Legalitza el Sindicat al teu institut

Volíem dirigir-nos a tots vosaltres de forma urgent per explicar-vos el greu atac que el Sindicat d’Estudiants està patint a moltes zones de l’Estat, i al que hem de respondre amb contundència. Per això necessitem la col·laboració activa de tots els afiliats i afiliades, simpatitzants i companys d’esquerres que estiguin disposats a col·laborar.

Campanya estatal en defensa de l’Associacionisme estudiantil i del Sindicat d’Estudiants: Estem al punt de mira.

Al llarg dels nostres 30 anys d’història hem estat l’única organització estudiantil que ha patit atacs seriosos per part de l’aparell de l’Estat i la classe dominant. Multes milionàries a moltes zones per intentar ofegar-nos econòmicament, retirada de les ja de per si escasses subvencions que aconseguim arrancar a l’Estat, i fins i tot han intentat sancionar i explicar a companys i companyes dels instituts per defensar l’educació pública. Però mai han aconseguit el seu objectiu. El Sindicat d’Estudiants és l’única organització amb presència real als instituts que conserva intacte una trajectòria de tres dècades de lluita a les seves esquenes. La nostra vinculació amb el moviment obrer i els nostres mètodes basats en la lluita i la mobilització per frenar qualsevol atac ens han fet guanyar desenes de batalles. Però ara estem patint un nou atac de forma més velada, protagonitzat per molts governs autonòmics, especialment de la dreta, i amb la complicitat absoluta cap a ells del Ministre d’Educació.

Com crear i legalitzar l’Associació d’Alumnes “Sindicat d’Estudiants” a l’institut.

Per tot el que acabem de comentar, us demanem la vostra ajuda més enèrgica perquè aquesta campanya sigui un èxit: Hem d’aconseguir legalitzar l’Associació d’Alumnes “Sindicat d’Estudiants” a cada institut. Hi ha centres on tenim afiliats i companys del Sindicat, però no tenim oficialment legalitzada l’associació. A altres centres, existeixen companys interessats en legalitzar i crear l’associació del Sindicat, però no saben encara com fer-ho. I hi ha altres instituts on no tenim afiliats, però sí hi ha estudiants que simpatitzeu amb la nostra lluita i que sempre ens heu ajudat, curs a curs, a defensar l’educació pública i els drets dels joves.

Hem penjat a la web una senzilla guia per legalitzar l’Associació d’Alumnes del Sindicat d’Estudiants. És un tràmit molt senzill que es fa sense sortir de l’institut i només entregant els papers que també hem penjat, tal i com us indiquem a la guia, a la Secretaria del vostre centre. Legalitzar l’associació té diferents avantatges: estar organitzats dins de l’institut, poder demanar un local a la direcció del centre per les nostres activitats i ser més forts per solucionar problemes diversos o realitzar activitats dintre de l’institut (mobilitzar-nos per exigir millores, realitzar activitats culturals, solucionar problemes amb algun professor, o de qualsevol altre tipus). A més a més d’això, tenim l’avantatge d’estar en contacte amb la resta dels companys de l’Estat a través del Sindicat, de tal forma que, si a algun lloc hi ha un problema, respondrem tots com una sola pinya.

Esperem tenir noticies vostres aviat. Per solucionar qualsevol dubte que us sorgeixi podeu dirigir-vos a nosaltres mitjançant els Mails i telèfons que trobareu a l’apartat “Contacta”.

País Valencià Catalunya Balears
 Castelló  Girona Balears