Catalunya

Declaració d'Esquerra Revolucionària

Els carrers de Barcelona es tenyeixen de blanc en defensa de la sanitat pública i unes condicions laborals dignes

El 12 i 13 de desembre les infermeres, treballadores socials sanitàries, TCAI, GIS i diferents categories laborals van secundar la vaga convocada per CATAC-CTS, Intersindical, CGT, Som Intersindical, Som Sanitat i Infermeres de Catalunya, omplint els carrers de Barcelona en repulsa a la signatura del III Conveni de l'Institut Català de la Salut, acordat pel Govern amb les direccions sindicals de CCOO, UGT, Metges de Catalunya i SATSE.

Publiquem a continuació l'entrevista realitzada pel diari Militant a dues treballadores socials sanitàries en lluita. Des del Sindicat d'Estudiants mostrem tot el nostre suport a les reivindicacions de les TSS i, en general, al conjunt de les professionals de la sanitat que s'estan mobilitzant aquests dies de forma exemplar contra la precarietat, la privatització i la falta de recursos a la sanitat pública catalana.

Declaració d'Esquerra Revolucionària Catalunya

Els resultats del 28M a Catalunya han significat un cop dur, que se suma al trasbals de la victòria devastadora de la dreta espanyolista a nivell estatal. Aquest cop és més impactant comparant els resultats amb el 2019. Llavors, la mobilització massiva als carrers contra la repressió, el règim del 78 i per la república catalana es va reflectir en una victòria històrica de l’independentisme d'esquerres i les forces a l'esquerra del PSC-PSOE determinant per frenar la dreta al conjunt de l'estat.

Avui 15 de març hem viscut una jornada històrica en la defensa de l’educació pública. Desenes de milers de professors i professores han omplert de gom a gom els carrers de Barcelona, des de Jardinets de Gràcia fins el Departament d’Ensenyament. Milers més ho han fet a Girona i a altres localitats. Aquesta és la mobilització del professorat més gran de l’última dècada, des de les històriques mobilitzacions educatives contra la LOMCE, la llei promoguda per l’exministre del PP José Ignacio Wert.

Aquí, com a Cadis, la lluita és l’únic camí!

El passat dijous 28 d'octubre milers de treballadors i treballadores del sector públic ompliren els carrers de Catalunya contra el RD-Llei 14/2021, més conegut com a “Icetazo”, amb motiu de la vaga general estatal al sector públic en defensa de l'estabilització del personal temporal i d'uns serveis públics de qualitat. Unes mobilitzacions convocades pels sindicats combatius de la Taula Sindical (IAC, CGT, COS, Co.Bas, CNT i SO), contra l'acord signat per CCOO, CSIF i UGT amb el govern PSOE-UP, que suposa el major ERO encobert de la història.

Entrevista a Yolanda García, portaveu del Comitè de Vaga de la UR-4 de Correus Sabadell

Yolanda García és treballadora de la Unitat de Repartiment UR4 de Correus Sabadell, membre de l'Assemblea de treballadores i treballadors i portaveu del Comitè de Vaga. Aquesta entrevista va ser realitzada per Esquerra Revolucionària i el Sindicat d'Estudiants per al diari Militant i va tenir lloc dimarts passat 11 de maig en la concentració de treballadores i treballadors de Correus davant de l'Ajuntament de Sabadell. En el moment de publicar-se aquesta entrevista, la plantilla ha arribat als 44 dies de vaga indefinida.

Manifestació: Diumenge 16/05 a les 11h a Plaça Catalunya de Cornellà

El passat 30 d’abril en Xavier Cayuela, un jove treballador de dinou anys de l’empresa CIDAC –fabricant de teles i materials de cautxú– va morir empassat per una màquina de bovines de tela asfàltica que no tenia cap mecanisme de seguretat. A pesar d’aquesta tragèdia, l’empresari de la companyia ubicada a Cornellà va obligar la plantilla a seguir treballant en extenuants jornades de més de 12 hores i amb unes condicions totalment insegures i insalubres.

Concentració a Badalona: Dijous 22 d'abril a les 19h Av. Alfons XIII / Ctra. Antiga de València

Les cases d'apostes i salons de joc han experimentat una vertiginosa proliferació a tot l'Estat. Impulsades per un constant bombardeig publicitari d'icones juvenils i celebritats i comptant amb la complicitat absoluta de les institucions, s'estan emportant la vida de milers de famílies treballadores.

Aquesta realitat és la que actualment patim els veïns i les veïnes del barri obrer de Llefià a Badalona en conèixer la intenció d'obrir una nova Sala d'Apostes i Bingo en el local de la comunitat de veïns de l'avinguda Alfons XIII, 364.

Concentració Divendres 16 d'abril a les 10h: APB World Trade Center

La secció sindical de CGT de TEPSA, empresa de magatzematge de granels líquids en el Port de Barcelona, ha anunciat mobilitzacions a partir del pròxim divendres 16 d'abril per a enfrontar la situació de precarietat, persecució sindical i inseguretat laboral que pateixen els treballadors.

Fa dues setmanes la direcció de Bosch va anunciar la seva intenció de tancar la planta de Lliçà d'Amunt, on es fabriquen mecanismes de frenat per a automòbils, i acomiadar els seus 336 treballadors. Aquest tancament se sumaria al de la planta de Castellet i la Gornal, anunciat al mes de setembre, i suposaria deixar al carrer a més de 600 famílies entre les dues plantes, i més de 1.500 sumant llocs indirectes.

Comunicat conjunt d'Esquerra Revolucionària, el Sindicat d'Estudiants i Sindicalistes d'Esquerra

Des que Nissan comuniqués oficialment el tancament de les plantes, els treballadors i treballadores de Nissan, subcontractes i proveïdors han sortit als carrers per defensar els 25.000 llocs de treball. En totes aquestes amb un suport entusiasta de la població.

El passat 4 de maig els treballadors de la Nissan van iniciar una vaga indefinida davant l’intent de la multinacional de tancar –en plena crisi de la COVID-19– les vuit seus que té en el conjunt de l’Estat (sis a Catalunya), incloent les plantes de producció, cosa que suposaria l’acomiadament de 4.000 treballadors directes i més de 25.000 entre directes i indirectes.