Moviment obrer

Comunicat del Sindicato de Estudiantes de Cádiz

¡El pueblo unido jamás será vencido! Prou repressió policial!

Manifestació 11h des de Puerta Tierra a l'Ajuntament

El passat dimarts 23 de novembre vam protagonitzar una mobilització històrica: els instituts i facultats van quedar buides i els carrers de Cadis es van omplir amb més de 10.000 joves i treballadors. Vam donar una lliçó de dignitat i compromís extraordinària!

Dimissió ja del Subdelegat del Govern a Cadis i del Ministre de l'Interior!

Comunicat del Sindicato de Estudiantes de Cádiz

Avui el jovent de Cadis ha sortit massivament als carrers en suport a la vaga del Metall. Quin exemple de dignitat i de solidaritat! Però quan milers participàvem pacíficament en la manifestació convocada pel Sindicat d'Estudiants, un grup d'antidisturbis, perfectament coordinat, ha atacat la mobilització amb brutalitat. És una completa vergonya que aquestes forces hagin estat enviades pel Govern central per a reprimir-nos! Malgrat aquesta violència policial gratuïta, volem dir alt i clar que no ens acovardiran, que el nostre suport als treballadors del metall és total. Per això el divendres 26 cridem a buidar una altra vegada les aules i omplir els carrers, en una nova jornada de vaga estudiantil!

Fes una aportació a la Caixa de Resistència! ES69 2100 1303 2802 0002 8584

Els treballadors i treballadores de la Unitat de Repartiment UR4 de Correus de Sabadell van iniciar el passat 6 d’abril una vaga indefinida, convocada per l'Assemblea de Treballadores i Treballadors d'UR4 i amb el suport de la CGT contra la salvatge sobrecàrrega de treball i les precàries condicions laborals que pateixen.

Comunicat conjunt d’Esquerra Revolucionària, Sindicat d’Estudiants i Sindicalistes d’Esquerra

Els treballadors i treballadores de la plantilla principal i de les subcontractes i proveïdors de Nissan han sortit als carrers en repetides ocasions per defensar els 23.000 llocs de treball. En totes elles han rebut un suport entusiasta de la població. Però l’empresa no s’ha mogut i segueix endavant amb els seus plans. Estem doncs davant d’un moment decisiu. Si la lluita no dona un pas cap endavant, es corre el risc de sortir derrotats. Però encara hi som a temps si es prenen mesures contundents i es converteix aquesta lluita en un eix de la mobilització social a Catalunya i a tot l’Estat.

Totes i tots als carrers!

Des del Sindicat d'Estudiants, Lliures i Combatives i Esquerra Revolucionària volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat a les manifestacions convocades per la Coordinadora Estatal en Defensa del Servei Públic de Pensions per al pròxim 15 de desembre.

Tots els drets socials s'han conquerit als carrers mitjançant la mobilització, i no els abandonarem fins a aconseguir-los: governi qui governi els drets es defensen. Per això la lluita de les i els pensionistes és també la nostra lluita, la de totes i tots els joves i treballadors que volem acabar amb la precarietat i la misèria, que exigim una educació i sanitat públiques i de qualitat, la fi de la repressió als nostres drets democràtics i acabar amb la justícia patriarcal i la violència masclista.

Descarrega el cartell en PDF - Descarrega el full en PDF

El 27 de Juny, el company Carlos Naranjo de la planta de muntatge va ser acomiadat disciplinàriament de manera fraudulenta. Feia dues setmanes que s'havia reincorporat d'una baixa mèdica de set mesos i, just estant en ple rendiment productiu, li van lliurar la carta d'acomiadament. A la carta, la FORD al·lega "disminució en el rendiment i la seva falta d'integració en els processos de producció", i s'afirma que "ja havia estat vostè informat per part dels seus superiors". És completament fals i l'empresa no ho pot provar; molt al contrari, Carlos sempre ha comptat amb una valoració positiva de tots els seus comandaments immediats.

L'empresa va fer-li al Carlos un contracte indefinit estant de baixa. Aleshores, per què se l'acomiada ara? Quina és la raó real d'aquesta agressió?

Barcelona: 12h Via Laietana 32

Per un futur digne pel jovent de famílies treballadores! Prou ja de precarietat!

Manifest No Més Precarietat

Fa ja una dècada que vivim indignades les que patim les conseqüències de la crisi, a les quals ens obliguen a dur una vida de precarietat. Fa ja una dècada que ens furten els drets i els substitueixen per la incertesa i la por.

Ara, deu anys després de l'escat de la crisi, ens diuen que ja estem eixint d'ella. No obstant la realitat és ben diferent. Les relacions laborals s'han trencat i s'ha produït un retrocés en matèria de drets i conquistes socials inimaginable fa tant sols uns anys.

Però la precarietat no és només laboral sinó que s'ha convertit en un nou model de vida imposat. Mitjançant la precarietat ens neguen l'accés a una vivenda, a una sanitat, a una educació digna i a uns serveis públics de qualitat, ens priven de la cultura, de l'esport, de l'oci i atempten contra el medi ambient i el nostre patrimoni natural. La precarietat afecta a totes les esferes de la nostra vida.

CCECL9LW4AAllOZDes del passat 28 de març, els tècnics, instal·ladors i treballadors autònoms de les contractes de Telefónica a Madrid estan en vaga, vaga que a partir del 7 d'abril s'ha estès per tot l'Estat i s’han mantingut les aturades de manera indefinida. Exigeixen unes condicions de treball dignes, la retirada del contracte bucle, l'injust sistema de punts i de les jornades extenuants de 10 a 12 hores per tenir un jornal que permeti cobrir les necessitats bàsiques de les seves famílies.

Descarregar full en PDF

Dóna suport als treballadors en vaga,
COL·LABORA AMB LA CAIXA DE RESISTÈNCIA:
ES40-1491-0001-23-2130519024

Descarregar full en PDF

Per la vaga educativa de 72 hores per vèncer als nostàlgics de Franco!

No ens callaran, ni el govern, ni els que fan oposició de vellut!

VEURE GALERIA FOTOGRÀFICA

Vídeos a l'interior

La Marxa a Madrid contra la reforma franquista de l'ensenyament, aprovada pel PP dijous passat, ha estat un gran èxit. Prop de 100.000 estudiants, professors i pares i mares arribats de tota la geografia d'Estat, la gran Marea Verda que ha posat contra les cordes al Ministre Wert, ha tornat a realitzar una gran demostració de força, posant en clar que existeixen totes les condicions, i més motius que mai, per continuar la lluita.

Les treballadores de la neteja de l'Institut Ramiro de Maeztu, vénen exigint el pagament dels seus salaris des de gener de 2011 fins a abril inclusivament a l'empresa “América Limpiezas”. La seua situació és realment desesperada, afrontant en les seues raquítiques economies grans desequilibris, que els duen a desnonaments, impagaments de factures bàsiques com la llum, el gas, etc, provocant tot açò malalties emocionals o psíquiques com depressions o úlceres, etc.