Els estudiants vam buidar les aules i vam sortim massivament al carrer al costat dels treballadors

Dimecres passat 14 de Novembre, milions d'estudiants vam buidar les aules d'instituts i facultats arreu de l'Estat, protagonitzant una nova jornada de vaga general després de les recents 72 hores de vaga convocades fa poques setmanes pel Sindicat d'Estudiants. Els estudiants, i la comunitat educativa en el seu conjunt, continuem en peus de guerra contra un govern que pretén desmantellar l'educació i sanitat públiques per defensar els interessos de la banca. Ataca a les víctimes de la crisi, joves i treballadors, per defensar als seus responsables, els mateixos que s'han enriquit a la nostra costa abans de l'esclat de la crisi i segueixen fent-ho ara a costa dels nostres drets i condicions de vida.

El seguiment de la vaga entre els estudiants, tant en instituts com a les universitats, ha estat del 90%, encara que en molts centres ha fregat el 100%. Prèviament a la jornada de vaga des del Sindicat d'Estudiants vam organitzar assemblees a més de 2.000 centres d'estudi de tot l'Estat. El dia de la vaga vam organitzar al voltant de 200 piquets d'estudiants, en els quals van participar també pares i mares i professors, repartint propaganda i recorrent barris sencers i els centres d'estudi de desenes de ciutats, convertint alguns d'ells en veritables manifestacions.

Però el més impactant sens dubte, a més d'aquest massiu seguiment i implicació dels estudiants en el que ha estat la vaga general més forta que molts joves hem conegut, han estat les multitudinàries manifestacions, veritables marees de joves i treballadors que col·lapsem les artèries principals de les nostres ciutats, prenent el carrer, fent-la nostra durant hores i hores en les quals era difícil fins i tot avançar. L'ambient de lluita, de confiança en les nostres forces, de ganes de continuar les mobilitzacions fins que tombem al Partit Popular, es deixava sentir a tot arreu. El caràcter reivindicatiu de les comitives del Sindicat d'Estudiants, que vam organitzar a les principals ciutats i en el qual van participar milers de treballadors, reflectia aquest ànim i aquesta confiança que es respirava en l'ambient.

Finalment des del Sindicat d'Estudiants volem denunciar la salvatge repressió exercida per la policia a moltes zones de l'Estat. Tots hem pogut veure les imatges dels brutals atacs policials a joves a València, Madrid o Tarragona, on la policia va agredir bestialment a un nen de 13 anys. Aquesta policia, a les ordres del govern de la dreta catalana de CIU, que s'omple la boca parlant demagògicament dels drets democràtics de Catalunya, però que després mostra la seva veritable cara als moments crucials, com el 14-N, la cara de la repressió als joves i treballadors catalans, exactament les mateixes polítiques que porta endavant Rajoy contra joves i treballadors en el conjunt de l'Estat. I és que els pals i les detencions totalment arbitràries que la policia ha dut a terme en el dia de la vaga general i està realitzant en els posteriors, les ordena la dreta, tant la catalana de CIU, que els únics drets que defensa són els de la banca i els capitalistes, com l'espanyolista del PP, que defensen els mateixos interessos, els de la banca i ens envien a la policia per intimidar-nos i frenar la rebel·lió social que s'està gestant i a la qual temen. Per això des del Sindicat d'Estudiants exigim l'alliberament immediat i sense càrrecs dels companys detinguts, la dels companys de la Coordinadora Sindical d'Estudiants a Granada, i tots els que estan patint en les seves càrregues la resposta de la dreta pel simple fet de sortir a lluitar. Ja n'hi ha prou de repressió!!

A més del rotund seguiment de la vaga entre els estudiants, el resultat de la vaga en l'àmbit educatiu ha estat un complet èxit. L'educació ha parat, com no podia ser d'una altra forma, doncs un dels eixos fonamentals d'aquesta vaga general és precisament la retirada de la contrareforma franquista i la dimissió del ministre d'educació Wert. Però per aconseguir els nostres objectius hem de seguir aquest camí de mobilització. És necessari continuar, i per això des del Sindicat d'Estudiants venim demanant a les direccions dels sindicats de treballadors de l'ensenyament, CCOO, UGT i STE´s la convocatòria d'una vaga general de tota la comunitat educativa abans que acabi l'any.

El profund rebuig que els joves, al costat dels nostres pares, vam mostrar en la passada vaga general de 72 hores convocada pel Sindicat d'Estudiants els passats 16, 17 i 18 d'Octubre, ha tornat a posar-se damunt de la taula en aquesta jornada de vaga general. Els estudiants i la comunitat educativa en general estem responent amb força a la declaració de guerra que el Ministeri d'Educació i al govern del PP han plantejat contra l'educació pública. La vaga general del 14 de Novembre també ha servit per respondre als intents del PP de negar-nos fins als drets democràtics més fonamentals, en concret davant l'intent per part del ministeri de suprimir el nostre dret a vaga. No ho permetrem!

Alliberament immediat i sense càrrecs de tots els detinguts!

Retirada de la contrareforma franquista , Wert dimissió!

A baix el govern del PP!

Obrers i estudiants units i endavant!