Moviment obrer

Comunicat conjunt d'Esquerra Revolucionària, el Sindicat d'Estudiants i Sindicalistes d'Esquerra

Des que Nissan comuniqués oficialment el tancament de les plantes, els treballadors i treballadores de Nissan, subcontractes i proveïdors han sortit als carrers per defensar els 25.000 llocs de treball. En totes aquestes amb un suport entusiasta de la població.

Descarrega l'acord en PDF aquí

EH Bildu i Ikasle Sindikatua/Sindicat d'Estudiants hem arribat a un acord programàtic després d'analitzar la situació d'emergència social que travessa l'ensenyament públic i el moment polític actual a l'Estat espanyol i en la Comunitat Autònoma Basca. I per això des d’Ikasle Sindikatua/Sindicat d'Estudiants fem una crida al jovent basc en les pròximes eleccions del 12 de juliol a votar EH Bildu, per articular governs alternatius al PNB i defensar una política d'esquerres recolzada en la mobilització social:

Comunicat conjunt d’Esquerra Revolucionària, Sindicat d’Estudiants i Sindicalistes d’Esquerra

Els treballadors i treballadores de la plantilla principal i de les subcontractes i proveïdors de Nissan han sortit als carrers en repetides ocasions per defensar els 23.000 llocs de treball. En totes elles han rebut un suport entusiasta de la població. Però l’empresa no s’ha mogut i segueix endavant amb els seus plans. Estem doncs davant d’un moment decisiu. Si la lluita no dona un pas cap endavant, es corre el risc de sortir derrotats. Però encara hi som a temps si es prenen mesures contundents i es converteix aquesta lluita en un eix de la mobilització social a Catalunya i a tot l’Estat.

Esquerra Revolucionària · Sindicat d'Estudiants · Sindicalistes d'Esquerra

Cal ocupar tots els centres de treball i estendre la lluita per guanyar aquesta batalla

Tot el suport de la classe obrera per aconseguir la victòria dels nostres companys i companyes de Nissan!

Aquest 28 de maig la multinacional Nissan comunicava oficialment al Govern central el tancament de les seves factories de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca. Després d'obtenir beneficis durant dècades explotant i retallant drets als treballadors, després omplir-se les butxaques aprofitant-se d’una infinitat de subvencions i ajudes públiques, aquests paràsits mostren el seu menyspreu pels treballadors i les seves famílies fent fora més de 3.000 empleats i provocant la destrucció de més de 20.000 llocs de treball indirectes.

El passat 4 de maig els treballadors de la Nissan van iniciar una vaga indefinida davant l’intent de la multinacional de tancar –en plena crisi de la COVID-19– les vuit seus que té en el conjunt de l’Estat (sis a Catalunya), incloent les plantes de producció, cosa que suposaria l’acomiadament de 4.000 treballadors directes i més de 25.000 entre directes i indirectes.

Descarrega aquí l'octaveta

Descarrega aquí el cartell

Divendres 14/02: Assemblea d’estudiants · 17:30h Espai Jove Kesse

Dimecres 19/02: Manifestació unitària · 19h Plaça Imperial Tàrraco (seu AEQT)

El 14 de gener la inseguretat laboral a la petroquímica de Tarragona tornava a matar. Una explosió a l'empresa IQOXE deixava dos treballadors i un veí de Torreforta morts i diversos ferits, sembrant el pànic en tota la comarca.

El 13 de desembre va finalitzar a Madrid la Cimera Climàtica anomenada COP25 després de més de deu dies de reunions en què han participat representants de 200 països d’arreu del món.

Sota el lema “temps per actuar”, aquesta trobada ha sigut una plataforma publicitària descarada per a les grans empreses capitalistes responsables de l’actual degradació ambiental. En una època de decadència del sistema, la destrucció del planeta avança a passos de gegant mentre els culpables d’aquesta situació es reuneixen en còmodes butaques.

Més d'un milió als carrers de Barcelona, per la república i la llibertat dels presos

Galeria de fotos i vídeos de les protestes

Catalunya va viure el divendres 18 d'Octubre una jornada històrica. El poble català hem tornat a donar una lliçó de dignitat i determinació enfront de la major campanya de mentides, desinformació i criminalització que es recorda. La vaga general va paralitzar tot el territori, i les manifestacions van batre un rècord de participació: més d'un milió a Barcelona, ​​i un altre milió més al llarg del dia a la resta de capitals catalanes i a centenars de localitats. Una força brutal que mostra el potencial per transformar la societat, escombrar el règim del 78 i conquerir la república catalana dels treballadors i el jovent.

En suport als treballadors de General Cable de Manlleu i Montcada

Des de Sindicalistes d’Esquerra, Esquerra Revolucionària i el Sindicat d’Estudiants volem transmetre tot el nostre suport als treballadors de General Cable (ara Prysmian) de les plantes de Manlleu i Montcada, que han iniciat una lluita exemplar en defensa dels 487 llocs de treball d’ambdues plantes. L’ERO que vol aplicar una empresa que va tenir beneficis el 2018 posa en risc a més milers de llocs de treball indirectes, i suposa l’eliminació del teixit industrial de Manlleu (és l’empresa més gran del municipi) amb una gran afectació a més a tota la comarca i és un pas més en la destrucció de llocs de treball del sector industrial a Montcada després de l’ERO de TE Connectivity.

Volem ser el que som!

La lluita pels drets de la comunitat LGTBI segueix sent més necessària que mai. La violència contra el nostre col·lectiu augmenta de forma dramàtica en tot el món. Els 75 països on ser persona LGTBI és un delicte i els 15 en els quals pots ser condemnat a pena de mort per la teva orientació sexual, són una fidel prova d’això. Però no és la única, com revelen els camps de concentració per homosexuals a Txetxènia o l’assassinat de l’activista Marielle Franco al Brasil.

Ara més que mai continuem la lluita per la república!

Les eleccions del 28A han suposat una estrepitosa derrota per al bloc reaccionari. Després d’anys de nacionalisme espanyolista, una furiosa campanya contra el poble de Catalunya i el dret d’autodeterminació, reivindicació nauseabunda de la dictadura franquista i exhibició de programes econòmics neoliberals per aixafar els treballadors, la dreta surt d’aquestes eleccions molt més debilitada i amb el PP en estat de coma. No només hem tancat el pas a la dreta tradicional, també hem colpejat durament l’extrema dreta “emergent” de Vox.

Nova data del sorteig: 21 de novembre

se-rifa.png

Degut a la crisi del coronavirus aplacem el sorteig de la nostra rifa al dissabte 21 de novembre.

Escriu-nos i compra la teva papereta per a donar suport a la nostra lluita!