Èxit de la Vaga de batxillerat nocturn del 6 de maig

Èxit de la Vaga de batxillerat nocturn del 6 de maig

14 de maig: vaga d'estudiants i professors de batxillerat nocturn

Barcelona, 6 de maig de 2008

La vaga d'estudiants de batxillerat nocturn convocada pel Sindicat d'Estudiants, i recolzada pels sindicats de professors USTEC, CGT i ASPEPC, ha sigut un èxit de seguiment, secundada per pràcticament el 100% dels alumnes de batxilerat nocturn dels 46 instituts públics de Catalunya.

La participació en les concentracions de Barcelona i Tarragona ha demostrar la ferma voluntat de lluita dels estudiants i professors de nocturn. A Barcelona 800 estudiants i professors s'han concentrat a Pl. Sant Jaume, i gairebé 100 a Tarragona.

A Barcelona, s'ha dut a terme una assemblea, on més de 20 estudiants, professors i manifestants, han donat el seu punt de vista sobre la lluita, destacant-se aspectes com que la supressió del batxillerat nocturn és un atac a la classe treballadora.

En la concentració s'ha destacat també que no volem la supressió del batxillerat nocturn, ni de manera dràstica, com pretenia inicialment el Departament d'Educació, ni tampoc de forma gradual, com ha afirmat recentment el conseller d'Educació.

La exigència al Departament d'Educació és ben clara:

1.       La obertura de les pre-matriculacions a primer de batxillerat nocturn pel curs 2008-2009.

2.       El manteniment de la oferta actual de batxillerat nocturn.

En el cas de que el Conseller d'Educació no es comprometi per escrit, el Sindicat d'Estudiants i els sindicats de professors hem organitzar una VAGA D'ESTUDIANTS I PROFESSORS del nocturn pel proper dimecres 14 de maig, amb concentracions.

El Departament no vol escoltar la veu dels estudiants

El Departament d'Educació no s'ha dirigit al Sindicat d'Estudiants en cap moment per "dialogar o negociar". Avui dimarts 6 de maig el Sindicat d'Estudiants hem tingut una conversa telefònica amb el Departament d'Educació, concretament amb la Sra. Brunet del gabinet del Departament, a la que hem explicat les reivindicacions dels estudiants de batxillerat nocturn.

La responsable del Departament ha afirmat que encara no ha s'han reunit amb les organitzacions d'estudiants i de professors perquè encara no han pres cap decisió, i que estan valorant internament les mesures a portar a terme.

Considerem que aquesta explicació és una excusa mal dissimulada, en la mesura que el passat 25 d'abril es va comunicar als directors dels centres que no es matriculés a ningú pel curs vinent a primer de batxillerat. I a hores d'ara tenim coneixement de que, per exemple al Vallés, es reduiran dràsticament els centres que ofertin batxillerat nocturn a solament dos instituts. Per tant, considerem la resposta del Departament com una excusa per tractar d'enganyar-nos.

Exigim que el Departament d'Educació i el govern tripartit reconsiderin la seva actitud, i mantinguin el batxillerat nocturn, ja que la seva base social i electoral és qui opta per aquesta modalitat: la classe treballadora.

No a la supressió del batxillerat nocturn

En defensa del dret dels treballadors a estudiar