Defensa un transport públic i de qualitat!!!

•    Des de fa mesos la plantilla dels autobusos urbans de València està en lluita. Com ve sent habitual, l'Ajuntament de València, del PP, ajudat per diferents mitjans de comunicació, realitza una campanya de desinformació, intentant presentar als treballadors com insolidaris. Les raons que els duen a la lluita són convenientment amagades. Per altra banda, els imposa serveis mínims que són un atemptat al dret de vaga.

•    El que els treballadors volen és el manteniment de la plantilla i el cessament de les mesures de privatització. Lluiten contra els acomiadaments injusts per malaltia, per la cobertura de vacants, contra l’externalització de serveis, per la conversió dels contractes parcials i les hores extres en nous llocs de treball, contra les privatitzacions de línies (s'ha permès una línia privada d'autobusos per a l'accés al nou Hospital La Fe, quan el projecte d'una similar, però pública, dorm el somni dels sants des de fa cinc anys), etc.

•    El Sindicat d’Estudiants dóna suport aquesta lluita. Per què?
1º) Perquè, com molts treballadors, som també usuaris dels autobusos. I per tant som també interessats en un transport públic i de qualitat. Una disminució de la plantilla implica també la disminució de la freqüència, i també menys seguretat (el ritme de treball augmenta). És a dir, es redueix la qualitat, mentre els preus pugen abusivament sense atendre a la greu situació econòmica que patim moltes famílies obreres. La privatització que s'està aplicant (línies privades en substitució de públiques, serveis subcontractats, etc.) implica una acceleració d'aquests problemes, ja que les empreses privades només miren pels seus beneficis. El manteniment dels autobusos tendeix a empitjorar; les mesures de seguretat, a relaxar-se, i la freqüència, a retallar-se.
2º) Perquè som fills de treballadors, i vam estudiar avui amb l'aspiració de treballar en condicions dignes matí. L'atur massiu, la destrucció d'ocupació fixa, la reforma laboral, ens afecta greument, com a la resta de la classe obrera. No podem permetre la pèrdua de tan sols un lloc de treball fix, que es tanque ni una sola porta al nostre futur. Menys encara, en empreses (com les públiques) on (fruit de lluites anteriors) es mantenen condicions de treball millors que en la resta. Llocs de treball fixos, amb bones condicions, bé remunerats, és el que necessitem, no només en l'EMT, sinó en tot el transport públic, en la sanitat i l'educació pública. Rebaixaria enormement l'atur i donaria satisfacció a moltes necessitats sense cobrir de la població.

•    Els càrrecs de l'EMT i de l'Ajuntament pretenen fer-nos creure que els treballadors són uns privilegiats. Curiós, que ho diga gent amb nòmines escandalosament engruixades! Curiós també, que mentre es retalla la plantilla de l'EMT augmenta el nombre de càrrecs directius! No, no és un privilegi tenir condicions laborals dignes, tampoc ho és que haja suficients autobusos públics per a cobrir la demanda, suficient freqüència, suficient seguretat, i preus barats. No hi ha diners per a això, i si hi ha 2.000 milions d'euros per a l'edició de la Copa de l'Amèrica?

•    Estem en època d'atacs salvatges al que els nostres pares i avis van conquistar amb la seua lluita. Els autèntics privilegiats, els banquers i grans empresaris, són beneficiats per la política de l'Ajuntament, de la Generalitat i del Govern. Davant això només ens queda el camí de la lluita. Una lluita que ha de ser massiva i global. La de l'EMT, com la de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (en lluita per motius similars), és un exemple, i el seu triomf serà un estímul per a la mobilització en altres casos. Dóna-la suport!, participant en les manifestacions, i escrivint-nos per a organitzar un Comitè de Solidaritat.