14-N: Vaga General d’obrers i estudiants

Descarrega't la fulla de la Vaga General del 14N en PDF: punxa aquí

Descarrega't el cartell de la Vaga General del 14N en PDF: punxa aquí

Retirada immediata de la contrareforma franquista i de tots les retallades!

En defensa d'un ensenyament públic digne, gratuït i democràtic!

Wert dimissió!

La Vaga General convocada pel Sindicat d'Estudiants els passats 16, 17 i 18 d'Octubre ha estat un èxit històric. Durant tres dies milions de joves buidarem les aules dels centres d'estudi de llarg a llarg de tot l'Estat, i organitzarem més de 100 manifestacions en les quals participarem més de 250.000 companys. En aquestes 72 hores de vaga general, vam contar amb el suport i la solidaritat activa de milers de professors i dels nostres pares, que es van unir a nosaltres en la jornada del 18.

En aquests tres dies de lluita, la joventut ha manat un missatge clar al govern del Partit Popular i al seu Ministre d'Educació: No anem a permetre que desmantelleu l'educació pública i ens retorneu a un sistema educatiu similar al que van haver de patir els nostres pares durant la dictadura franquista. No acceptem més retallades en les nostres condicions de vida, ni d'estudi. Basta de criminalitzar als joves i basta de mentides. No ens digueu que no hi ha diners: en solament un any de govern, Rajoy ha lliurat desenes de milers de milions d'euros de l'erari públic a la gran banca, als especuladors, en concepte de pagament d'interessos del deute i en subvencions directes. Només a Bankia més de 26.000 milions! I tot aquests diners ha sortit, entre altres coses, d'acomiadar a 50.000 professors, augmentar les taxes universitàries un 60%, i eliminar les beques de llibres, menjadors i transport. No teniu vergonya!

La contrareforma de Wert vol expulsar-nos del sistema educatiu

La contrareforma franquista impulsada per Wert pretén imposar fins a tres revàlides —autèntiques selectivitats— amb les quals anar expulsant a milers de joves del sistema educatiu abans que puguem arribar a la universitat o tan si més no al batxillerat o a la FP de grau superior. Tan prompte com en 4º de l'ESO el PP imposa la primera de les seves noves selectivitats, que de no ser superada impedirà que es pugui accedir al Batxillerat o a la FP de Grau Mig. Però si aquesta nova selectivitat s'aprova, encara quedaran dues revàlides més que superar: una al finalitzar 2º de Batxillerat i altra a realitzar en la universitat a la qual vulguem accedir. A part d'això, les mesures adoptades pel PP per a expulsar-nos del sistema educatiu es complementaran amb la imposició d'itineraris des de 3º de l'ESO segons els resultats acadèmics, i així desviar a milers d'alumnes a una FP de Grau Mig massificada i cada vegada amb una menor qualitat educativa.

Aquestes mesures, que es completen amb la reducció dràstica de de les beques i l'increment salvatge de les taxes acadèmiques en universitat i en FP, afecten de ple als estudiants de famílies treballadores i amb menys recursos econòmics, ja que qui té recursos de sobres no té problemes a pagar acadèmies, classes particulars, professors de reforç, matricules, màsters privats o el que faci falta. No obstant això, nosaltres només tenim l'escola pública, i si cada vegada està més asfixiada econòmicament i amb menys professors i recursos, la qualitat educativa es ressentirà, augmentant el fracàs escolar i empenyent-nos fora del sistema educatiu. I és que aquesta reforma del PP té una lògica aclaparadora. Aquest govern, que defensa els interessos dels privilegiats i els banquers, pensa que és una despesa poca “rendible” l'ensenyament públic: si al cap i a la fi la destinació que ens espera a milions de joves és l'atur, les ocupacions precàries i els salaris miserables. Que estudiïn només els fills dels rics, que es privatitzi l'ensenyament! Per això hem de lluitar amb totes les nostres forces per a tirar enrere aquesta contrareforma i que Wert dimiteixi.

Tots a la Vaga General del 14-N Obrers i Estudiants units endavant!

Comissions Obreres, UGT i centenars d'organitzacions i col•lectius que integren la Cimera Social hem convocat Vaga General per al 14 de novembre, esdeveniment que des de feia mesos veníem insistint des del Sindicat d'Estudiants. Com sempre hem explicat, la nostra lluita per la defensa de l'ensenyament públic de qualitat, gratuïta i democràtica, forma part d'altra més àmplia, contra l'atur juvenil, les retallades socials, contra la privatització de la sanitat, contra les contrareformes laborals i de les pensions, per la defensa de les condicions de vida de la majoria de la població.

El Sindicat d'Estudiants crida a tots els joves, a tots els estudiants, a paralitzar tots els Instituts i Universitats el 14 de novembre. Aquest dia hem de sortir massivament als carrers, juntament amb els treballadors i les seves organitzacions, per a exigir la retirada de la contrareforma educativa del PP, així com la dimissió del Ministre Wert. Aquesta reivindicació serà a més un eix de la Vaga General tal com va quedar aprovat en la Cimera Social.

El PP està completament deslegitimat. Van arribar al govern mentint, amb un programa electoral ple de demagògia que mai han complert, i des del primer dia s'han posat a governar en benefici dels grans poders econòmics, els bancs i els especuladors. Milions de persones hem abarrotat els carrers en aquests mesos, en mobilitzacions de protesta que no tenen precedents: des del 15M, la vaga general del 29M, la marxa minera, les manifestacions del 19 de juliol, les del 25S envoltant el Congrés…la llista és interminable. El PP només ha respost amb la criminalització de la protesta social i la repressió policial. No té cap argument més. Però aquesta forma d'actuar demostra la seva debilitat, la seva falta de suport social. Per això necessitem ampliar, estendre, i organitzar la mobilització. Com cridem en les manifestacions: Sí es pot, i tot junts i units el 14-N podem posar la primera pedra en la caiguda d'aquest govern per a defensar el present i el futur de la joventut!

Des del sindicat d'Estudiants cridem a la creació de Comitès de Lluita en tots els Instituts i Universitats i a realitzar assemblees d'estudiants, professors i pares i mares per a assegurar l'èxit de la vaga general i la participació massiva en les manifestacions. Els pròxims mesos i anys seran de lluita frontal contra els quals pretenen condemnar-nos a l'atur, la precarietat, els baixos salaris i la ignorància. Contra els quals reprimeixen els nostres drets i ens criminalitzen quan ens aixequem exigint justícia social. Per això la tasca d'organitzar-nos en tots els instituts i facultats és fonamental: construïx el Sindicat d'Estudiants per a mobilitzar-nos de manera unificada en defensa dels nostres interessos.

Proposta de tasques per als Comitès de Lluita i Assemblees per a l'èxit de la Vaga General del 14N

• Organitzar Assemblees d'estudiants, professors i pares i mares en tots els Instituts i Universitats, per a debatre sobre la contrareforma de Wert, i les reivindicacions del moviment, i que es voti la vaga. El dia 13 de novembre podria ser una jornada on concentrar aquestes assemblees i mobilitzar a tota la comunitat educativa de cara a assegurar la participació massiva el 14.

• Realització de pancartes i cartells per a posar en els centres d'estudi i en els nostres barris amb les reivindicacions essencials.

• Imprimir les fulles i els cartells de la vaga que estan en la web de l'SE (www.sindicatodeestudiantes.net) i pegar-los en marquesines, parets i punts neuràlgics perquè es vegi que els estudiants també participarem activament el 14N.

• El 13N a la nit participar en els piquets informatius al costat dels treballadors. El 14N organitzar seguicis estudiantils en les manifestacions que celebrarem al costat dels treballadors i les seves organitzacions.

• Crear el Sindicat d'Estudiants en els Instituts i Facultats. Legalitzar l'Associació de l'SE i coordinar-la amb les de la resta de l'Estat.