Cal fer-los fora de la Moncloa l’abans possible!

De la mateixa manera que en els anys més durs de les polítiques de retallades i agressions al sector públic que el Partit Popular ha dut a terme entre el 2011 i 2015, el passat 29 de Juliol, el Consell de Ministres de Mariano Rajoy va aprovar el decret pel qual entraran en vigor les revàlides franquistes a l'ESO i Batxillerat que va idear l’exministre José Ignacio Wert. Aquestes revàlides no tenen un altre propòsit que expulsar prematurament del sistema educatiu a milers de joves.

Com ha sigut habitual en les polítiques educatives de la dreta, han aprofitat que estem al començament del mes d’Agost per intentar aprovar d’amagatotis el que, sense cap mena de dubte, és una de les majors agressions al dret a l'educació de les últimes dècades.

Fent un parèntesi en la campanya que el PP porta endavant, dia sí dia també, per presentar-se com un partit moderat i de conciliació –per així justificat que el PSOE faciliti la investidura de Mariano Rajoy-, amb les decisions aprovades pel Consell de Ministres, el  Partit Popular ens recorda a tots a favor de quins interessos governa.

En els últims anys han sigut incomptables les mobilitzacions que tota la comunitat educativa i el conjunt de la societat hem protagonitzat contra la LOMCE, simplement entre la joventut han estat més de 20 vagues generals recolzades massivament per milions d’estudiants en els últims 4 anys que el Sindicat d’Estudiants ha convocat contra la LOMCE i les seves retallades.

La pressió social va arribar a ser tan intensa que el Partit Popular va haver de paralitzar la contrareforma educativa i no va poder començar a aplicar-la, tal com ho marcaven els seus desitjos, l’any 2013.

La mobilització de la joventut va seguir marcant un camí en què els nostres pares, mares i professors ens van acompanyar amb grans mobilitzacions, arrancant, doncs, un compromís a l'oposició, en el qual les forces parlamentàries es comprometien a derogar la LOMCE una vegada el PP fos apartat de la Moncloa. Un acord que es va tornar a materialitzar aquest mes d’Abril quan es va aprovar una nova iniciativa al Parlament per paralitzar la LOMCE, però que al dissoldre’s les càmeres per les noves eleccions no va arribar a tenir cap efecte.

No és la “nova selectivitat”, sinó les velles revàlides franquistes!

Des del Govern en funcions s’insisteix constantment que el sistema de les revàlides serà pràcticament igual que el de la Selectivitat. Quina mentida tan escandalosa! Les revàlides que acaba d’aprovar el Consell de Ministres no suposen altra cosa que multiplicar l’actual Selectivitat per tres i amb conseqüències indubtablement pitjors:

Una primera prova a 4t de l'ESO (que consisteix en 7 exàmens –quatre d’assignatures troncals, dues optatives i una específica-) amb continguts de 3r i 4t que, en cas de no ser superada, impedirà accedir al Batxillerat i negarà a l’estudiant el títol de l'ESO, pel qual sortirà al mercat laboral sense titulació; encara que tingui aprovades totes les assignatures de l'últim curs.

- Una segona selectivitat al finalitzar 2n de Batxillerat (amb 8 exàmens –cinc d’assignatures troncals, dues optatives i una específica-) sobre continguts de 1r i 2n que, en cas de no ser aprovada, deixarà sense títol de Batxillerat a qui no l’aprovi, és a dir, que sortirà al mercat laboral tan sols amb la titulació de l'ESO (com si no s’haguessin cursat els dos anys de Batxillerat encara que es tinguin totes les assignatures d’ambdós cursos aprovades).

-  I per un últim, es deixa oberta la possibilitat d’una tercera selectivitat a càrrec de la universitat on vulguem estudiar i on, com és previsible, de no ser aprovada ens deixarà fora de les facultats.

MINISTROS Y CARTERAS OK

Com es veu clarament, aquestes mesures no persegueixen millorar la qualitat educativa o la qualificació dels alumnes. Tot el contrari: les retallades de més de 7.000 milions d’euros a l'educació pública que el PP  ha dut a terme durant la seva legislatura han suposat l’acomiadament de 32.000 professors, la massificació d’aules, la pèrdua de reforços educatius i de les beques de llibres i beques menjador entre moltes altres coses.

Aquestes revàlides busquen simplement expulsar a milers de joves de barris humils del sistema educatiu i llençar-los a un mercat laboral precaritzat fins al límit, on siguem nosaltres mateixos qui ens autoconvencem que, al cap i a la fi, no ens mereixem millors condicions, ja que no tenim estudis per fer una altra cosa.

A més a més, amb l’expulsió massiva de joves del sistema educatiu, es posa la primera pedra per justificar noves retallades en el futur amb l’excusa que el nombre d’estudiants s’haurà reduït.

Fora el PP de la Moncloa ja!

Davant aquest atac que, aprofitant l’estiu, es tira endavant contra la joventut, el sistema educatiu i el conjunt de la societat, cap partit que es consideri d’esquerres, o tan sols progressista, pot permetre amb els seus vots o abstencions que el PP torni a prendre novament les regnes del govern per apuntalar la decisió presa el passat 29 de Juliol, quan les aules estan buides i no és possible organitzar de manera immediata la protesta massiva que en tantes ocasions ha tret a la comunitat educativa als carrers.

De qualsevol manera, des del Sindicat d’Estudiants anunciem que no deixarem passar desapercebuda aquesta agressió, i que ens posarem en contacte immediatament amb les organitzacions de professors, mares i pares per proposar una gran mobilització de tota la comunitat educativa que rebutgi aquest nou atac del Partit Popular des del primer dia del nou curs escolar.