Obrers i estudiants, units i endavant

El 23 de maig els sindicats han convocat una jornada de lluita a Catalunya per desbloquejar la negociació dels convenis col·lectius de 800.000 treballadors que el proper 7 de juliol poden patir un brutal minvament de les seves condicions laborals. Dins d'aquestes jornades, els treballadors del metall i d'altres sectors i empreses aniran a la vaga.

La patronal, sense una altra intenció que continuar esprement als treballadors, vol aprofitar-se de la reforma laboral imposada pel PP -i recolzada per CiU- per eliminar d'un cop de ploma els convenis col·lectius de 50 sectors i 300 empreses només a Catalunya. Els convenis col·lectius recullen els avanços i conquestes que els treballadors han aconseguit en els últims 30 anys, drets que ara la patronal vol eliminar.

Des del Sindicat d'Estudiants volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat als treballadors en lluita. La vostra lluita és la nostra lluita! Som una organització de fills de treballadors, el passat 9 de maig vam sortir al carrer per exigir el final de les retallades educatives i la retirada de la contrareforma franquista del PP. El proper 23 de maig tornarem a sortir al carrer al costat dels treballadors, per exigir la defensa dels drets laborals així com mostrar el nostre rebuig a la reforma laboral.

L'únic camí que ens queda és la lluita i la mobilització. El 23 de maig és un pas endavant a l'hora de tractar d'unir diversos sectors en lluita. Aquest és el camí: unificar i estendre les lluites. La nostra força ve de la màxima unitat en la lluita. Si després de la jornada del 23 de maig les patronals no cedeixen, hem d'intensificar la pressió i la força: CCOO i UGT haurien de convocar al juny, una nova vaga general per donar continuïtat a la del 14 de novembre, però aquesta vegada de 48 hores, perquè sigui un pas endavant en la lluita. En aquesta nova convocatòria caldria exigir la retirada de la reforma laboral, però també la dimissió en bloc del govern de Rajoy i les eleccions anticipades.

Ja n'hi ha prou d'atacs i retrocessos

Sí es pot!

- Barcelona, 18.00 h, plaça de Catalunya amb Passeig de Gràcia.
- Girona, 19.00 h, plaça de la Independència.
- Granollers: 10.00 h, de la seu de la patronal FOMENT– UEI (Av. Europa, 21) fins a la seu de PIMEC (Av. Sant Julià, 1).
- Lleida: 12.00 h, concentració davant la Federació d’Empresaris Metal·lúrgics de Lleida (plaça de Sant Joan, 8); i a les  19.00 h, manifestació des de plaça d'Espanya.
- Mataró: 12.00 h, concentració davant de la seu de la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials dels Maresme (C.Germans Thos i Codina, 9).
- Sabadell: 12.00 h, concentració davant del Centre Metal·lúrgic (C. de les Tres Creus, 66).
- Tarragona: 18.30 h, Rambla Vella (davant Sta. Tecla).
- Terrassa: 12.00 h, concentració davant la seu de la CECOT (Sant Pau, 6).

- Vic: 12.00 h, concentració davant de l’edifici d'El Sucre