COM PREPARAR LA MOBILITZACIÓ

Fotocopia i reparteix el Pamflet de convocatòria del 22 o i 13 N

Molta gent desconeix el contingut real d’aquests atacs. De fet, el que està transcendint són només les xifres i les dades que interessadament donen els mitjans de comunicació. Per això hem d’explicar a tots els companys el que realment comporten aquests atacs, per això la millor forma és crear un Comitè de Defensa de l’Escola Pública a l’institut, on agrupar a tots els companys que vulguin estar més involucrats en la mobilització, cridant a participar també als professors del centre que vulguin donar-nos suport i a l’Associació de mares i pares de l’institut.

Aquest Comitè ha d’organitzar la Vaga a l’institut, i per això és fonamental fer una assemblea en hora lectiva, és a dir, una reunió a la que participin tots els estudiants de l’institut on poder debatre i discutir sobre els problemes que ens afecten i prendre decisions al respecte. En aquest cas, poder explicar i debatre en profunditat el que comporten la privatització, els plans de Bolonya i el decret de Selectivitat i perquè hem de lluitar per organitzar la mobilització. Avui ens neguen el dret democràtic a fer una assemblea en hora lectiva a la majoria de centres, excepte a Andalusia, on està reconegut per llei. Hem de reclamar que això s’ampliï a tot l’estat. El que és realment antidemocràtic és el que passa actualment, que a la majoria de centre, si volem fer una assemblea, hem de fer-ho durant els 20 minuts del pati, sense que ens doni temps per res.

A l’assemblea hem d’aprofundir en el coneixement dels atacs als que ens enfrontem i votar la Vaga.

ALTRES FEINES FONAMENTALS DEL COMITÈ EN DEFENSA DE L’ESCOLA PÚBLICA

El Comitè és una eina molt útil a l’hora de fer i distribuir entre tots els companys de l’institut totes les feines de cara a la mobilització. Altres feines molt importants que us plantegem són:

-          Parlar amb pares i professors per explicar-los perquè ens oposem a aquests atacs i aconseguir el seu suport. Hem de convidar-los a participar amb nosaltres en el Comitè en Defensa de l’Escola Pública del centre, i organitzar conjuntament la vaga d’estudiants i professors del 13 de novembre.

-          Votar classe per classe la Vaga dels dies 22 d’octubre i 13 de novembre, perquè tothom ho conegui i pugui expressar el seu suport a aquesta.

-          Repartir i enganxar la propaganda (cartells, pamflets, etc.) i també fer una pancarta per penjar-la a l’institut i que tothom sàpiga que els estudiants estem en lluita.

-          Demanar suport econòmic (per finançar les fotocòpies, pancartes, etc.), organitzant una col·lecta a l’institut o si es pot a una fàbrica o empresa propera.

-          Estendre la mobilització, visitant altres centre propers, fins i tot concertats, on serà més complicat poder organitzar la mobilització.

-          Organitzar activitats com actes, debats… Per a qualsevol d’aquestes qüestions no dubteu en trucar-nos i comptar amb el nostre ajut, perquè podem organitzar actes o debats, no només sobre els atacs que aquí denunciem, sinó també sobre qualsevol problema concret que s’estigui donant a l’institut, o sobre qualsevol altra qüestió interessant, com, per exemple, la revolució a Veneçuela, Cuba i el Che, la lluita contra el feixisme…

Per tot això, a més a més del pamflet que us enviem en aquesta carta, que podeu fotocopiar per repartir, i del cartell de la Vaga, comptarem amb un cartell explicatiu sobre el que comporta el nou decret de Selectivitat i un manual de legalització de l’associació del Sindicat d’Estudiants a l’institut.

AFILIA’T PER A LLUITAR!

Per últim: t’has d’afiliar al Sindicat d’Estudiants! La lluita per unes condicions d’estudi, de treball, de vida dignes requereixen que estiguem organitzats. Com a estudiants individuals no tenim forma de fer front als veritables problemes que patim. És la unitat i l’organització el que ens fa forts. Per això et convidem a que t’afiliïs al Sindicat d’Estudiants i a legalitzar l’Associació d’Alumnes del Sindicat d’Estudiants al teu institut. Aquest tràmit ens permetria poder estar reconeguts legalment perquè l’Administració se senti més pressionada i, a més a més, tenir altres avantatges com tenir dret a un local dins de l’Institut per a l’Associació, rebre ajuts, etc. El Sindicat d’Estudiants porta més de 20 anys d’existència demostrant que la lluita és el camí per solucionar els problemes de la joventut. Ara hem de tornar a aixecar la bandera per aconseguir una educació digna i de qualitat.