Ahir dijous 6 de juny, els companys del Sindicat d’Estudiants vam fer una reunió en l'IES Eduardo Merelló. L'objectiu de la reunió va ser proposar als estudiants dels IES del Port de Sagunt i Sagunt formar un Comitè de Lluita on estudiants i joves de la comarca del Camp de Morvedre estiguem organitzats per a recolzar al Comitè d'empresa i els treballadors de ThyssenKrupp Galmed en la seua lluita contra el tancament d'aquesta planta.

La multinacional ThyssenKrupp pretén tancar la planta per a augmentar encara més els seus beneficis, deixant a 165 treballadors i treballadores de l'empresa al carrer i quan en els últims quatre anys la multinacional ha obtingut en aquesta planta beneficis de milions d'euros gràcies al treball i l'esforç de totes aquestes famílies. Però a més, si la planta es tanca prop d'un miler de llocs de treball i tot el sector del metall en la comarca estaran amenaçats de mort.

En la reunió participarem prop de 40 persones, van poder assistir 8 estudiants malgrat les dates roines per ser l'època d'exàmens, i a la rapidesa de la convocatòria. La resta d'assistents van ser treballadors de Galmed i companyes de treballadors, que vingueren per a donar-nos tot el seu suport i experiència, cosa que agrairem enormement. Entre tots debatérem sobre la importància de que no es tanque Galmed per al futur laboral de la joventut i els estudiants en el Camp de Morvedre, quan els joves ens enfrontem a una taxa d'atur juvenil propera al 60%. També parlarem dels atacs que el Partit Popular fa contra la joventut, com la contrareforma educativa sobre la FP, la universitat i tota l'educació.

Les propostes del Sindicat d’Estudiants, van ser acceptades per tots els estudiants i a les quals els treballadors van donar el seu suport. Aquestes són en primer lloc, posar-nos a la disposició de les accions que el Comitè d'empresa i els treballadors de TK Galmed decidisquen. I en segon lloc, que el Comitè de Lluita d'estudiants participe en la pròxima assemblea de treballadors per a proposar-los: organitzar xarrades en els instituts on participen ells i incorporar a més estudiants, i realitzar durant diversos dies piquets informatius, conjunts d'estudiants i treballadors, per a contactar amb la població del Port de Sagunt i tractar de que participe en la lluita a les mestresses de casa, aturats, jubilats, treballadors, joves, etc., estenent la lluita a tothom, incloent a altres empreses que estan en conflicte en aquests moments, com Vossloh a Albuixec, TMD a Paterna, i el Port de València.
Des del Sindicat d’Estudiants estem convençuts que si aconseguim estendre la lluita podrem vèncer a la multinacional a més de ser un revulsiu que influirà molt positivament en les altres lluites.

El Sindicat d’Estudiants en la manifestació dels treballadors de Galmed a Madrid

Dilluns passat, 3 de juny, els companys del Sindicat d’Estudiants participarem en la manifestació del quart atur que realitzen els treballadors de TK Galmed en la lluita contra el tancament de la seua planta en el Port de Sagunt. La manifestació va començar amb una concentració enfront del Ministeri d'Indústria, on una delegació va ser rebuda pel Secretari d'Indústria. Després d'açò marxarem tots junts en manifestació fins a l'ambaixada alemanya on la delegació va ser rebuda per l'ambaixador alemany. En total siguérem 500 participants entre els que estigueren companys de la secció del Sindicat d'Estudiants de Madrid i de la secció de ThyssenKrupp elevadors d'UGT-Madrid al costat de desenes de delegats del metall d'Alacant, Castelló i València. Creiem important destacar que va participar el coordinador d'IU Cayo Lara i el diputat Ricardo Sixto.

Article en suport a la lluita: País Valencià: ¡No al cierre de Galmed! ¡Obreros y estudiantes unidos contra la destrucción de empleo!

DESCARGA EN PDF HOJA DE APOYO

DESCARGA HOJA EN PDF