Nou nom, mateixes polítiques! Fora Convergència de la Generalitat!

El passat diumenge 10 de Juliol, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) canviava el seu nom a Partit Demòcrata Català (PDC) durant l’última jornada del seu Congrés Fundacional, en un intent de transformar la seva imatge i donar una visió de canvi dins del partit. Dos dies més tard, ens trobem amb la noticia que el Govern d’Artur Mas va “cedir” un hospital públic a una empresa que li va entregar 80.000 euros al 2014, posant sobre la taula la màfia que significa el partit de Jordi Pujol.

Tot i que ens intentin enganyar amb les noves sigles, sabem que darrere d’elles estan les mateixes persones i les mateixes polítiques: les retallades en educació i sanitat, els desnonaments, la repressió a la lluita social, la corrupció i el 3%, tot allò que els estudiants portem combatent als carrers any rere any. I és que, com Convergència, el PDC seguirà defenent als oligarques, als banquers i els empresaris per a seguir enriquint-se a costa del patiment de la majoria.

De la mà de Convergència mai podrem decidir res! La CUP ha de trencar amb la dreta catalanista!

En les darreres eleccions del 26J Convergència va perdre més de 80.000 vots; segueix la caiguda lliure del suport a un partit que ha governat pels seus amiguets que volen fer negoci amb l’educació i la sanitat. Tot i així, CDC (ara PDC) actua com si fos la força hegemònica. Per què? Perquè aquells que s’anomenen d’esquerres li ho permeten!

CDC marca el to a Junts pel Sí, com s’ha vist en les recents votacions parlamentàries. Els dirigents d’ERC han acceptat el xantatge de CDC i han acceptat una coalició que no serveix ni per aplicar unes polítiques diferents ni per avançar cap a la independència que suposadament ens ha de portar el benestar social.

Però encara és més greu la postura dels dirigents de la CUP. La CUP va poder donar un cop mortal a la dreta catalana durant el procés d’investidura del president de la Generalitat. I ja hem comprovat la gravetat d’aquesta decisió: s’ha tirat enrere qualsevol intent de reforma progressista al Parlament. Han seguit les polítiques de privatització i la CUP desgraciadament està sent partícip: el “nou Govern” ha acordat tancar 54 aules de col•legis públics, perdent-se 90 places de professors; ha tancat 176 classes d’infantil a centres públics; Junts Pel Sí, juntament amb el PP, ha tombat la ILP per una nova llei educativa per Catalunya que plantejava acabar amb els concerts educatius, arribant al punt d’insinuar, durant la negociació dels nous pressupostos, que no es podrien atendre les necessitats de la societat catalana. Quin escàndol! Les privatitzacions de Junts Pel Sí son les mateixes que les del Partit Popular i les hem de combatre vinguin d’on vinguin!

Els dirigents de la CUP han fet una esmena a la totalitat als pressupostos presentats per JxSí, i hi estem totalment d’acord! Però cal donar un pas més: la CUP ha de rectificar, trencar amb la dreta i fer caure el govern de Puigdemont i Mas. Tenen a les seves mans poder formar un front d’Esquerres a Catalunya amb l’objectiu immediat de revertir totes les retallades socials i, basant-se en la mobilització de la joventut i la classe treballadora, defendre el dret a decidir en tots els àmbits per a la majoria de la població: educació, territorialitat, sanitat, etc. La veritable democràcia mai arribarà de la mà dels representats de la oligarquia catalana!

La lluita contra Convergència continua!

Tots aquells joves i treballadors que hem estat lluitant al carrer en manifestacions estudiantils com a la vaga del passat 13 i 14 d’Abril, que hem participat en la defensa de la sanitat pública, que hem aturat desnonaments...no ens oblidem de les polítiques que Convergència ha aplicat en els darrers anys: augment de taxes universitàries i imposició de taxes a la FP, tancament de CAPs i quiròfans, repressió a manifestants al 15M i a les vagues generals, lleis com el 3+2 i la reforma laboral del PP, corrupció generalitzada al servei dels grans empresaris catalans...

Des del Sindicat d’Estudiants ens reafirmem en la defensa de la mobilització i acció unitària de tots aquells que volem acabar amb les polítiques de CDC i el PP, començant pels companys de la CUP, En Comú Podem i de tots els moviments socials. No acceptarem ni més retallades, ni més excuses que les justifiquin, i volem deixar clar que no ens enganya el “rentat d’imatge” de Convergència que seguirà defenent els interessos dels grans capitalistes.

Per acabar amb les polítiques Partit Demòcrata Català: organització i lluita!
La lluita serveix, la lluita segueix!