Des del Sindicat d'Estudiants volem mostrar el nostre suport a la lluita que estan duent a terme els treballadors de les empreses Ercros, CLH i Port Aventura.

En el cas de la planta d'Ercros a Flix l'empresa ha anunciat un ERO que afecta 156 treballadors de la companyia principal i uns 80 de les companyies auxiliars. Aquests acomiadaments massius suposen un cop molt dur per al conjunt del poble, que basa part de la seva economia en aquesta indústria química. En aquest ERO cal incloure l'acomiadament de 10 treballadors a la planta de Vila-seca i 22 a Cartagena. Des del Sindicat d'Estudiants considerem inacceptable que Ercros, després de treure de la feina de moltíssims anys dels nostres pares uns beneficis multimilionaris ara deixi al carrer a centenars de famílies i un deute mediambiental atroç, de més de 20 hectàrees de sòls i pantà contaminats.

Una altra lluita encomiable és la dels treballadors de les instal·lacions d'emmagatzematge d'hidrocarburs a la indústria CLH de Tarragona, on l'empresa ha decidit reduir a un sol operari el personal que atén aquestes instal·lacions en els torns de nit, caps de setmana i festius, fet que suposa una seriosa amenaça per a la seguretat de la població de Tarragona, ja que la planta està situada a 100 metres del nucli urbà i molt propera de col·legis, parcs i comerços.

Finalment volem mostrar tot el nostre suport a la lluita dels treballadors de Port Aventura contra la subcontractació i augment de la precarietat en aquesta empresa. La companyia ha decidit subcontractar els serveis de neteja de vials i hotels a altres empreses, amb l'objectiu de dividir la plantilla i elevar els seus beneficis a costa de precaritzar les condicions laborals de la plantilla.

Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida a tota la joventut i tots els nostres pares treballadors a donar suport aquestes lluites, a signar resolucions de suport i a participar en les mobilitzacions convocades. Podem aturar aquests i tots els atacs a través de la mobilització més massiva i contundent, unificant i estenent totes les lluites. No podem acceptar que es duguin a terme més retallades en les condicions laborals dels nostres pares i a les condicions de vida de les nostres famílies.

JA N'HI HA PROU DE RETALLS A LA CLASSE TREBALLADORA I LA JOVENTUT! SÍ ES POT!