Tres universitats públiques (UB, UPF i UOC) el volen aplicar aquest setembre

Només amb la lluita l’aturarem!

El passat 21 d'abril, el Parlament de Catalunya aprovava una moció sobre el 3 + 2, acordant una suposada paralització de la reforma. Evidentment l'aprovació d'aquesta moció és fruit directe de la lluita, i conseqüència de la pressió que de nou hem tornat a posar sobre la taula els estudiants amb l'exitosa vaga del 13 i 14 d'abril. No obstant això, des del Sindicat d'Estudiants hem de ser molt clars. Aquesta moció no suposa la fi del 3 + 2 a Catalunya, mantenint la seva aplicació per a aquest mes de setembre en tres carreres noves de tres universitats públiques catalanes (UB, UPF i UOC). Són les tres primeres universitats públiques de tot l'Estat que l'aplicaran!!

Descarregar full en PDF

Tot i que la moció plantejava inicialment algunes mesures positives, com establir una pròrroga en l'aplicació del 3 +2 pel temps que duri la legislatura o la proposta de reduir un 30% les taxes universitàries a Catalunya (actualment les més altes de l'Estat espanyol i de les més altes a Europa), la posició de Junts pel Sí al costat del PP, Ciutadans i PSC va evitar que cap de les dues iniciatives fos aprovada. És a dir, que les taxes es queden com estan, pels núvols, i que el 3 + 2 s'aplicarà el setembre en les carreres ja previstes per tres universitats públiques. La maniobra és clara: es tracta d'introduir la reforma a poc a poc, ja que la resistència del moviment estudiantil ha fet impossibles els seus plans inicials d'aplicar-la totalment des del principi. A sobre d'aprovar i aplicar aquesta reforma d'amagat, volen fer-nos pensar amb aquesta moció que el problema està solucionat, però és completament fals. Un intent de rentar-se la cara i confondre al moviment!! No ens enganyen!! Ens prenen per tontos si creuen que amb aquest tipus de maniobres ens enganyaran i pararan la nostra lluita!

Des del Sindicat d'Estudiants exigim que es deixin de paraules i de discursos sumptuosos, i que es prenguin mesures concretes. No volem el 3 + 2, ni ara, ni en dos anys, ni mai. I no volem la seva mera paralització per obrir un debat en la comunitat educativa, sinó la seva completa derogació: aquesta és l'única garantia perquè no s'apliqui. La comunitat educativa, i els estudiants, ja ens hem manifestat amb claredat i contundència als carrers i a les desenes de vagues realitzades en contra d'aquesta reforma. Ara es tracta de complir les reivindicacions que el moviment estudiantil ha posat damunt de la taula. Ja no n'hi ha prou amb les paraules, com en el cas del PSC i ERC, que parlen en contra del 3 + 2 i després voten per mantenir la seva aplicació aquest mateix setembre.

Per això els estudiants i el conjunt de la comunitat educativa hem de seguir als carrers, organitzant la lluita i la mobilització fins a la completa retirada del 3 + 2 i la resta de lleis regressives i privatitzadores de la dreta que pretenen expulsar els fills dels treballadors del sistema educatiu i de la universitat.

Derogació immediata de la LOMQE, la LEC i el 3 + 2!!

Sí que es pot!!!