mobilització massiva, contundent i bé organitzada. En aqueix sentit des del Sindicat d’Estudiants hem convocat una jornada de lluita contra la repressió i les retallades per al dijous 23 de febrer, amb concentració a les 12 hores enfront de la Conselleria, i el dia 29 de febrer una nova vaga general d'estudiantes per a tornar a inundar els carrers i deixar bé clar que fins que no es retiren les retallades i la repressió no anem a parar. La unió fa la força i per això des del Sindicat d´Estudiants vam demanar la màxima implicació dels sindicats docents i la FAPA. per a confluir en el carrer amb els estudiants. Lluitem tots junts contra les retallades i la repressió.

Dilluns que ve l'IES Lluís Vives convoca una concentració de repulsa, a les 20 hores. Des del Sindicat d’Estudiants vam cridar a tots els estudiants de València a acudir massivament. El claustre, el AMPA i el Consell Escolar estan fermament units en la defensa dels estudiants i en la lluita contra la criminalització i les retallades.

Esquerra Unida ha exigit, com el Sindicat d’Estudiants, el STEPV i moltes altres organitzacions de l'esquerra, la dimissió de la delegada del govern Paula Sánchez de León. Exigim, també, la retirada de tots els càrrecs, i la depuració dels elements de la policia implicats en la salvatge repressió.

Acabem amb el comentari de la mare d'una detinguda en el seu mur de Facebook sobre la foto en la qual uns policies es duen a la seua filla enlaire ahir.

Aquesta foto ha estat publicada pel periòdic Llevant aqueixa és la meua filla de 14 anys alçada del pèl i arrossegada per la policia, m'agradaria que aquesta foto fora compartida per tots perquè arribe el mes lluny possible, una xiqueta que no pot moure's amb facilitat ja que duu una ortesis en la cama esquerra tractada com.... no sé que dir és la meua filla i estic empipada, dolguda i defraudada, solament estaven asseguts tallant el tràfic, pot ser que no siga el correcte però l'actuació de la policia va ser vergonyosa pegant i insultant a xiquetes de 14 anys indefenses, açò està passant a Espanya, per favor compartiu-lo que no quede en gens que el que han fet aquests xiquets servisca per a alguna cosa, hi ha moltes fotos i vídeos gravats per ells i són brutals solament escoltar-los com xisclaven et posen els pèls de punta.

Ahir la meua filla va estar en la manifestació va estar quasi tot el dia en el carrer arrossegant la seua cama, en la Plaça de La Verge va haver una concentració [es refereix a l'assemblea al terme de la massiva manifestació convocada pel Sindicat d’Estudiants] on van parlar i van contar tot el que està passant, la meua filla va ser una de les quals van parlar i va ser felicitada per ser tan valenta encara que va haver moments que se li van saltar les llàgrimes de por pel que algun que altre policia li deia.

La lluita segueix
No a les retallades, no a la repressió!