Cap retrocés en les condicions de treball
Un atac a la plantilla de Port Aventura és un atac contra tots els treballadors i la joventut

Port Aventura és un parc temàtic i d'atraccions que obté cada any beneficis milionaris i que ara ha llançat un atac brutal contra les condicions de treball de la seva plantilla. Si el treball a Port Aventura ja és precari des de fa molt de temps, amb jornades interminables, salaris reduïts, ara l'empresa, ha acomiadat a 14 treballadors del departament de RRHH i modificat substancialment les condicions laborals de part de la plantilla. L'últim atac és l'anunci de subcontractar els serveis de neteja de vials i hotels a través de dues empreses externes amb la finalitat de dividir els treballadors dins del mateix recinte i preparar el terreny per precaritzar en el futur encara més les condicions de treball dins del parc.

Contra aquest atac, els treballadors en assemblea van decidir començar un calendari de mobilitzacions que es va iniciar amb una manifestació des de Vila-seca fins al centre de Tarragona (10 kilòmetres tallant la carretera Nacional 340). Un grup d'aquests treballadors van participar per endavant a la concentració d'estudiants, pares, professors i estudiants convocada pel Sindicat d'Estudiants, CCOO i UGT el dijous 7 febrer, dins de la segona Setmana de Lluita contra la contrareforma educativa franquista del ministre Wert.

Des del Sindicat d'Estudiants com joves, fills de treballadors, volem transmetre tot el nostre suport a la lluita dels treballadors de Port Aventura, ja que entenem que aquest no és un atac aïllat, sinó que s'inclou dins d'un conjunt d'atacs dels rics contra la classe treballadora i la joventut. Els expedients de regulació d'ocupació, les jubilacions forçoses, les rebaixes de sou, la Reforma Laboral, la pujada de l'IVA, l'amnistia fiscal, la contrareforma educativa ... Els capitalistes i els seus representants polítics estan duent a terme una campanya brutal que busca concentrar la riquesa a les mans dels de sempre, dels banquers, els terratinents, etc mentre la immensa majoria de la població patim desnonaments, acomiadaments i rebaixes salarials. I a sobre ens diuen que "hem viscut per sobre de les nostres possibilitats" i que ens hem “d’estrènyer el cinturó".

Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida a tota la joventut i tots els nostres pares treballadors a donar suport a aquesta lluita, a signar resolucions de suport i a participar en les mobilitzacions convocades. Podem aturar aquests i tots els atacs a través de la mobilització més massiva i contundent, unificant i estenent la lluita a tot el sector de l'hostaleria i altres sectors. No podem acceptar que Port Aventura aconsegueixi ni el més mínim dels seus objectius, ja que suposen un atac per al conjunt de la classe treballadora i la joventut.

SÍ ES POT
OBRERS I ESTUDIANTS, UNITS I ENDAVANT!