15M: Tothom a les places i als carrers!

Els passats 13 i 14 d’Abril la joventut de tots els territoris vam protagonitzar una vaga que va paralitzar l’educació pública. 2,4 milions d’estudiants vam buidar les aules de instituts i universitats i vam sortir als carrers en més de cent manifestacions. Desenes de milers vam omplir els carrers de Barcelona, Madrid, València, Bilbo, Donosti, Màlaga, Granada, A Coruña, Ferrol, Gijón, Saragossa i de moltes més ciutats per a donar un NO rotund a totes les retallades i atacs a l’educació pública i exigir la derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3+2. Amb aquesta vaga massiva hem tornat a deixar clar que no acceptem que es mantinguin les polítiques a favor d’una elit de privilegiats, que roben el patrimoni de tots i totes i que després l’evadeixen als paradisos fiscals. No acceptem les seves retallades ni els seus arguments de que no hi ha diners!

Descarregar full en PDF (Catalunya)

Descarregar full en PDF (Balears)

Organitzats som més forts! Construïm el Sindicat d’Estudiants a cada institut i universitat!

Si alguna cosa ha quedat clara en els darrers anys és que només amb la lluita al carrer podem aconseguir aturar aquesta ofensiva d’aquells que volen fer de l’educació un lucratiu negoci en lloc d’un dret per a tots i totes. Així vam aconseguir retardar l’aplicació de les revàlides, així vam aconseguir fer fora al odiós Wert i així vam aconseguir aplaçar l’aplicació del 3+2. Però no ens conformem amb retardar aquestes mesures; volem acabar amb totes i cadascuna d’elles! Per a aconseguir-ho hem d’estar organitzats, que és com realment som forts, molt més forts que els capitalistes que ens volen arrabassar tot. Ells estan organitzats al FMI, a la CEOE, al Partit Popular i a Convergència, a Ciutadans. Nosaltres també hem d’estar organitzats per a respondre amb la mateixa força. Per això necessitem formar el Sindicat d’Estudiants a cada institut i universitat, i unir-nos en la lluita per una educació pública, de qualitat i gratuïta i un futur digne per a tots i totes.

Aquí com a París! El 15M tothom als carrers i a les places!130511 segundo aniversario 15m

Ja sabem quins plans tenen els capitalistes per als propers mesos: el FMI ha exigit ja al govern de l’Estat espanyol una nova retallada de 2.000 milions d’euros, i han advertit que es tracta només del inici d’un pla per a retallar desenes de milers de milions d’euros més. També el govern de la Generalitat seguirà el mateix camí, com ja han anat insinuant. Com sempre voldran treure-ho de la nostra educació i la nostra sanitat. Per això hem d’unir-nos i estar preparats per a respondre. Governi qui governi finalment, les nostres reivindicacions no es negocien! Els joves de Catalunya i de la resta de l’Estat espanyol no som els únics que patim els atacs de les elits financeres. L’atur, la precarietat i altres lacres del capitalisme colpegen als que provenim de famílies humils a tot el món. En les darreres setmanes els estudiants francesos, juntament amb els treballadors, han omplert els carrers contra una reforma laboral brutal, que els condemna a la precarietat i als salaris de misèria. Centenars de milers han pres les places, seguint l’exemple del 15M! El seu exemple de lluita és una inspiració per a nosaltres, que estem en la mateixa lluita que ells, contra l’austeritat, contra el govern d’una minoria que explota a la majoria.

Els nostres companys i companyes de França han fet una crida a tota la joventut a mobilitzar-nos conjuntament en l’aniversari del 15M, i tornar a ocupar les places contra les retallades i els atacs a les nostres condicions de vida, i per la defensa dels nostres drets. Des del Sindicat d’Estudiants donem suport a aquesta crida amb totes les nostres forces i convoquem a tots els joves de instituts i facultats a organitzar assemblees, a fer pancartes i cartells, i a omplir el pròxim diumenge 15 de Maig totes les places de totes les ciutats.

Tothom als carrers el 15M!

La lluita serveix! La lluita segueix!