General

Prou d'excuses: cal rectificar immediatament!

El proper 26 d'octubre, el Sindicat d'Estudiants i la CEAPA han convocat vaga general educativa contra les revàlides franquistes i per la derogació de la LOMCE. Una vaga que és absolutament justa i necessària en aquest moment, precisament quan l'ofensiva contra l'ensenyament públic referma per part del govern del PP. Els i les docents que donem suport GuanyemCCOO, considerem un error molt greu l'actitud de la direcció de la Federació d'Ensenyament de negar-se a convocar aquesta vaga. Excepte a Madrid, la Federació d'Ensenyament ha decidit no convocar la vaga, i s’ha limitat a donar suport a la "mobilització". Aquesta actitud completament injustificada no representa el sentir de desenes de milers de docents que veiem dia a dia com les retallades asfixien la nostra tasca en els centres educatius, o som víctimes dels acomiadaments massius. La federació d'Ensenyament ha de rectificar immediatament i convocar la vaga del 26 d'octubre al costat dels estudiants, els pares i les mares d'alumnes.

El pròxim dijous 27 de novembre es realitzarà l’acte de presentació de les memòries de Joaquín Navarro, objectiu dels feixistes assassins de la matança d’Atocha al 1977 i històric sindicalista del sector del transport, a Madrid i a València (dins de l’EMT).

27 de novembre - 18:30 hores

Universitat de València - Facultat de Geografia i Història - Aula F.3.4

Avinguda Blasco Ibañez 32 - Parada metro Facultats

Cartell en PDF - Octavilla en PDF

L’acte està organitzat pel Corrent Marxista Militant, el Sindicat d’Estudiants i la Fundació F. Engels, amb la col•laboració d’Esquerra Unida del País Valencià, l’Associació de Represaliats pel Franquisme i la Universitat de València - Facultat de Geografia i Història.

L’acte començarà a les 18:30 hores a l’aula F-3.4 de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València (Avgda. Blasco Ibáñez 32, metro Facultats eixida Història).

Animem a tothom a acudir a aquest excepcional acte.

A continuació transcrivim el text de l’octavilla per a la teua informació.

Foto Asamblea de docentes

Després d'una assemblea massiva en què van participar centenars de docents el passat 29 d'agost, els professors de Mallorca, van aprovar per unanimitat la convocatòria de vaga el proper 15 de setembre, que esperen es faci extensible també al conjunt de les Illes (Menorca, Eivissa i Formentera), contra les retallades educatives del PP, l'aplicació del decret del trilingüisme a les Balears, la persecució del català i la criminalització i repressió a la qual es veuen sotmesos els professors per defensar una educació pública de qualitat. Des del Sindicat d'Estudiants volem mostrar tot el nostre suport a aquesta nova vaga que és un clar exemple que la comunitat educativa segueix en peu de guerra en aquest començament de curs contra la infame política educativa del PP a Mallorca i a la resta de l'Estat.

Acte-VVR-IV-14Aconseguir millores en un carrer, en els salaris municipals, o aconseguir una ocupació, no pot ser la concessió d'un alcalde i uns regidors propers, que concedeixen al seu antull. Això és actualitzar la vella beneficència de l'Església, els senyorets i els cacics. És el germen del greuge personal, del clientelisme i de la corrupció. No. La necessitat de tot treballador de tenir un sostre, un treball, un salari, unes condicions de vida, dignes, és un dret que ha de ser exigit i exercit de forma col·lectiva i organitzada, a través de les assemblees.

marea blancaEl 31 d'octubre de 2012 el govern del PP de la Comunitat de Madrid (CAM) anunciava, en la presentació dels pressupostos, un pla que, en el cas d'haver-se aplicat, hauria suposat la destrucció de la sanitat pública madrilenya. Incloïa, entre altres mesures, la privatització de la gestió de sis hospitals públics i 27 centres de salut.

Endavant companys!

TOT EL NOSTRE SUPORT I SOLIDARITAT

El Sindicat d’Estudiants vol mostrar tot el seu suport als treballadors de Panrico que el dilluns 14 de novembre van iniciar la vaga indefinida a la planta de Santa Perpètua de la Mogoda, amb un 100% de seguiment (prop de 500 treballadors). Pel matí, davant el piquet pacífic de 200 treballadors a les portes de la fàbrica, la policia autonòmica va carregar sense avís previ i sense motiu, un exemple més del paper d’assetjament i provocació amb què el govern de CiU fa servir els mossos.

baleares-huelga--644x362En suport a la vaga indefinida dels professors a Balears

Descarrega't la resolució de suport i organitza assemblees per a la seva aprovació en el teu centre d'estudis

Des del Sindicat d’Estudiants volem reiterar el nostre suport i solidaritat amb els treballadors de l’ensenyament de Balears, que en aquests dies estan protagonitzant una lluita històrica contra les retallades del PP i el seu intent d’acabar amb el dret d’estudiar en català. La vaga indefinida, organitzada per l’Assemblea de Docents i amb el suport dels sindicats de classe del professorat, i que es perllonga en la seva segona setmana, ha recollit el suport de la immensa majoria de les famílies, dels estudiant, dels treballadors de les Illes.

Des del Sindicat d'Estudiants volem solidaritzar-nos amb la Vaga Indefinida dels docents a les Illes Balears.

Aquesta és la seua resposta davant la retallada de 300.000 € en beques de menjador i de transport, i el decret del TIL pel qual el PP al govern balear vol destruir la immersió lingüística per un fals sistema trilingüe, entre altres atacs, aquest últim molt similar al mateix que el PP imposà l’any passat ací al País Valencià amb el decret del trilingüísme per amenaçar i destruir el sistema de línies en Valencià.

(Resolució de la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics de Móstoles en suport a la Vaga estudiantil convocada pel Sindicat d'Estudiants (Punxa aquí per veure-ho en pdf)

A causa de les polítiques de retallades i privatitzacions, els serveis públics estan en perill. Conquestes socials històriques com l'educació i la sanitat públiques i la xarxa de serveis socials estan en el punt de mira del PP, que pretén transformar els nostres drets en una nova font de negocis per a la patronal. No ho anem a consentir.

El passat 14 de gener el conjunt d'organitzacions que componem la Plataforma Andalusa en Defensa de l'Escola Pública: CCOO, UGT, CGT, USTEA, COMFEDAMPA i el Sindicat d'Estudiants, vam mantenir una reunió per seguir organitzant l'enorme contestació social que s'està produint contra el que s'ha convertit en el major atac a l'educació pública des de la caiguda de la dictadura franquista.

Els estudiants vam buidar les aules i vam sortim massivament al carrer al costat dels treballadors

Dimecres passat 14 de Novembre, milions d'estudiants vam buidar les aules d'instituts i facultats arreu de l'Estat, protagonitzant una nova jornada de vaga general després de les recents 72 hores de vaga convocades fa poques setmanes pel Sindicat d'Estudiants. Els estudiants, i la comunitat educativa en el seu conjunt, continuem en peus de guerra contra un govern que pretén desmantellar l'educació i sanitat públiques per defensar els interessos de la banca. Ataca a les víctimes de la crisi, joves i treballadors, per defensar als seus responsables, els mateixos que s'han enriquit a la nostra costa abans de l'esclat de la crisi i segueixen fent-ho ara a costa dels nostres drets i condicions de vida.

El Sindicat d'Estudiants proposarà als sindicats i a les organitzacions de mares i pares la convocatòria d'una Vaga General de tot el sector educatiu

El passat 3 d'Abril el Govern del Partit Popular imposava, amb l'aprovació dels Pressupostos Generals de l'Estat, la major retallada pressupostària en els comptes públics des de la caiguda de la dictadura franquista. Tots els ministeris perdien de mitjana un finançament del 16,9%, encara que alguns com a Educació es veien especialment afectats amb una retallada del 21,2% (832,7 milions d'euros). Els serveis socials, l'ajuda a la dependència, el pressupost de la sanitat i l'educació pública pateixen una sagnia de proporcions devastadores. Més de 27.000 milions d'euros de retallada de la despesa pública, que aniran directament a pagar els interessos a la gran banca pel deute públic contret, que passa a convertir-se en la major despesa de l'Estat.

A les 12h. de la passada nit començava amb una gran força la jornada de Vaga General. D'aquesta forma, les importants concentracions que es produïen a les places de les principals ciutats eren només una bestreta de la gran participació que hi hauria tant en els piquets informatius que començaven el seu treball , com dels milions de treballadors que secundarien des de primera hora la vaga a les seves empreses.

Tots a les manifestacions del 19 de Febrer contra la Reforma Laboral i per a exigir a CCOO i UGT la convocatòria d'una Vaga General

Declaració del Sindicat d'Estudiants

Divendres passat 10 de Febrer coneixíem la nova reforma laboral aprovada pel Partit Popular. En roda de premsa Fátima Báñez, Ministra de Treball, desgranava només algunes de les mesures que inclou aquesta nova reforma. Segons el PP es tracta d'una reforma que “garanteix els drets adquirits dels treballadors” i que va encaminada a la “creació d'ocupació”.

Solidaritat internacionalista amb el poble de Catalunya

Imatges Congrés Sindicat d'Estudiants de Catalunya 2017

ganemosccoo logo 2 RGB