Moviment estudiantil

Des del Sindicat d'Estudiants volem anunciar, després de la reunió que acabem de mantenir amb el Ministeri d'Educació, el Ministeri d'Universitats i la CRUE, que ho hem aconseguit! El govern central s'ha compromès a què tots els models d'examen de les PAU estaran publicats a les CCAA abans del proper 26 d'octubre. (Consulta el compromís aquí)

Aquest resultat és un gran triomf del moviment estudiantil organitzat. Un triomf que ha estat possible gràcies a la vaga del passat divendres 11 d'octubre, en la que centenars de milers d'estudiants vam buidar les aules i desenes de milers vam omplir els carrers de tot l'Estat.

A l'atenció de Pilar Alegría, ministra d'Educació.

A l'atenció dels Consellers i Conselleres d'Educació.

Portem més d'un mes esperant que el Ministeri d'Educació i els responsables educatius de les CCAA publiquin el nou model d'examen de la selectivitat, és a dir, a què facin el seu treball.

Un mes de silenci, d'incertesa, d'estrès i ansietat davant la prova que determina el nostre accés a la universitat. I, quan sortim a protestar i a demanar explicacions, se'ns envien els antidisturbis a reprimir-nos amb una ferotgia salvatge, amb pilotes de goma i cops de porra.

Prou brutalitat policial: solidaritat amb els nostres companys i companyes de Múrcia!

A les 12h mobilitza't a la porta de l'institut o a la teva localitat! País Valencià i Catalunya · Barcelona · Lleida · Tarragona

Comunicació oficial estatal de la vaga

Els alumnes que volem començar una carrera el curs vinent, la majoria dels quals fem actualment segon de batxillerat, no sabem encara com seran les proves que determinaran el nostre accés a la Universitat. Increïble però cert. Malgrat que portem gairebé un mes de curs, l’única informació que tenim és que els exàmens de la PAU se celebraran els dies 11, 12 i 13 de Juny. Ja està. Això és tot.

Declaració d'Esquerra Revolucionària i el Sindicat d'Estudiants

La designació de Salvador Illa com a President de la Generalitat, gràcies al suport parlamentari d'ERC i Comuns-Sumar, ha estat rebuda amb una eufòria gens dissimulada per la burgesia catalana i els sectors més perspicaços del gran capital espanyol. L'objectiu d'enterrar el moviment a favor de la república catalana i l'autodeterminació tornant a la cleda que imposa el règim del 78, ha fet un pas transcendent.

Sindicat d’Estudiants País Valencià

Cinc exalumnes del col·legi concertat i religiós Mare Josefa Campos d'Alaquàs, València, han aconseguit traure a la llum que en aquest col·legi un professor ha sotmès a persecució, coacció, intimidació, interrogatoris, teràpies de conversió i a sessions d'adoctrinament de LGTBI-fòbia a alumnes de secundària i de primària durant més de 10 anys.

Reestabliment immediat de l’horari d’estiu per a garantir unes condicions dignes d’estudi.

La Conselleria d'Educació del govern valencià del PP-VOX ha suprimit l’horari d'estiu de molts IES i centres d’estudi a València. Això implica que, els estudiants i professors, en compte d’acabar les classes al migdia, com des de fa molts anys s’ha fet als mesos de juny i setembre per les altes temperatures, estem obligats a suportar unes condicions de calor indignes perquè els nostres centres d’estudis ni tenen aïllament tèrmic ni sistemes de climatització.

Fora de la Universitat empreses que col·laboren amb el sionisme!

Este dilluns 27 vam començar la setmana en la UPV, després de quinze dies d'acampada per Palestina, amb una concentració d'urgència en resposta a la massacre sionista en Rafah. I l'endemà vam decidir continuar les accions traslladant les nostres tendes de campanya al lloc on s'anava a celebrar el Fòrum d’Ocupació els dies 29 i 30 de maig, amb l'objectiu de denunciar la presència d'empreses que fan negoci amb l'Estat sionista. En esta fira anaven a participar multinacionals com ADI, HP, GMV i bancs com el Santander, que contribuïxen activament al genocidi a Gaza.

El proper 17 de maig és el Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Bifòbia i la Transfòbia. Des de Lliures i Combatives i el Sindicat d'Estudiants animem tots, totes i totis les estudiants a organitzar lectures d'aquest manifest en les seves classes, concentracions a l'hora de l'esbarjo, penjar banderes, pancartes i murals, i tota mena d'accions reivindicatives que ens permetin dir alt i clar que volem unes aules lliures de violència contra el col·lectiu LGTBI.  Volem ser el que som!

Descarrega el cartell · Comunicació oficial de la vaga

Consulta aquí les mobilitzacions

Prou atacs al valencià! Prou ja de destruir l’educació pública!

El govern de la Generalitat del PP i Vox s’ha proposat acabar amb tots els nostres drets democràtics. Els nous atacs a l’escola pública, al valencià i contra la memòria històrica, units al seu discurs masclista i racista que totes i tots coneixem, són gravíssims.

Hui 25 d’abril els i les estudiants dels centres educatius de València, Alacant i Castelló hem participat a la Vaga Estudiantil i les concentracions que el Sindicat d’Estudiants hem convocat contra els atacs del govern de PP-VOX a l’ensenyament en valencià, a l’educació pública i a la memòria històrica.

El govern valencià d’ultradreta s’ha proposat acabar amb tots els nostres drets democràtics. La seua ofensiva contra l’ús del valencià a les aules forma part de la seua agenda reaccionària, i del seu discurs masclista, racista i classista que totes i tots coneixem.

MOBILITZACIONS DIJOUS 25 D'ABRIL: València 12h Plaça de la Reina | Alacant 12h Plaça de la Muntanyeta

Descarrega el cartell · Descarrega el full

Descarrega la comunicació oficial de la vaga

Dimecres 21 a les 17:30h a Plaça Urquinaona

El “Pla Director FP 2030” anunciat pel Departament d’Educació i el Consorci d’Educació de Barcelona pretén eliminar la secundària i el batxillerat a diversos instituts, reduir l’oferta de Formació Professional en d’altres, tots de zones i barris obrers!, i iniciar un procés de privatització de la FP pública. Això és una absoluta vergonya!